ترفند راهنمایی خرید آباژور

ترفند راهنمایی خرید آباژور

راهنمای انتخاب و خرید آباژور 

انتخاب رنگ و فرم آباژور هاي را با اوسایل منزل خود ست نمایید و برترین مدل ها را انتخاب نمایید رنگ و فرم آباژور را باید متناسب با مبل و رنگ آن انتخاب کنید

 

آباژور یکی از لوازم چیدمان داخلی هست که انواع و مدل هاي گوناگون دارد. در این مطلب به شما چند نکته مهم برای خرید آباژور که باید بدانید آشنا می‌کنیم.

 

خرید آباژور مناسب منزل شما با چند نکته کاربردی

جنس، رنگ و فرم آباژور را باید متناسب با جنس مبلمان و رنگ آمیزی آن انتخاب کنید. دقت کنید در هر گوشه اي از اتاق نشیمن که احساس تاریکی و یکنواختی دارید می توانید از یک آباژور مناسب بهرهگیری و به این ترتیب فضای اتاق نشیمن را بزرگ تر کنید.

 

آباژور مخروطی یا استوانه اي؟

در صورتی که مبلمان منزل شما مدرن هست، بهتر هست از آباژورهایی با سبک مدرن و اگر فضای منزل شما و چیدمان آن سنتی هست، از آباژورهای مخروطی و پارچه اي بهرهگیری کنید. برترین انتخاب برای منزل هایي که طراحی مبلمان و اثاثیه در آن به صورت مدرن صورت گرفته، بهرهگیری از آباژورهای استوانه اي و بلند هست. همینطور می توانید با بهرهگیری از یک تا دو آباژور بلند، به فضای نشیمن و ناهارخوری خود جلوه ببخشید. در صورتی که چیدمان سنتی دارید از آباژورهای رومیزی چوبی بهرهگیری کنید.

 

ترفند راهنمایی خرید آباژور

اگر مبلمان منزل شما مدرن هست، از آباژورهای مخروطی و پارچه اي بهرهگیری کنید

 

اهمیت اوضاع لوستر

برای تهیه آباژور اتاق ناهارخوری، پیش از هر چیز به محل قرار گرفتن لوستر دقت کنید. اگر لوستر شما درست بالای میز ناهارخوری قرار می گیرد و فضای میز را روشن می کند، می توانید از یک یا دو لوستر ایستاده در زاویه هاي اتاق ناهارخوری بهرهگیری کنید تا زیبایی بیشتری به این فضا ببخشید؛ اما اگر لوستر در بخش دیگری از اتاق قرار گرفته، بهتر هست از آباژورهای مدرن و منحنی شکل بهرهگیری کنید تا نور آن درست در مرکز میز ناهارخوری متمرکز شود. به این ترتیب می توانید میز ناهارخوری خود را به شکل بهتری تزیین کنید و امکان پذیرایی بهتری از مهمانانتان داشته باشید.

 

به فکر آباژور بی خطر باشید

برای انتخاب آباژور اتاق کودک، باید گذشته از هرچیز به ایمنی و سلامت آن فکر کنید. به سراغ آباژورهایی بروید که کمتر در آن از شیشه یا فلز بهرهگیری شده هست. سعی کنید از آباژورهای چوبی و طلقی بهرهگیری و رنگ هاي خوشحال را برای بچه ها انتخاب کنید. سیستم سیم کشی و دسترسی به لامپ و اتصالات آباژور نیز باید به گونه اي باشد که بچه ها امکان دسترسی آسان به آن را نداشته باشند و هیچ خطری آن ها را تهدید نکند.

 

نور غیرمستقیم بهتر هست

برای اتاق خواب بهتر هست از آباژوری بهرهگیری کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد. تا هنگامی که روی تخت می نشینید یا روی آن استراحت می کنید، نور آن به صورت مستقیم به چشم شما نرسد و موجب آسیب مشاهده چشمان تان و احیانا پریدن خواب شما نشود. انتخاب مناسب برای انتخاب آباژور اتاق خواب، آباژورهای رومیزی هست که روی پاتختی شما جای بگیرد. این آباژورها را متناسب با فضا و ترجیحا در رنگ هاي نه عمده روشن مثل کرم، شکلاتی یا شیری انتخاب کنید.

 

ترفند راهنمایی خرید آباژور

برای اتاق خواب بهتر هست از آباژوری بهرهگیری کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد

 

جدیدترین مطالب سایت