پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

بیوگرافی مدیر تلگرام پاول دورف

پاول دورف مدیر و موسس تلگرام متولد 18 مهر 1363 در روسیه ؛ فارغ التحصیل لیسانس رشته فلسفه از دانشگاه سن پترزبورگ می‌باشد، او موسس تلگرام و شبکه اجتماعی وی کی است و یک برادر بزرگ‌تر از خود نیز دارد.

 

بیوگرافی پاول دورف مدیر تلگرام متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۸۴ یک مهندس رایانه اهل روسیه است. او یک کارآفرین است که بیشتر برای تأسیس شبکه اجتماعی وی‌کی و پیام‌رسان تلگرام شهرت دارد. پاول برادر کوچک‌تر نیکلای دورف است.

 

پاول دورف و ایتالیا

پدربزرگ اش سیمیون پتروویچ پیاده نظام ستاد 65 روسیه بود که در جنگ جهانی دوم هم حضور داشت، پدرش پزشک والری دورف زبان شناس شاغل در ایتالیا و مادرش البینا در کار تجارت است . بخاطر شغل پدر دوران کودکی اش در تورین ایتالیا سپری شد.

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام

 

پاول دورف و برادرش

نیکولای دورف برادر پاول مهندس کامپیوتر و ریاضیدان است ؛ او برنده مسابقات چند رشته بین المللی در ریاضیات و علوم رایانه است، پاول نیز همسوی برادرش علاقه زیادی به تکنولوژی و کامپیوتر دارد.

 

بیوگرافی پاول دورف مدیر تلگرام Pavel Durov را دراین صفحه مشاهده میکنید «پاول دورف» «Pavel Durov» وقتی به همراه برادرش نیکلای درسال ۲۰۰۶
شبکه‌ي اجتماعی VK را راه انداخت فکرش را هم نمی کرد روزی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی اروپایی شود.

 

وقتی یک تیم سوات S.W.A.T در خانه پاول دورف «موسس تلگرام» حاضر شدند، او فورا به آینده خود در روسیه فکر کرد. او در خانه تنها بودو از طریق یک مانتیور، تیم سوات «سلاح ها و تاکتیک هاي‌ ویژه» راکه جلوی در منزلش آمده بودند نظاره می‌کرد.

 

پاول دورف گفت: ان ها اسلحه حمل می‌کردند و بسیار جدی بنظر می رسیدند و بنظر می‌رسید که می‌خواهند در را بشکنند. پاول دورف که یک جوان سیس اله است زمانی بعنوان مارک زاکربرگ روسیه و مشهور ترین کارآفرین این کشور شناخته می شد.

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

او موسس شبکه اجتماعی وی کی «VK» است که محبوبیت ان در روسیه بسیار بیشتر از فیس بوک است. او توانست با ارائه یک کار به ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور، توجه تعداد زیادی از مردم جهان رابه خود جلب کند.

 

اما وقتی که کرملین تصمیم گرفت تا نظارت بر اینترنت را تشدید کند و متحدان ولادیمیر پوتین بازرسی شبکه اجتماعی وی کی رابه دست گرفتند. دورف درنهایت وادار شد تا سهام باقیمانده خود رابه ارزش میلیونها دلار فروخته ودر ماه آوریل از روسیه متواری شود به این دلیل که دولت روسیه وی را درخصوص نشر و افشای داده هاي‌ مربوط به رهبران اعتراضی اوکراین تحت فشار قرار داده بود تا وادار شود مانند یک خانه به دوش زندگی کند.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

آقای دورف که به هوش بالا مشهور است ما را یاد شخصیت Neo از مجموعه فیلم هاي‌ ماتریس می اندازد. او در حال حاضر وادار است که هر چند هفته یک‌بار مانند خانه بدوش ها و کولی ها از کشوری به کشور دیگر کوچ کند.

 

ممکن است این هفته در پاریس باشد اما هفته بعد در سنگاپور. او دراین سفر ماجراجویانه ابتدا بدون هیچ اطلاعاتی از محیط به لندن رفت و پس از ان راه خود رابه سوی کنفرانسی در سان فرانسیسکو تغییر داد تا در مورد اپلیکیشن پیام رسان جدید خود با نام تلگرام که تمرکز ان بر روی امنیت فضای خصوصی کاربران است صحبت کند.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

سفر او نشان دهنده تغییر ماهیت اینترنت در روسیه است.

