نکات مهم در مورد یخچال‌ های سرد

نکات مهم در مورد یخچال‌ های سرد

نکات مهم در مورد یخچال‌ های سرد

 
زمستان‌ها می‌توانستید بسیاری از میوه‌ها و غذاها را بیرون از یخچال به راحتی نگهداری کنید ولی این روز‌ها، غذاها بیرون از یخچال از دست گرما در امان نخواهند ماند.
 
 
نگهداری مواد غذایی در فصل گرما، قوانین و باید و نباید‌های خاص خودش را دارد که باید آنها را بدانید تا از بسیاری از مسمومیت‌ها جان سالم به در ببرید. ۸ قانون طلایی زیر به شما کمک می‌کند که در فصل تابستان خوراکی‌های خوشمزه را نوش جان کنید و سالم باقی بمانید:
 
 

▪ یخچال‌هایی سرد:

 
همین حالا در یخچال منزلتان را باز کنید و نیم‌نگاهی به درجه آن بیندازید. شما باید درجه حرارت یخچال را بین صفر تا پنج درجه سانتیگراد تنظیم کنید. غذاهای فاسد‌شدنی‌تر مثل انواع لبنیات را در طبقات بالای یخچال، جایی که سردتر است قرار دهید.
 
پرکردن یخچال از انواع غذاها نیز، بار زیادی بر موتور یخچال وارد می‌کند و ممکن است در سیستم سرمایش یخچال اختلالی ایجاد کند. بنابراین مقادیر متعادلی مواد غذایی را در یخچالتان ذخیره کنید.
 
هربار که در یخچال را باز و بسته می‌کنید مقداری از هوای سرد آن را با هوای گرم جایگزین می‌کنید که از سرمای درون آن می‌کاهد بنابراین در آن را به مدت طولانی باز نگه ندارید.
 

▪ یخچال‌هایی که استریل نمی‌کنند:

 
بسیاری از میکروب‌هایی که موجب فاسد شدن مواد غذایی می‌شوند در سرمای درون یخچال، فعالیتشان کند می‌شود و نمی‌توانند مواد غذایی را فاسد کنند. فراموش نکنید میکروب‌ها هنوز همانجا هستند فقط فعالیت‌شان کند شده است اگر این غذاها را از یخچال خارج کنید دوباره این میکروب‌ها در هوای آزاد می‌توانند مواد غذایی را فاسد کنند.
 
 

شیر‌های پاستوریزه:

حتما شیرهایی را دیده‌اید که روی آنها درج شده است که پاستوریزه هستند. در این روش بیشتر میکروب‌های بیماریزا می‌میرند.
 
 
اگر شما محصولات پاستوریزه را خریداری کرده‌اید خیالتان راحت باشد که می‌توانید آنها را تا ۳ ماه بیرون از یخچال نگهداری کنید البته به شرطی که بسته این محصولات را باز نکرده باشید در غیر این صورت باید این محصولات را در یخچال نگهداری کنید.
 
 

تخم‌مرغ‌های شکسته، بیرون:

 
هرچند وقت یک بار تخم مرغ‌ها را حاضر غایب کنید. در فصل تابستان تخم‌مرغ‌ها را درون یخچال نگهداری کنید. هرچند وقت یک بار تخم‌مرغ‌های شکسته یا ترک‌دار را دور بریزید. نگهداری تخم‌مرغ‌ها در یخچال از رشد باکتری‌های درون آن جلوگیری خواهد کرد.
 
 

گاهی به بسته‌بندی نگاه کن:

 
اصلا شما به برچسب روی محصولات غذایی توجه می‌کنید؟ اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید حداقل در فصل تابستان به این برچسب‌ها دقت کنید.
 
 
روی این برچسب‌ها اطلاعاتی درباره نحوه نگهداری آن محصول، درجه حرارت مطلوب، مدت نگهداری، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء نوشته شده است. مطالعه این اطلاعات به شما کمک می‌کند که بتوانید آن محصول را در بهترین شرایط مورد تایید کارشناسان و تولید‌کنندگان نگهداری کنید و از طرف دیگر محصولات تاریخ مصرف گذشته را نوش‌جان نکنید.
 
 
وقتی یخ فریزر ذوب می‌شود: ممکن است فریزر منزلتان حسابی برفک زده باشد و کمتر درون آن خنک شده و یا در آن به راحتی بسته نشود؟ در این صورت وقت آن رسیده است که این برفک‌ها را پاک کنید ولی در هوای گرم تابستان می‌خواهید این همه مواد غذایی یخ‌زده را در کجا نگهداری کنید تا فاسد نشوند؟ در این شرایط شما می‌توانید از جعبه‌های یونولیت که عایق هستند به صورت موقت برای نگهداری این محصولات یخ زده استفاده کنید. از طرف دیگر می‌توانید آنها را موقتا درون یخچال قرار دهید و یا از فریزر دوستان و آشنایان استفاده کنید.
 
 

▪ نوشیدنی‌هایی کاملا خانگی:

 
حسابی گرمتان شده است و دربه‌در دنبال یک مغازه بستنی سنتی، فالوده فروشی و یا خدای ناکرده، انواع آبمیوه‌هایی که دست فروش‌ها حاضر و آماده کنار خیابان گذاشته‌اند، می‌گردید. در فصل تابستان باید تا جایی که می‌توانید از خوردن هرگونه نوشیدنی و غذاها و تنقلات آماده در خارج از منزل دوری کنید.
 
 
شما به جای آن می توانید نوشیدنی‌های خانگی را تهیه کرده و درون یخچالتان نگهداری کنید و یا به جای آن، این نوشیدنی‌ها را همراه خود به بیرون از منزل ببرید تا وسوسه نشوید از نوشیدنی‌های آماده استفاده کنید.
 
 
چای کمرنگ، آب، دوغ و آبمیوه بهترین نوشیدنی‌ها در فصل تابستان هستند. شما باید این نوشیدنی‌ها را اگر قرار است درون کیفتان به خارج از منزل ببرید در محیطی خنک و یا در ظرف‌هایی که نوشیدنی را خنک نگه می‌دارند، ذخیره کنید.
 
 
مصرف زیاد نوشیدنی‌ها در فصل گرم سال به شما کمک می‌کند سموم بدنتان را دفع کنید و مایعات را جایگزین این سموم از دست رفته خواهد کرد. بیشتردوغ‌های شور و گازدار و ترش کارخانه‌ای در درازمدت به دستگاه گوارش صدمه می‌زند. بهتر است دوغ را در منزل تهیه کنید.
 
 

▪ بستنی یخی ممنوع:

 
بستنی یخی رنگی، ظاهرش بسیار وسوسه‌کننده است ولی متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که باطنش کاملا برخلاف ظاهرش است. در فصل گرم سال، انواع زیادی بستنی‌های یخی بی‌نام و نشان روانه بازار می‌شوند که استاندارد نیست.
 
 
در این محصولات مقدار زیادی رنگ‌های شیمیایی و شکر به کار رفته است که برای سلامت شما خطرناک است. بنابراین در این فصل دور بستنی یخی را خط بکشید. به جای آن می‌توانید با شربت آبلیموی خانگی، شربت آلبالوی خانگی و… برای خودتان در منزل بستنی یخی سالم تهیه کنید.
 
 
جدیدترین مطالب سایت