چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

با این روش ها با حشرات خداحافظی کنید

حشرات در فصل گرما و پاییز بیشتر به خانه می‌آیند و مورد گزیدگی بیشتری رابه ما میدهند و اذیت میکنند برای دورسازی این موجودات میتوانید ما را دنبال نمایید .

 

عنکبوت ها، مورچه ها و پشه ها از لانه هاي چوبی و قبلی خودشان به خاطر غذا و وجود هوایی گرم بیرون می‌آیند و بعضی از آنها خانه هاي ما را همچون محلی برای استقرار خود انتخاب می‌کنند.

 

اما در خانه ها از انها به خوبی استقبال نمیشود و بدین معنی هست که نه تنها باید برای دور کردن این حیوانات خانگی مزاحم وقت صرف کرد، بلکه باید راهی را برای پیشگیری از ورود نخست آنها به خانه هایمان در آینده درنظر بگیریم.

 

خداحافظی با حشرات خانگی : روغن دارچین برای مورچه ها

برای خیلی از ما، مورچه ها بزرگترین جانور مزاحم میباشند. به محض این که هوا گرم میشود، این حشرات کوچک از مخفیگاه هاي خود بیرون زدن ودر فضای زندگی ما نمایان میشوند.

 

اگر شما یک یا دو عدد از این مورچه ها را در خانه خود دیده و آنها را بکشید، میدانید که وقتی در جایی یک مورچه را مشاهده نمایید، یقیناً تعداد بسیار بیشتری هم وجود دارند.

 

یک متخصص باغچه کاری حیات خلوت توصیه میکند که بهرهگیری عصاره اصلی روغن دارچین راه حلی ساده، امن و غیر سمی برای خلاص شدن از این موضع هست. وی توصیه میکند که مخلوطی از چهار یا پنج قطره از روغن دارچین را با ۲۴۰ میلی لیتر آب را در ظرفی آمیخته کرده و آن را در مناطقی از خانه تان که مورچه هاي در آن دیده شده اند، اسپری کنید.

 

عصاره اصلی روغن دارچین به خوبی برای این منظور کار میکند، چرا که باعث تداخل در سیستم عصبی مورچه ها شده و انها نمیتوانند با بهرهگیری از فرومون ها با یکدیگر تماس برقرار کنند. فرومون ها تنها راه اصلی تماس بین مورچه ها با هم هست و به وسیله آن محل هاي وجود غذا، خطر و… رابه یکدیگر منتقل کرده و اطلاع میدهند.

 

وی در ادامه اینچنین شرح میدهد که وقتی یک بار این اتفاق برای مورچه بیفتند، این مورچه با سراسیمگی گریخته و محل جدیدی را برای پیدا کردن غذا درنظر میگیرد.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

عصاره اصلی روغن دارچین باعث تداخل در سیستم عصبی مورچه ها میشود

 

خداحافظی با حشرات خانگی : تولید سم مورچه ها

راه دیگری که با آن میتوانید از مورچه هاي خانه تان خلاص شوید، ساختن مخلوطی ساده توسط خود شماست که محتویات آن در هر خانه اي پیدا می‌شوند.

 

برای تولید این محلول می‌توانید اندکی آب با شکر و اسید بوریک را آمیخته و داخل مایکروویو گرم کرده، سپس به خوبی تکان داده تا دقیقاً حل شوند. بعد ازآن اندکی گلوله پنبه اي را داخل آن فرو کرده و آ نها را در روی کاغذی در محل هایي که مورچه ها را دیده اید بگذارید.

 

چند روزی طول می‌کشد تا تمامی کلونی مورچه ها مسموم شوند. هر مورچه اي که مسموم شود دیگر در خانه شما دیده نخواهد شد. نقشی که شکر در این محلول دارد این هست که باعث ربایش مورچه ها برای خوردن سم می‌شود.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

شما میتوانید با مخلوطی ساده سمی برای مورچه ها درست کنید

 

خداحافظی با حشرات خانگی : سرکه سفید برای مورچه ها

از کمتر عطرها و بوهای مطلوب میتوان به سرکه اشاره کرد، اما یقیناً نمی‌شود جایگاه و اهمیت وجود آن را در خانه منکر شد. سرکه سفید تمیز کننده اي فوق العاده برای قوری چای، لکه هاي بجای مانده از روغن، مایکروویو و خودرو ظرفشویی بوده و باعث تمیزی حمام و دوش می‌شود، اما بویی قوی و غیرقابل انکار دارد. بر زمینه تحقیقاتی که انجام شده مورچه ها هم بوی این ماده را همراه ندارند.