زمانی اینترنت بعنوان راهی برای ایجاد تنوع در منابع اقتصادی روسیه و عدم اتکای این کشور به درآمدهای نفتی تلقی می شد بهمین دلیل وقتی که شبکه اجتماعی وی کی برای نخستین بار درسال 2006 شروع به فعالیت کرد، آقای دورف تصور میکرد که کشورش یک آرمان شهر برای عرصه فناوری به دور از هر گونه مالیات است.

 

او می‌گوید: بهترین چیز در مورد روسیه ان زمان این بود که حوزه اینترنت همانند همین حالا به شدت تحت نظارت نبود و به گونه اي حتی استفاده از اینترنت آزادتر از اینترنت کشور آمریکا بود. حالا اینترنت تحت نظارت مستقیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار دارد و او اینترنت را بعنوان «پروژه سیا» تلقی کرده و اقداماتی رابه منظور مجزاکردن فضای اینترنتی روسیه از سایر کشورها انجام داده است.

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

یکی از فعالان روسی اخیرا گفته است که دولت این کشور در تلاش بوده طی یک کمپین اینترنت این کشور رابه طول کامل غیرفعال کند. پاول دورف می‌گوید: از ان جاییکه معتقد به بازارهای آزاد هستم، درک این خط فکری اتخاذ شده در کشور روسیه برای من بسیار سخت است.

 

اقتصاد روسیه در حال حاضر بدلیل تحریم هاي‌ اعمال شده از سوی کشور های غربی در وضعیت وخیمی قرار گرفته و ارز این کشور در حال سقوط کردن است. دولت این کشور در حال حاضر پیشبینی کرده که سال آینده یک بحران اقتصادی رابه طور حتم تجربه خواهند کرد. چالش بزرگ ولادیمیر پوتین کاهش قیمت هاي‌ نفتی است که پاول دورف ان را بعنوان یک فرصت برای اصلاح سیاسی و اقتصادی روسیه می‌خواند.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

پاول دورف در ادامه میگوید: وقتی که قیمت نفت بالا باشد هیچ انگیزه اي برای به وجود آمدن اصلاحات به وجود نخواهد آمد و میتواند برای همیشه به این وضع باقی بماند و وقتی درآمد نفتی بالاست دیگر واقعا هیچکس توجه خاصی به رشد و اصلاحات نمیکند و این مسئله برای تعداد زیادی از مردم دیگر به هیچ عنوان مهم نیست.

 

هم زمان باوجود تنش ها در روسیه، تمرکز پاول دورف بر روی اپلیکیشن تلگرام است که سال گذشته راه اندازی شده است. او می‌گوید: این اپلیکیشن هیچگونه بازاریابی یا تبلیغاتی را برای کسب درآمد ندارد و کاملا رایگان است اگر چه که ممکن است در آینده پاول دورف برای عده اي از سرویس هاي‌ دیگر تلگرام در نهایت بخواهد از کاربران مبلغی دریافت کند. او میگوید که در حال حاضر این اپلیکیشن دارای بیش از 50 میلیون کاربر در روسیه است.

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

پاول دورف اگر چه به ارامی و نرمی سخن می‌گوید اما لحن شوخ طبع و سرکشانه او موجب به دردسر افتادنش شده است و خود وی نیز به این مسئله واقف است.

 

درسال 2011؛ دولت روسیه از پاول دورف تقاضای کرد تا صفحات مربوط به سیاست مداران مخالف را پس از انتخابات جنجالی پارلمانی ببندد. وی در واکنش به این تقاضای یک تصویر از یک سگ را در صفحه توییتر خود منتشر کرد که یک کلاه به سر داشت و زبانش هم بیرون بود.

 

یک ساعت پس از گذاشتن این عکس، ماموران تیم سوات «نیروهای امنتی» به خانه او آمدند اما پاول دورف در رابه روی ان ها باز نکرد و آن ها با دستوری که دریافت کردند پس از یک ساعت به خانه هایشان بازگشتند.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

 

پس از ان در روز پیروزی درسال 2012 زمانی که روسیه شکست نازی ها را جشن می گیرد او در توییتر خود یک پست با این مضمون گذاشت: «67 سال پیش استالین از حق خود برای سرکوب مردم اتحادیه جماهیر شوروی در برابر هیتلر دفاع کرد».

