نحوه نگهداری از پنیر

نحوه نگهداری از پنیر

روش نگهداری از پنیر

 

روشهای نگه داری از پنیر را برای شما شرح می‌دهیم برای پیشگیری از نرم شدن پنیر، اطراف آن کره بمالید

 

پنیر یکی از خوراکی هاي اصلی ما ایرانیان برای صبحانه و شام هست. نگه داری از پنیر یکی از سخت ترین کارها هست. در این مطلب به شما میگوییم که از پنیر چگونه نگه داری کنید.

 

پنیرهای نرم‌تر ماندگاری و طول عمرشان کمتر از پنیرهای سفت هست. ما می توانیم پنیرهای سفت مانند پنیر سفید و پنیرهای سوئیسی را پس از باز کردن درب آن ها، به مدت ۳ تا ۴ هفته در یخچال نگه داری کنیم. پنیرهای نرم، مانند پنیرهای پرچرب را تنها به مدت یک هفته می توانیم در یخچال نگه داری کنیم. برای این که از سالم بودن پنیر اطمینان کامل حاصل کنید، ‌می توانید به تاریخ ساخت آن نگاه کنید. اما برترین روش این هست که پنیر را امتحان کنید، یعنی توجه کنید و مشاهده نمایید آیا کپکی بر روی آن وجود دارد یا خیر.

 

چگونه از پنیر نگهداری کنیم که خراب نشود؟

پنیر در رژیم خوراکی ما جایگاه مهمی دارد. سر میز صبحانه یا به همراه هندوانه و خربزه در عصرانه هاي تابستانی حضور دارد. به هر حال پنیر در هر یخچالی پیدا میشود. تعداد زیادی از خانواده ها که مصرف بالایی دارند، مقدار بیشتری پنیر میگیرند و در یخچال نگه داری میکنند؛ برخی مواقع پنیر از جایی که آن را بریدیم، به تدریج نرم و بدشکل می‌شود که راه حل هاي جالبی برای رفع این مشکل وجود دارد.

 

برای پیشگیري از بدشکل شدن و نرم شدن پنیر کافی هست از محلی که پنیر را با کارد برش زده اید یک لایه خیلی نازک کره بمالید. توجه کنید که کره همۀ سطح را بپوشاند.

 

اگر از مزه کره خوشتان نمی‌آید، یک راه حل ساده دیگر هم وجود دارد؛ کاغذ روغنی را به طور کامل به دور پنیر بپیچید و در یک ظرف شیشه اي یا پلاستیکی قرار دهید و در یخچال نگه داری کنید.

 

شما میتوانید دوام و ماندگاری پنیر را گذشته از این که آن را در یخچال نگه داری کنید، افزایش دهید، یعنی حفاظ پلاستیکی روی پنیر راکه محکم بر روی آن کشیده شده هست بردارید و پنیر را در کاغذهای موم دار قرار دهید و آن را کاملاً‌ با کاغذ بپوشانید.

 

جدیدترین مطالب سایت