تکنیک های نصب ایزوگام و نکات مربوط به ایزوگام

تکنیک های نصب ایزوگام و نکات مربوط به ایزوگام

نحوه ی نصب ایزوگام و نصب

در انتخاب و نیز روش نصب ایزوگام ها دقت نمایید آن ایزوگام پوششی برای عایق کردن پشت بام در مقابل رطوبت و آب باران و برف هست.

 

تدریجی به روزهای آخر تابستان نزدیک میشویم و باید خود را برای آغاز فصل سرد و تغییرات آب و هوایی آماده کنیم. یکی از مهم‌ترین مواردی که با نزدیک شدن به فصل سرما باید به آن دقت کنیم، رسیدگی به سقف منزل و ایزوگام کردن آن هست؛ به همین منظور در این مقاله ما میخواهیم شما را با انواع ایزوگام آشنا کنیم تا بتوانید برترین گزینه را برای این منظور داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

 

ایزوگام چیست؟

ایزوگام پوششی برای عایق کردن پشت بام در مقابل رطوبت و آب حاصل از باران و برف هست. به طور کلی مواد تشکیل دهنده ایزوگام عمدتا از قیر و الیاف مصنوعی هست و عمر متوسط ایزوگام ها ۱۰ سال هست. از ویژگی ها و مزایای ایزوگام می‌توان به محافظت درمقابل رطوبت، سهولت در ایفا نسبت به عایق کاری هاي قدیمی، تردد آسان و ربایش حرارت بالا اشاره کرد. 

 

انواع ایزوگام

اگر بخواهیم در مورد انواع ایزوگام صحبت کنیم، باید بگوییم ایزوگام ها براساس ماده اصلی تشکیل دهنده، لایه هاي به کار رفته در آنها و روکش شان به دو گروه تقسیم میشوند که ابتدا آنها را بر زمینه ماده ي اصلی تشکیل دهنده بررسی می‌کنیم:

 

ایزوگام پلیمری:

 ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر خالص ۶۰ یا ۷۰ درصد هست که در پالایشگاه از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. برای ساخت ایزوگام پلیمری از قیر خالص ۷۰-۶۰، پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم، فیلم پلی اتیلن ، پودر تالک، مواد APP، پوشال گونی پلاستیکی بهرهگیری میشود به نحوی که تمام این مواد در دستگاه ساخت پلیمر میکس و پخته میشوند که حاصل آن مایع پلیمر یا اصطلاح عامیانه شیره ایزوگام هست و این پلیمر در خط ساخت مبدل به ایزوگام می‌شود.

 

ایزوگام دمیده: 

ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر دمیده شده هست که از دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره اي به دست می‌آید و به نسبت ایزوگام پلیمری کیفیت پایین تر وعمر کم تری دارد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص درجه نفوذ کمتر، حساسیت کمتر نسبت به تغییرات دما و درجه نرمی بیشتری دارد و موارد بهرهگیری آن در ساخت ورق هاي پوشش بام، باتری خودرو و اندود کاری هست.

 

تکنیک های نصب ایزوگام و نکات مربوط به ایزوگام

ماده اصلی ایزوگام دمیده قیر دمیده شده هست

 

انواع ایزوگام بر اساس لایه های به کار رفته در آن ها

ایزوگام تک لایه: ایزوگام هاي تک لایه حاوی پلی استر دوخته شده با ظرافت و انعطاف بالا هست.

ایزوگام دو لایه: ایزوگام دو لایه حاوی تیشو و پلی استر با ضخامت و استحکام بسیار چندان هست.

 

انواع ایزوگام بر اساس روکش

ایزوگام با روکش آلمینیومی: برترین نوع ایزوگام برای محل هایي با تابش آفتاب مستقیم «مانند پشت بام» ایزوگام با روکش آلمینومی هست.

 

ایزوگام بدون روکش آلمینیومی: این نوع ایزوگام یک نوعی عایق رطوبتی هست که برای عایق کاری سرویس هاي بهداشتی، پی ها و … مورد بهرهگیری قرار می‌گیرد.

 

تکنیک های نصب ایزوگام و نکات مربوط به ایزوگام

برترین نوع ایزوگام برای محل هایي با تابش آفتاب مستقیم ایزوگام با روکش آلمینومی هست

 

جدیدترین مطالب سایت