 

این مسئله موجب به وجود آمدن فریادهای اعتراضی در دوره افزایش ناسیونالیسم شد. چند هفته بعد، او و سایر مدیران اجرای و کارکنان شبکه اجتماعی وی کی، دریک اقدام نمادین 155 هزار دلار معادل ارزش پول روسیه رابه صورت هواپیماهای کاغذی به بیرون از پنجره اداره این شبکه اجتماعی پرت کردند و موجب یک دعوا و نزاع شدید در خیابان هاي‌ منتهی به این اداره شدند.

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

او دراین باره می‌گوید که نمی توانست ببیند که چه اتفاقی در خیابانها افتاده و وقتی که متوجه شد که مرم در حال دعوا کردن هستند اینکار را متوقف کرد. او در رابطه با خصوصیات شخصیتی خود میگوید: من عاشق این هستم که در مورد مسائل جدی یک نگاه طنزآمیز و خنده دار داشته باشم، من یک موجود صلح طلب و گیاه خوار هستم و جنگ ها را دوست ندارم.

 

درسال 2013 او متوجه شد که 48 درصد از سهام شبکه اجتماعی وی کی که موسسش بوده به متحدان ولادیمیر پوتین فروخته شده است بدون آنکه وی دخالتی دراین مسئله داشته باشد یا این که حقی در رابطه با فروش یا عدم فروش سهام خود داشته باشد.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

پاول دورف برنامه نویسی را از برادر بزرگتر خود نیکولای که یک ریاضی دان نخبه است یاد گرفته است. برادر بزرگتر پاول، به وی در تاسیس شبکه اجتماعی وی کی و هم چنین اپلیکیشن تلگرام کمک شایانی کرده و نقش بسیار مهمی را برای مدیریت و شکوفایی ان ایفا کرده است.

 

پاول دورف در سن یازده سالگی توانسته بود نسخه هاي‌ مختلفی از بازی هاي‌ مختلف از جمله Tetris را برنامه نویسی کند. او به همراه برادر بزرگتر خود یک بازی راهبردی رابا نام Lao Unit درست کردند که موضوع ان مربوط به چین قدیم بود.

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

او در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ، فارغ التحصیل رشته زبان شناسی شد. در دوره خدمت سربازی خود نیز، به مطالعه پروپاگاندا یا همان تبلیغات پرداخت و توانست پوسترهایی بسازد که هدف ان تاثیرگذاری بر ذهن سربازان خارجی بود.

 

علاقه اصلی پاول دورف توسعه یک شبکه اجتماعی بود. یکی از دوستان او در ایالات امریکا وقتی که فیس بوک در مراحل آغازین خود بود، این پدیده اجتماعی رابه وی نشان داد و پاول دورف نیز با الهام گیری از ان؛ نحوه کارکرد ان را درک کرد و توانست شبکه اجتماعی خودرا بسازد.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

پاول دورف درخصوص شبکه اجتماعی وی کی میگوید: عده اي از جنبه هاي‌ شبکه اجتماعی وی کی همچون طرح ان؛ از فیس بوک الهام گرفته شد؛ در غیر این صورت ساخت این شبکه اجتماعی سال‌ها بطور می انجامید چرا که من یک طراح حرفه اي نبودم.

 

درسال 2007؛ پاول دورف تصمیم گرفت تا به کاربران امکان آپلود کردن فیلم و عکس را بدهد، اقدامی که موجب ایجاد موجی از انتقادات از سوی نمایندگان تجاری کشور آمریکا و دعاوی ارائه شده از سوی عده اي از برندهای مهم موزیک سازی شد؛ چرا که سیاست آپلود ویدیو و عکس دراین شبکه اجتماعی، شامل حق کپی رایت نمی شد و هرکسی می توانست هرچیزی راکه بخواهد آپلود کند.

 

وقتی که پاول دورف سهام خود از شبکه اجتماعی وی کی را سال گذشته در ماه دسامبر فروخت، بسیار تصور می‌کردند که ارزش این سهام ها صدها میلیون دلار باشد اما او تا به امروز هیچ رقم دقیقی از میزان سهام خود فاش نکرده است.

