نگهداری صحیح از میوه ها و سبزیجات در خانه

نگهداری صحیح از میوه ها و سبزیجات در خانه

راههایی برای محافظت از میوه ها و سبزی ها 

همۀ وقت سعی کنید جلوی مهمانتان برترین میوه ها را سرو کنید ، اما قبلش باید دقت داشته باشید که از برترین ایده ها بهره گیری کنید تا میوه هایتان درست محافظت شود .

 

ایده‌آل‌ترین مکان برای نگه داری میوه‌ها شاید به نظر شما ایده‌آل‌ترین مکان برای نگه داری میوه‌ها یخچال باشد، درحالی که همۀ وقت این‌طور نیست.

 

یک مکان مناسب برای نگه داری و ذخیره میوه مکانی خشک، خنک و به دور از نور آفتاب هست.این فضا میتواند کشوی مخصوص میوه در یخچال یا یک سبد در زیر زمین شما باشد.

 

دقت به این نکته ضروری هست که بعضی میوه‌ها نسبت به سرما حساس‌اند و در این دما خراب میشوند.

 

از جمله‌ میوه‌هاي حساس به سرما میتوان به میوه‌هاي مناطق گرمسیری مانند موز، آناناس، انبه، خربزه و بعضی مرکبات اشاره کرد. برترین مکان برای نگه داری این نوع از میوه‌ها فضایی در آشپزخانه، اتاق نشیمن یا ظرفی روی میز ناهارخوری هست.

 

برعکس میوه‌هایي مانند توت‌فرنگی، انگور و هلو را باید در فضای خنک یخچال نگه داشت. به این جدول نگاهی بیندازید.میوه‌هاي مقاوم برای عید بخرید .

 

نگهداری صحیح از میوه ها و سبزیجات در خانه

نگهداری از میوه و سبزیجات

 

برخی میوه‌ها خیلی سریع خراب و فاسد می‌شوند.

به همین علت یا باید انها را طی 3 تا 4 روز مصرف کرد یا فورا انها را به شکل مربا درآورد یا فریز کرد. از جمله این میوه‌ها میتوان به هلو، توت‌فرنگی و انگور اشاره کرد.

 

اگر قصد دارید برای شب سال نو و چند روز دید و بازدید عید میوه تهیه کنید، پیشنهاد می شود میوه‌هاي بادوامی مانند سیب، گلابی، خیار یا مرکبات بخرید یا اگر قصد مصرف دیگر انواع میوه را دارید آن را به مقدار چندان خریداری نکرده و به اندازه مصرف 2 تا 3 روز از آن تهیه کنید.

 

میوه‌ها را جدا از هم بگذارید یکی از مسایلی که معمولا سبب رسیدن سریع‌تر میوه‌ها و فساد زودتر آن ها می شود نگه داری انواع میوه در کنار هم هست. به گزارش تالاب دیدنی هست بدانید بعضی میوه‌ها گازی به نام اتیلون آزاد میکنند که می تواند سبب رسیدن سریع میوه‌هاي دیگر و در نتیجه کاهش زمان نگه داری و مصرف انها شود.

 

مثلا اگر کیوی را در کنار سیب بگذارید، به سرعت نرم می شود.

پیشنهاد ما این هست که میوه‌هایي مانند موز، هلو، گلابی، سیب، آلو، گوجه، شلیل و زردآلو را کنار کیوی، طالبی و خربزه قرار ندهید.

 

ایده‌آل‌ترین مکان برای نگه داری کیوی کنار سیب‌زمینی می تواند باشد. تماس میوه‌ها با هم مشکل‌آفرین استدر صورتی که شما به اندازه کافی فضا در اختیار دارید پیشنهاد می کنیم ابتدا پس از خرید، میوه‌ها را برحسب درجه رسیدگی و سفتی یا نرمی انها دست‌چین کنید و بعد در ظرفی آن ها را به کمک برگه‌هاي کاغذ جدا از هم بچینید.

 

این ترفند به آن علت هست که اگر یک میوه دچار کپک یا پوسیدگی شود میتواند به راحتی فساد را به سایر میوه‌هاي همسایه خود انتقال دهد. حین دست‌چین کردن هم مواظب باشید میوه‌ها را با نوک انگشتان فشار ندهید تا آسیب نبینند.

 

حتما میوه را با کف دست گرفته و به آرامی از طرف دیگر انتقال دهید. هر میوه که لک مشکوکی دارد را نیز در دسترس بگذارید تا سریع‌تر مصرف شود.

 

محیط خشک، خنک و با تهویه الزامی استحتی میوه‌هایي مانند کیوی که نیاز به دمای خیلی خنک یخچال ندارند را باید در محیط‌های خشک، بدون رطوبت، دور از نور آفتاب و محیطی که هوا در آن جریان دارد نگه داری کرد تا گاز اتیلن بتواند جابه‌جا شده و تجمع آن در یک فضا سبب فساد میوه نشود.

 

منبع :loghmeh.ir

جدیدترین مطالب سایت