چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

تزئین ماشین عروس 

تزیین ماشین عروس یکی از رویدادهای زیبا هم برای عروس و هم برای داماد است.

 

ماشین یکی از ملزوماتی هست که در مراسم عروسی در مراحل آخر به فکر آن می‌افتند. برای اینکار شرکت‌هایي میباشند که ماشین کرایه می دهند.

 

این اتفاق برای کسانی که وسیله نقلیه ندارند، بسیار مفید هست؛ اما اگر خودتان ماشین دارید و برای گل زدن و بردن عروس خانم در آن شب استثنایی می خواهید ماشینی مدل بالاتر و یا قدیمی و خاص داشته باشید، شرکت‌هاي کرایه‌دهنده ماشین‌ها در خدمت شما میباشند.

 

اگر کلیت مراسم را هم به کیترینگ‌ها و موسسات خدمات مجالس سپرده‌اید که خیال‌تان راحت باشد همۀ چیز را با سلیقه شما فراهم خواهند کرد و در عوض پولش را خواهند گرفت.

 

اگر تجربه‌اش نکرده باشی به نظرت فقط مرکبی هست که قرار هست یک صبح تا شب با تو باشد و در خاطرات و تصویر‌هایت جایی پیدا کند.

 

اما ماشینی که به نام «عروس» مزین شده چیزی فراتر از همۀ اینهاست. ماجرا فقط هم خرج و مخارج نیست، که اگر بخواهید شل بدهید سر به آسمان خواهد زد.

 

ماجرا این هست که آن همراه آهنی یکی از اجزای بسیار تعیین کننده و تاریخ‌ساز در شب سرنوشت شما هست. موضوعی که خانم‌ها مفید می دانند راحت نباید از کنارش گذشت. برای همین هم هست که رنگ و اندازه و مدل و خلاصه همۀ چیز این ماشین اهمیتی باورنکردنی پیدا میکند.

 

اگر گمان می کنید که نباید جدی‌اش گرفت، یا به این علت هست که تجربه روز عروسی را ندارید، یا سلیقه ندارید، یا زن نیستید!  فقط گمان کنید که وقتی خودرو گل‌آذین شما وارد باغ میشود یا در مقابل در تالار توقف میکند و خیل میهمانان قرار هست شما را برای نخستین بار ببینند که در آن هیبت پیاده می‌شوید، چی از ذهن‌شان خواهد گذشت.

 

به فکر آن آخر شب باشید که در کنار همسرتان مهم‌ترین موجودات روی زمین هستید و دقت همۀ دنیا به شماست؛ اتومبیلی که بین آن همۀ بدرقه‌کننده یکه و تنهاست و باید بدرخشد.

 

به عکسهایی بیندیشید که دوربین‌ها ثبت میکنند و تا آخر عمر با شما خواهند ماند. اگر بتوانید فروتنانه همۀ این ها را ندیده بگیرید و در گزینه یک ماشین و تزئینات‌اش برای روز و شب عروسی وسواس به خرج ندهید باید به شما مدال افتخار داد.

 

در غیر این صورت روزها و ساعات طولانی و طاقت‌فرسایی برای برگزیدن و مجلل کردن ماشین یگانه زندگی‌تان در پیش دارید.

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

اگر می خواهید ماشین عروس اجاره کنید

 

Lexus  : ساعتی 50 هزار تومان

شورلت کوروت : ساعتی  40 هزار تومان

  بنز و BMW : ساعتی 30 هزار تومان

  بنز عتیقه و بی‌سقف : ساعتی 30 هزار تومان

کمری و آزرا : ساعتی 20 هزار تومان

ماکسیما / پرشیا / مزدا : ساعتی 5 هزار تومان

خودتان گزینه کنید

 

 اگر از آن دسته عروس و دامادهایی هستید که حساب جیب‌تان را دارید، بهتر هست از ماشین خودتان بهرهگیری کرده و یا اگر وسیله نقلیه ندارید، می توانید ماشین بستگان نزدیک‌تان را برای یک شب به امانت بگیرید.

 

ماشین‌هاي عروس اگر امروزی بوده و بنز و BMW  و… باشد، حدودا از شبی 500 400-هزارتومان شروع می شود به بالا. برخلاف تصور خیلی‌ها که ماشین‌هاي کلاسیک و قدیمی را بیشتر دوست دارند، باید اضافه کرد که قیمت این ماشین‌ها خیلی بالاتر هست.

 

گرچه موسسات خدماتی مجالس خودشان تزئین ماشین را هم قبول می کنند که در آن صورت باید چیزی حدود 600 هزار تومان به بالا در نظر گرفت. این قیمت‌هایي هست که خدمات مجالسی‌ها می گیرند.

