20 روش کاربردی برای نگهداری صحیح از میوه ها و سبزی ها

20 روش کاربردی برای نگهداری صحیح از میوه ها و سبزی ها

نگهدای درست از میوه و سبزیجات

همۀ وقت نگهداری کردن از سبزیجات میتواند تازگی به غذایتان بدهد و همچنین اگر میوه هایتان سالم باشد جلوی مهمان حفظ آبرو می‌شوید .

 

از این جا بخوانید :

به گزارش تالاب نگه داری از میوه و سبزیجات نیز موضوع مهمی هست که کمتر مورد دقت قرار می‌گیرد زیرا باید برای هریک از این اقلام یک روش شستشو و قراردادن در یخچال را گزینه کرد که درصورت به کاربردن کمی تغییر، میتوان تازه ماندن آن ها را طولانی تر کرد. پس پیشنهاد هاي زیر را با دقت مطالعه کنید.

 

۱ – سبزیجاتی مثل کاهو را باید میان دستمال کاغذی بپیچید و در ظروفی دردار قرار دهید. هرگز نباید انها را با چاقوی فلزی قطعه قطعه کنید و در یخچال بگذارید زیرا در این صورت کاهوها قهوه اي خواهند شد.

 

۲ – مطمئن شوید که میوه هاي شما در یخچال در دمای ۱ درجه سانتی گراد میباشند.

 

۳ – یادتان باشد که میوه ها نفس می‌کشند بنابراین قراردادن انها در کیسه باعث سریع تر شدن فرآیند رسیدن انها خواهد شد پس اگر رسیده میباشند، آن ها را در کیسه نگذارید.

 

۴ – سعی کنید از میوه فروشی هایي که میوه و سبزی هاي تازه می آورند، خریدتان را انجام دهید زیار هرچه میوه ها و سبزی ها خریداری شده تازه تر باشند دوره ماندگاری شان طولانی تر خواهد بود.

 

۵ – جای مناسب را برای نگه داری میوه هایتان گزینش کنید، به طور مثال میوه هایي مثل انواع توت و آلبالو را بهترا ست در پایین ترین قسمت یخچال جای دهید اما میوه هاي بزرگی مثل گلابی، موز، پرتقال و هلو را می‌توان در دمای اتاق (گرچه دور از نور خورشید و گرما) نگه داری کرد.

 

۶ – دائما میوه هایتان را بررسی کنید و آنهایی که سطح شان خراب یا له شده و لکه دار میباشند را از بقیه جدا کنید.

 

۷ – برای تازه ماندن پیاز، سیر، موسیر و سیب زمینی هرگز آن ها را در یخچال نگذارید. بلکه انها را در محیطی خنک، تاریک و خشک قرار دهید.

 

20 روش کاربردی برای نگهداری صحیح از میوه ها و سبزی ها

راه هایی برای نگهداری میوه و سبزیجات

۸ – سیب هاي رسیده را از سایر میوه هاي تازه جدا کنید زیار سیب هاي رسیده از خود، گاز اتیلن متصاعد میکنند که میتواند به سرعت بر سایر میوه ها تاثیرگذار باشد.

 

۹ – برای پیشگیری از له شدگی نیز بهتر هست کیسه اي که میخواهید میوه را در آن نگه داری کنید پر از هوا و در آن را گره بزنید. به این ترتیب هوا مثل محافظی عمل کرده و از له شدگی آن هنگام حمل و نقل پیشگیری می‌کند.

 

۱۰ – بهتر هست سبزیجاتی مثل انواع کلم ها از کلم بروکلی گرفته تا گل کلم را نشسته در یخچال بگذارید و گذشته از هربار مصرف آن ها را بشویید.

 

۱۱ – برای جلوگیري از تغییر رنگ هاي غیرعادی بهتر هست میوه تان را پوست کنده و قطعه قطعه کنید. آنگاه کاسته اي را با یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری نمک پر کنید و قطعات میوه ها را در آن بریزید. می‌توانید چند قطره آب لیمو به این مخلوط اضافه کنید به این ترتیب میوه شما تغییر رنگ نخواهد داد.

 

۱۲ – اگر میخواهید برای مدت کوتاه میوه هایي مثل زردآلو، گلابی و آلو را نگه داری کنید، بهتر هست که آن ها را در کیسه پلاستیکی و در یخچال بگذارید اما برای مدت طولانی تر بهتر هست که آن ها را در بین کاغذ یا روزنامه پیچیده و در محیطی خشک، تاریک و خنک قرار دهید.

 

۱۳ – برای تازه ماندن ذرت بهتر هست آن را میان دستمال کاغذی مرطوب بپیچید و در کیسه اي پلاستیکی در یخچال قرار دهید.

 

۱۴ – هرگز سبزیجات را در محله ذخیره سازی نشویید زیرا با اینکار رطوبت کافی را برای رشد باکتریها فراهم خواهید کرد بنابراین چه بهتر که انها را درست گذشته از مصرف شستشو دهید.

 

۱۵ – بهتر هست سبزی هاي برگ سبزی مثل اسفناج را در کیسه اي پلاستیکی و در سردترین نقطه یخچال بگذارید تا حداقل به مدت ۱۰ روز به صورت تازه باقی بمانند.

 

۱۶ – برای تازه ماندن گوجه فرنگی (تازه، سالم و سفت) بهتر هست آن را در دمای اتاق و دور از نور خورشید بگذارید.

 

۱۷ – بهتر هست سبزیجاتی مثل لوبیا سبز و خیار را در کیسه هاي پلاستیکی و در یخچال نگه داری کنید اما درباره فلفل سبز پاکت هاي کاغذی و پایین ترین نقطه یخچال برترین مکان هست.

 

۱۸ – بهتر هست سبزیجات ریشه اي مثل هویج، شلغم و چغندر را در کیسه هاي پلاستیکی و در سردترین نقاط یخچال جای دهید.

 

۱۹ – برای تازه ماندن قارچ بهتر هست که آن را در پاکت هاي کاغذی قرار دهید، نه در کیسه هاي پلاستیکی.

 

۲۰ – بهتر هست سبزیجاتی مثل بادمجان و کدو را نیز در یخچال بگذارید. درصورت داشتن محیطی خنک بهتر هست انها را در ظروفی دردار قرار دهید.

 

منبع :beytoote.com

جدیدترین مطالب سایت