 

او در مورد ثروتمند بودن می‌گوید زمانی که در روسیه بودم افراد ثروتمند بسیاری را ملاقات کردم، سوار بر هواپیماها و کشتی هاي‌ اختصاصی بسیاری شدم ودر ان جا بود که فهمیدم که این چیزی نیست که من میخواهم. وی در پایان گفت: من در حال حاضر بسیار خوشحال هستم و هیچگونه دارایی در هیچ جای جهان ندارم. من خودرا یک مرد آزاد و یک شهروند جهانی در سرتاسر جهان تلقی می‌کنم.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

 

علاقه‌ی زیادش به فیلم ماتریکس

شخصیت و صحبت‌هاي‌ جنجالی پاول دورف اغلب مورد توجه رسانه‌ ها قرار میگیرد. طرز لباس پوشیدنشو علاقه‌ي زیادش به فیلم ماتریکس همیشه سوژه‌ي خبرنگاران است.

 

او یک‌بار در گفتگو‌اي با وبگاه TechCrunch گفت: «اگر بخواهم خیلی ساده بگویم، مهم نیست چند اپ پیام‌رسان دیگر وجوددارد چون همه ی‌شان بجز تلگرام بی‌خود هستند.» پاول به دلایل امنیتی و علاقه‌ي شخصی پیوسته در سفر است.

 

از عکس‌هایي که در صفحه‌ي اینستاگرام‌اش می گذارد معلوم است دستی هم در عکاسی دارد. او حفظ امنیت و حریم شخصی را بی‌قیمت می داند و چند اتفاق تروریستی را عاملی برای تغییر در مسیری که پیش گرفته نمی بیند.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

همسر مدیر جذاب تلگرام پاول دورف

 

دختر شایسته سال هلگا همسر موسس تلگرام پاول دورف شد.

 

زیبایی وی سوژه رسانه ها شده است. وی همسر پاول دورف مدیر پیام رسان تلگرام خانم هلگا است که عکس هاي‌‌ لو رفته همسر پاول دورف موسس تلگرام را در ادامه مشاهده میکنید. همسر پاول دورف اندام بسیار زیبایی دارد و بدلیل زیبایی که دارد بعنوان دختر شایسته انتخاب شده است.

 

عکسهای لو رفته هلگا همسر پاول دورف مدیر عامل تلگرام را در سایت تالاب می‌بینید.

 

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

عکس های جنجالی از همسر پاول دورف موسس تلگرام

 

پاول دوروف، مؤسس و مدیر تلگرام در کانال تلگرامی خود نوشت: هفت روز است که دولت روسیه در تلاش است تلگرام را دراین کشور فیلتر کند و موفق نشده است.

 

او گفت: خوشحالم که توانستیم از متخاصمانه ترین اقدام برای سانسور در طول تاریخ روسیه، با بستن ۱۸ میلیون آی پی آدرس، به سلامت عبور کنیم.

 

دوروف از مردم روسیه دعوت کرده که اگر حامی اینترنت آزاد هستند، امروز ساعت ۷ به وقت روسیه موشکی کاغذی به شکل سمبل تلگرام از پنجره خانه‌شان به بیرون پرتاب کنند.

پاول دورف مدیر جذاب و جوان تلگرام (عکس و بیوگرافی)

عکس همسر پاول دورف

 

پیشرفت مرحله به مرحله

ماه اول شروع تلگرام 100 هزار کاربر، یکسال بعد 15 میلیون نفر، سپس به 50 میلیون کاربر رسید، درسال 2016 جمعیت فعال تلگرام 100 میلیون نفر را رد کرد این پیام رسان درسال 2018 بیش از 200 میلیون کاربر فعال دارد.

 

ایران از وایبر تا تلگرام

بعد از فیلتر شدن viber ایرانیان به شبکه تلگرام مهاجرت کردند و طبق گفته هاي‌ خود پاول در حال حاضر بیش از 40 میلیون کاربر فعال ایرانی دراین پیام رسان حضور دارند.

 

فیلتر تلگرام سخت می شود

پاول دورف مالک تلگرام ادا کرده است تا اواخر سال 2018 با بستر جدید بلاک چین دیگر امکان هیچ فیلتری در جهان نخواهد بود.

 

جدیدترین مطالب سایت