چگونگی تازه ماندن میوه ها

چگونگی تازه ماندن میوه ها
این کار ممکن است موجب ماندن بخشی از این مواد در یخچال شود که بعد از چند روز تازگی خود را از دست می‌دهد مخصوصا در مورد میوه‌ها.برای نگهداری میوه‌هایی که بیشتر از حد نیاز خریداری می‌شود راه‌هایی وجود دارد.
 
 
خیار بسیار حساس است و بعد از چند روز تازگی و طعم خود را از دست می‌دهد.
 
 
برای نگهداری خیار آن را از داخل کیسه پلاستیکی خارج کنید، شسته و بعد از خشک شدن در یک قابلمه در دار بریزید و در یخچال بگذارید. انگور را برای نگهداری بیشتر نشسته درون کیسه نگهدارید.
 
 
شستن انگور قبل از گذاشتن در یخچال موجب ترک خوردن دانه‌های آن می‌شود.سبزی خوردن را بشویید و در یک کیسه پارچه‌ای نگهدارید. از آنجا که برگ‌های سبزی آب زیادی دارد کیسه پارچه‌ای باعث می‌شود
 
 
سبزی سیاه و پلاسیده نشود. موز را در صورتی که نرسیده باشد در روزنامه بپیچید و ابتدا دو سه روز خارج از یخچال نگهدارید. این کار باعث شیرین شدن موز می‌شود.
 
 
بعد از زرد شدن پوست موز آنرا در یخچال بگذارید. در صورتی که با وجود همه مراقبت‌ها باز هم میوه‌ها مانده و بد شکل شدند، و کسی حاضر به خوردن آن نشد، (قبل از پوسیدگی) می‌توانید با پختن آنها هم باعث تنوع در تغذیه افراد خانواده شوید.
 
 
با افزودن کمی شکر و آب به سیب، گلابی، آلو یا هلو و پختن آنها می‌توانید کمپوت درست کنید.
 
 
موزهایی که پوستشان سیاه شده‌اند ولی هنوز سالم هستند، برای درست کردن پوره موز، شیر موز و کیک مناسب هستند.انگورهای مانده را می‌توان سرکه کرد. برای این کار آنها را چند هفته در ظرفی در دار بریزید به صورتی که اصلا هوا نخورد و بعد صاف کنید.
 
 
و بهترین راه برای تازه ماندن میوه‌ها و جلوگیری از خراب شدنشان خرید به اندازه نیاز است.
 
 
جدیدترین مطالب سایت