14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد

14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد

نکاتی برای مرتب کردن کمد لباس

یکی از قسمت هایي که اگر با روش مرتب کردن آن آشنا نباشید ممکن است سریع به هم بریزد و دچار مشکل شوید کم است. کمدها را باید طبق اصول و دسته بندی شده و با نظم بچینید.

 

14 نکته مفید در مرتب کردن کمد و اشتباهات رایج :

1. کمد یک فضای خصوصی است
قبل از هر حرکتی بعنوان نخستین قانون یادتان باشد کمد شما بعنوان یک فضای خصوصی باید توسط شخص خودتان ودر یک روز مجزا خانه تکانی شود. دوم قانون این است که قبل از هر كاری سعی كنید متناسب با فضایی كه در اختیار دارید وسیله تهیه كنید نه بیشتر ازآن. همین حرف، اول جلوی خرید لباس هایي كه شاید مجموعا یکبار پوشیده میشوند را می‌گیرد و این یعنی فضای بیشتر برای لباسهای قابل استفاده و نظم پذیری بهتر فضای موجود.

 

2. یکی یکی از لباس ها دل بكنید
استفاده از در كمد ها را فراموش نكنید. می‌توانید به درها سازه هاي پارچه اي جیب داری آویزان كنید كه خیلی چیز ها را میتوانند درون خود جای دهند

سری به كمد لباس تان بزنید. یكی یكی لباس ها را ورق بزنید. كدام لباس ها را بیشتر از یك سال است كه نپوشیده اید؟! كمی با خودتان صادق باشید، بعد از این هم این لباس ها را نمی‌پوشید.

 

یك بار از این‌ها دل بكنید و اگر نو و قابل استفاده هستند به خیریه اي اهدا كنید تا با این كار لبخندی روی لب كسی كه نمی شناسید بیاید. بازهم با این كار فضا خالی میشود. از لباسهای كهنه دل بكنید. اگر رنگ رو رفته هستند و هیچ كاری غیراز دستمال ساختن نمیشود با آن ها انجام داد، خب معطل چه هستید؟! این لباس ها را بازآفرینی كنید و به كشوی دستمال هاي آشپزخانه ملحق شان كنید.

 

3. دسته بندی یادتان نرود
اگر 2 كمد یا بیشتر در اختیار دارید لباسهای رسمی را از لباسهای دم دستی و اسانی جدا كنید. لباسهای رسمی رابه ترتیب رنگ بچینید تا انتخاب كردن انها برای تان آسان تر باشد.

 

4. حساس هاي همیشگی
روسری ها ازآن دسته پوشیدنی هایي هستند كه همیشه نگران چروك شدن آن ها هستیم. یكی از راه حل ها آن است كه از چوب لباسی هاي چند طبقه استفاده كنید و روسری ها را روی آن تا كنید تا چروك نشوند. یك راه كم هزینه این است كه لوله دستمال كاغذی ها را بردارید به حلقه هاي كوچك تقسیم كنید. برش هاي عرضی در هر كدام ایجاد كنید و آن ها را روی یك چوب لباسی قرار دهید. حالا هر روسری را از داخل یكی از این حلقه ها را رد كنید.

 

5. از جعبه ها كمك بگیرید
برای مرتب كردن كشو ها از جعبه ها كمك بگیرید. مثلاً یك جعبه لیوان كه در حالت عادی 6 خانه دارد را بردارید ودر هر خانه 2 جفت جوراب با رنگ هاي نزدیك به هم قرار دهید. برای مرتب كردن سایر قسمت هاي كشوها هم همین شیوه را ادامه دهید و جعبه ها را مرزهای لباس ها قرار بدهید. حتی لباسهای كوچك هم به اسانی با این روش پیدا میشوند.

 

6. همه ی را آویزان نكنید
احتیاجی نیست همه ی لباس ها را روی چوب لباسی قرار دهید و آویزان كنید. لباسهای كتان و رسمی را كه با تا كردن به اسانی چروك می‌شوند آویزان كنید. لباس ها با بافت هاي ضخیم مثل ژاكت ها و پولیور ها را تا كنید ودر جعبه هایي كه برای تقسیم بندی فضای كمد تعبیه كرده اید، بچینید.

14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد

اشتباهات رایج در استفاده از کمد

7. طبقه هاي پارچه اي
قسمت انتهایی از یك میله آویز كمد را برای طبقه هاي پارچه اختصاص دهید و خرده ریزه هایي كه ممكن است خیلی دنبال شان بگردید را دراین وسیله جاسازی كنید؛ مثلاً آستین هاي حجاب یا جوراب هاي جورواجور.

