طرز تهیه چسب خانگی بسیار قوی و آسان

طرز تهیه چسب خانگی بسیار قوی و آسان

آموزش ساخت چسب در خانه 

چسب یکی از وسایل هاي لازم در خانه هست که باید همۀ وقت باشد ، اما اگر بخواهیم در خریدهایمان صرفه جویی کنیم برترین گزینش درست کردن چسب در خانه هست .

 

به گزارش تالاب پژوهشگران برای کاهش خطرات مواد شیمیایی در چسب‌هاي مایع بهره گیری از مواد طبیعی را توصیه می کنند که یکی از این مواد سیب زمینی هست.

 

یک سیب زمینی معمولی که بعنوان غذایی مورد بهره گیری قرار میگیرد دارای مولکول‌هایي با قابلیت چسبندگی بالاست به همین علت میتوان در خانه برای مصارف اعضای خانواده چسب مایع از آن ساخت کرد.

 

طرز تهیه چسب خانگی بسیار قوی و آسان

آموزش ساخت چسب خانگی

طریقه ساخت به این صورت هست که ابتدا سیب زمینی را پوست کنده و در یک ظرف کوچک رنده میکنیم، سپس آن را در یک پارچه تمیز ریخته کمی آب سرد به آن اضافه می کنیم سیب زمینی رنده شده را به همراه آب در ظرف دیگری می‌چلانیم و برای مدتی این محلول را به حال خود میگذاریم.

 

پس از حدود یک ساعت که دانه‌هاي درشت سیب زمینی ته نشین شد، محلول به دست آمده را در یک ظرف فلزی ریخته، پس از اضافه کردن حدود نیم فنجان آب روی حرارت ملایم اجاق قرار می دهیم و آن را هم می زنیم، به محض این که مایع شروع به جوشیدن کرد چسب ما آماده هست، آن را در یک ظرف مربا ریخته و منتظر میمانیم تا سرد شود.

 

برای بهره گیری از این چسب که اکثر برای ساخت کاردستی‌های کاغذی به کار می رود میتوان از قلم مو بهره گیری کرد.

جدیدترین مطالب سایت