 

برای تزئین یک ماشین عروس چقدر پول می دهید؟

تزئین کردن ماشین عروس بستگی به فصل و مناسبت و محله گل‌فروشی دارد. گل، گل هست و شمال و جنوب تهرانش فرق نمیکند. اینکه گل‌فروش با سلیقه باشد، مسئله‌اي بسیار مهم هست و ربطی هم به هیچ جای ایران ندارد. گرچه گل‌فروشی‌هاي مشهور و شمال شهری طبعا پول بیشتری دریافت میکنند.

 

در اعیاد و مناسبت‌هایي مانند نیمه شعبان، عید نوروز و روز عقد حضرت علی «ع» و حضرت فاطمه«س» گل گران میشود. در نتیجه تعرفه تزئین ماشین عروس‌ها فرق می کند و قیمت بالاتر میرود. قیمت تزئین ماشین‌هاي عروس از 50 40-هزار تومان شروع میشود تا دو میلیون تومان.

 

تزئین ماشین عروس کاملا سلیقه‌ایست و به راحتی می توان هزینه اش را پایین آورد. قیمت متوسطی که افراد برای گل‌آرایی ماشین عروس میپردازند، چیزی حدود 300 تا 400 هزار تومان هست. 

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

رنگ‌بندی گل ماشین

اگر می خواهید ماشین عروس‌تان کار دست خودتان باشد «یعنی با سلیقه عروس و داماد باشد» باید به این نکته دقت داشته باشید که چه رنگ‌هایي را کنار هم میگذارید. گاهی نگاهی به فصل هم می تواند ایده‌اي به شما بدهد. هارمونی رنگ‌ها را بشناسید. 

 

تزیین ماشین عروسی باید با تزئین ماشین نامزدی فرق داشته باشد. می توان برای مراسم نامزدی که مراسمی خودمانی‌تر و ساده‌تر هست، از تزئین‌هاي تور و پاپیون بهرهگیری کرد که خیلی هم جذاب میباشند.

 

در بین این تزئین‌ها هم می توان از گوی‌هاي رنگی براق یا گل به تعداد کم بهرهگیری کرد. هزینه تزئین ماشین نامزدی  از 40 30-هزار تومان شروع میشود . اگر مدل‌هاي پاپیونی مد نظرتان باشد قیمتش از 35 هزار تومان هست به بالا. 

 

برای مراسم عروسی هم میتوان از گل‌هاي رنگ روشن «اگر ماشین تیره هست» و گل‌هاي رنگارنگ «اگر ماشین رنگ روشنی دارد» بهرهگیری کرد. 

 

سراغ گل‌های گران نروید

ماشین عروس را به راحتی میتوان با بهرهگیری از گل‌هاي ارزان‌تر که جذاب میباشند، با سلیقه شخصی تزئین کرد. فقط در اینکار باید به هارمونی رنگ‌ها دقت داشته باشیم و اینکه گل‌ها را متناسب با رنگ ماشین گزینه کنیم. 

 

هر گلی درجه یک، دو و سه دارد. گل‌هاي هلندی و تایلندی معمولا گران‌قیمت میباشند. ارکیده گران‌ترین گلی هست که در تزئین ماشین‌هاي عروس به کار میرود که از شاخه‌اي 3-4 هزار تومان شروع میشود تا 35 هزار تومان. بیشتر عروس و دامادها برای تک بودن تزئین ماشین شان گل ارکیده را گزینه می کنند.

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

گل مصنوعی برای زمستان

اگر در یخبندان زمستانی به سر میبرید و مراسم‌تان در روزهای سرد زمستانی یا روزهای داغ تابستان هست بدانید که گل‌هاي ماشین دوام زیادی نخواهند آورد و سر 3 ساعت یا یخ می زنند یا پژمرده می شوند.

 

 در این زمان میتوان از گل‌هاي مصنوعی بهرهگیری کرد که خیلی شبیه نوع اصل‌شان میباشند. این گل‌ها با اینکه گران‌تر میباشند، اما نگرانی اینکه ماشین عروستان زیبایی اش را تا آخر شب حفظ کند را از بین میبرند.

 

در آخر هم می توانید این گل‌ها را بعد از باز کردن از روی ماشین در گلدانی در منزل‌تان داشته باشید. گل‌هاي ارکیده و هرگونیای مصنوعی جانشین مناسبی برای نوع طبیعی‌شان میباشند چرا که قیمت‌شان از شاخه‌اي 25 هزار تومان هست به بالا.

 

ماشین عروس ستاره‌ها

اگرچه در ایران زوج هاي مشهور علاقه اي به افشای اخبار آغاز زندگی مشترک خود ندارند، اما زوج هاي سِلبریتی و خبرساز آن ور آب چیزی برای مخفی کردن ندارند.

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

راهنمای تزئین ماشین عروس 

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

چگونه ماشین عروس را تزیین کنیم ؟

راهنمای تزئین ماشین عروس 

 
جدیدترین مطالب سایت