بهترین شرایط نگهداری از آجیل

بهترین شرایط نگهداری از آجیل

برای نگهداری از آجیل شب عید چیکار کنیم ؟

برای نگهداری بهتر اجیل و مغزیجات این مقاله کوتاه و خواندنی را مطالعه کنید.

 

نگهداری از آجیل برای حفظ کیفیت و تازگی

آجیل‌ های پاک شده، مستعد جذب رطوبت و بو به خود هستند و در صورتی که به روش مناسبی نگهداری نشوند، رشد آفات در آنها سرعت و افزایش می‌گیرد.

 

مواردی مهم در نگهداری آجیل شب عید

یک متخصص علوم و صنایع غذایی ضمن بیان بهترین شرایط برای حفظ و نگهداری آجیل و مغزدانه‌ ها گفت :

 

آجیل‌ های پاک شده، مستعد جذب رطوبت و بو به خود هستند و در صورتی که به روش مناسبی نگهداری نشوند، رشد آفات در آنها سرعت و افزایش میگیرد.

 

جناب دکتر، با اشاره به اینکه مدت و مکان نگهداری آجیل ها به دما و رطوبت محیط بستگی دارد، گفت :

 

عمر مفید نگهداری آجیل ها در دمای اتاق از دمای یخچال و فریزر کمتر است و مغزهایی که بیش از چند ماه در دمای گرم اتاق نگهداری شوند کیفیتشان را از دست خواهند داد.

 

وی افزود: اگر میخواهید مغزهای آجیلی را در دمای اتاق نگهداری کنید بهتر است ابتدا آنها را به مدت ۴۸ ساعت در فریزر قرار دهید تا آفات و تخم و لاروی احتمالی موجود در آنها از بین برود؛ اما اگر میخواهید مغزها را در یخچال نگهدارید دیگر به این کار نیازی نیست.

 

بهترین شرایط نگهداری از آجیل

نگهداری از آجیل و پسته و مغزیجات

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد :

 

زمانی که آجیل را در دمای اتاق نگهداری می کنید، برای آنکه رطوبت و بوهای خارجی جذب آن نشود، باید آنها را در ظروف پلاستیکی یا شیشه ای دربسته و مقاوم به نور و رطوبت و بو قرار دهید.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گردویی که روغن آن تند شده باشد برای سلامت مضر است یا خیر گفت: مصرف گردویی که روغن آن تند و طعمش نامطبوع شده باشد برای سلامت مضر نیست، اما کیفیت تغذیه ای چندانی ندارد.

 

وی افزود: بهتر است برای حفظ کیفیت و ارزش تغذیه ای پسته نیز آن را در پوسته سختش نگهداری کنید و از خرید پسته مغزشده اجتناب کنید. اغلب مغزها ترجیحا با پوست، به مدت یکسال در یخچال قابل نگهداری هستند و بین یک تا سه سال هم میتوان آن ها را در فریزر نگه داشت.

 

برای اینکه از خواص تغذیه ای و طعم خوشایند مغزهای آجیلی نهایت بهره را ببرید بهتر است آنها را به اندازه نیاز تهیه کنید و به صورت تازه بخورید زیرا این نوع محصولات با گذشت زمان در محیط یخچال و فریزر بوی مواد غذایی دیگر را به خود میگیرند و طعمشان هم ناخوشایند می شود.

 

بهترین شرایط نگهداری از آجیل

منبع : salamatonline.ir

جدیدترین مطالب سایت