 

8. چمدان ها را بیرون بیاورید
نه! پیشنهادی برای سفر نداریم. شما همیشه در سفر نیستید پس همیشه از چمدان هاي تان استفاده نمی كنید. لباس هایي كه در تغییر فصل جمع شان می كنید را در چمدان ها قرار دهید. وقتی هم به سفر میروید و چمدان لازم می‌شوید لباس ها را داخل جعبه هایي بگذارید و گوشه اي از اتاق قرارشان دهید تا زمان بازگشت. اینطوری از فضای خالی داخل چمدان ها به خوبی استفاده كرده اید.

 

9. در كمدها را فراموش نكنید
استفاده از در كمد ها را فراموش نكنید. میتوانید به در ها سازه هاي پارچه اي جیب داری آویزان كنید كه خیلی چیز ها را می‌توانند درون خود جای دهند. مثلاً دمپایی هاي شما در همین جیب ها جا میگیرند. یا شال هایي كه هنوز برای مرتب كردن شان، جایی پیدا نكرده اید. همه ی این‌ها می‌توانند در همین قسمت ساده از كمد قرار بگیرند.

 

10. مواظب كیف ها باشید
اگر از كیف هاي تان به خوبی مراقبت نكنید به مرور زمان شكل خودرا از دست میدهند و چرمی هاي انها در قسمت هایي، شكسته و پوسته پوسته می‌شوند پس بهتر است اگر فضا دارید آن ها را آویزان كنید. در غیراین صورت سعی كنید به شكلی از بدفرم ایستادن یا تا خوردن انها پیشگیری كنید. میتوانید از ترفند قراردادن كیف ها درون یكدیگر كمك بگیرید.

 

11. نداشتن برنامه برای دور ریختن وسایل اضافه
بیشتر مردم هنگام مرتب کردن کمد با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه میشوند که هفته ها و شاید ماه هاست از آن ها استفاده نکرده اند. بهتر است آن گونه وسایل رابه افراد نیازمند ببخشید. یا حتی دریک بسته بندی جدا درکنار سطل آشغال قرار دهید تا افرادی که پسماندها را گرد آوری میکنند انها را بردارند.

 

12. تعیین وظیفه برای افراد به منظور حفظ نظم
پس از مرتب کردن کمد لباس ها باید برای همیشه مرتب بودن آن هم فکری کنید. لباس ها باید آویخته، تا، صاف و مرتب شوند. باید حداقل هفته اي یکبار لباس ها اتو شوند و بطور مرتب شسته شوند. چه کسی باید این کارها را انجام دهد؟ بیشتر کارها انجام نشده باقی میمانند زیر دو طرف فکر میکند اینکار وظیفه دیگری است. بهمین دلیل، باید بین خود و همسرتان تقسیم وظایف کنید تا هر کس وظیفه خودش را بداند و خانه هیچ گاه شلوغ نشود.

 

13. خرید محصولات سازمان دهنده، مشکل را برطرف می‌کند
محصولات سازمان دهنده الزاماً مشکلات به هم ریختگی هاي خانه را برطرف نمیکند. بهترین جاکفشی دنیا را هم که بخرید، اگر کفش هاي خودرا درست داخل آن قرار ندهید کمکی بشما نخواهد کرد. پیش از خرید حتماً به نیاز خود توجه کنید و بدانید که چگونه باید ازآن استفاده کنید.

 

14. گاهی به داروخانه خانگی سری بزنید
قفسه داروها یا کشو و کابینتی که داروهای مورد نیاز اعضای خانواده در آن قرار دارد نیز یکی از همین بخشها وکمدهایی است که حتماً باید تمیز شود؛ اما چگونه تمیز کردن آن هم نکته مهمی است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

 

خیلی از خانمها داروها را از داخل کمد و کابینت بیرون می آورند، کف کمد را تمیز میکنند و دوباره داروها را سرجای قبلی شان برمی گردانند؛ اما متخصصان هشدار میدهند و میگویند مرتب کردن داروها کاری دقیق تر و مهم تر از پاک کردن گرد و غبارهای داخل کمد است.توصیه میشود حتماً هر از گاهی «حداقل سالی یک‌بار» داروها را نظارت کنید و آنهایی راکه تاریخ شان گذشته است، دور بریزید و قرص هایي راکه تاریخ آن نگذشته از قسمتی که تاریخ در آن قرار ندارد قیچی کنید.

منابع:jamejamonline.ir

حتما بخوانید:

ترفند جالب مرتب کردن کمد رختخواب

مدل های جدید دکوراسیون کمد لباس

آموزش درست کردن خوشبو کننده کمد

جدیدترین مطالب سایت