راهنمایی خرید قابلمه های سرامیکی

راهنمایی خرید قابلمه های سرامیکی

تکنیک های خرید قابلمه

برای خرید قابلمه هاي مناسب دچار مشکل هستید می‌توانید از راهنمایی این مقاله کمک بگیرید قابلمه هاي سرامیکی جدید ترین، پیشرفته ترین و برترین نوع ظروف آشپزخانه هست

 

به گزارش تالاب:قابلمه وسیله اصلی پخت و پز هست و هنگامی که خانمها برای خرید می‌روند با اتواع و اقسام آن روبرو می‌شوند. با ما همراه شود تا بدانید کدام قابلمه برای پخت و پز مناسب تر هست.

 

کدام قابلمه برای پخت و پز مناسب تر است؟

خانم‌هاي منزل‌دار بهتر میدانند، نوبت به خرید قابلمه و تابه که می رسد، فروشنده ها انواع و اقسام ظروف از جنس‌هاي گوناگون را جلوی چشم مان قرار می‌دهند. این‌ که کدام ظرف را بخریم تا هم سالم بمانیم و هم غذاهایمان به برترین نحو پخته شود، تصمیمی بسیار سخت اما شدنی هست.

 

• قابلمه هاي تفلون در مقایسه با قابلمه هاي استیل، آلومینیمی و… انتخاب مطمئنی محسوب نمی شود چرا که معمولا در تهیه ظروف تفلون از کادمیم بهرهگیری می شود که از فلزات سنگین هست. این ماده کم کم وارد غذا میشود و احتمال سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی را افزایش می دهد.

 

• قابلمه هاي چدن عمر بالایی دارد. این ظروف برای پخت طولانی‌ با دمای متوسط تا بالا مناسب هست و اگر فاقد آلومینیم باشد، گزینش مناسبی برای پخت و پز محسوب میشود. این نوع قابلمه به طور یکسان حرارت را اکران می کند و به علت مقاومت در برابر دمای بالا برای سرخ کردن، پختن یا حتی در فر قرار دادن بسیار مناسب هست.

 

• قابلمه هاي استیل از همۀ قابلمه هاي دیگر بهداشتی تر هست چرا که زنگ نمیزند و هیچ‌ گونه واکنشی به مواد خوراکی نشان نمی دهد اما یک مشکل اساسی دارد؛ اینکه حرارت را مستقیم انتقال می دهد؛ یعنی وقتی یک قابلمه استیل روی حرارت قرار میگیرد، غذا سریع در آن می‌سوزد. قابلمه هاي استیل اکثر برای پخت انواع خورش و غذا هاي آبدار مناسب هست.

 

• قابلمه هاي سرامیکی جدید ترین، پیشرفته ترین و برترین نوع ظروف آشپزخانه هست که تا زمانی‌ که کاملا سالم و بدون خراشیدگی و ساییدگی باشد، می‌توان با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از آن بهرهگیری کرد.

 

• قابلمه هاي آلومینیمی برای سلامت انسان زیان آور است. نگهداری مواد خوراکی ترش اسیدی یا شور در ظروف آلومینیمی یا طبخ غذا در این ظروف موجب خروج آلومینیم از ظرف و ورود آن به غذا می شود. یبوست، اختلالات گوارشی، پوکی استخوان و آلزایمر از مهمترین عوارض ناشی از مصرف آلومینیم هست.

 

• قابلمه هاي مسی حرارت را به خوبی و به طور یکسان اکران می کند و معمولا از آنها برای تهیه مربا بهرهگیری میشود.

 

• قابلمه هاي لعابی اکثر برای طبخ غذا هاي آبدار به کار می‌رود و نمیتوان داخل انها برنج پخت. این قابلمه ها برای نگهداری انواع مواد خوراکی «گرچه به جز مواد اسیدی» در یخچال مناسب هست.

 

جدیدترین مطالب سایت