 

محلولی با نسبت هاي مساوی از آب و سرکه سفید را در محل هایي که مورچه ها و سایر حشرات را دیده اید، اسپری کنید. حتی می‌توانید با آن کف و زیر و روی کانتر آشپزخانه را پاک کنید. با این تمیزکاری هم درخشش بیشتری به وسایل خود داده اید و آنها را پاکیزه کرده اید و هم از شر حشرات خانگی خلاص شده اید.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

خداحافظی از حشره ها

 

خداحافظی با حشرات خانگی : تفاله هاي قهوه برای مورچه ها

شخصاً تفاله هاي قهوه را برای درست کردن کمپوست ساده اي برای رشد گیاهان بهرهگیری می‌کنم، اما وقتی که در مورد دفع حشرات خانگی صحبت می‌کنیم، علت دیگری که برای نگه داری آنها بعد از قهوه اي که در صبح دم کرده و نوش جان کرده اید، وجود دارد.

 

تحقیقات نشان داده هست که قهوه می‌تواند رد بویی که مورچه ها بر روی زمین برای پیدا کردن مسیر بجای می گذارند را نابود کرده ودر انتها راهی جای دیگری غیر از مسیرهای دراری قهوه میشوند. می‌توانید سالی یک‌بار این عمل را انجام داده و آنها را در محل ترددشان بگذارید تا در انتها تمامی راه هاي نفوذ آنها رابه داخل خانه تان ببندید.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

قهوه میتواند رد بویی که مورچه ها بر روی زمین بر جای می گذارند را از بین ببرد

 

خداحافظی با حشرات خانگی : بررسی و نظافت تخت خواب

به چوب ضربه بزنید. یکی از چیزهایی که من خوش شانس بودم که در خانه نداشتم، حشرات تخت خواب بودند. اما می‌دانم این حشرات می‌توانند مسئله اي جدی و مشکل خیلی از مردم باشند. متخصصین خانه داری می‌گویند که این حشرات می‌توانند با دقت به جایی که در آن زندگی می‌کنند، بسیار متمایز باشند بنابر این راه هاي مختلفی می‌تواند برای نابود کردنشان وجود داشته باشد اما تا وقتی که می‌خواهید راه حلی را برای انها گزینه کنید می‌توانید تخت خواب و هر چیز دیگری راکه در معرض حملات این حشرات قرار داشته رابه خوبی شسته و آب داغ را روی آن اسپری کنید، چراکه آب داغ باعث از بین رفتن حتی لارو ها و تخم هاي این حشرات میشوند.

 

وسایل محل خواب خود راکه با این حشرات مورد حمله قرار گرفته اند را با بهرهگیری از کیسه هایي به خوبی حبس کرده و برای دستکم یک سال بسته نگه دارید تا مطمئن شوید هیچ حشره اي ازآن راه فرار ندارد. اگرچه اینکار فقط در صورتی هست که میخواهید هر طور شده یک چیز ناب را حفظ کرده و دور نیندازید.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

راه هایی برای دور کردن مگس ها و حشرات

 

خداحافظی با حشرات خانگی : دفع رطوبت

اگر در مناطق جنوبی یا درکل با رطوبت بالا زندگی می‌کنید، سنجیدن ناخوشایند گزش پشه ها را دارید. مگس هاي پنیر و لارو هاي آن، به رطوبتی حدود ۸۵ درصد برای زنده ماندن نیاز دارند. پس سعی کنید دستگاه رطوبت ساز داخل خانه خودرا خاموش کرده و نحوه کار آن را برعکس کنید تا رطوبت اضافی داخل خانه شما را کاهش دهد.

 

میتوانید اندکی جوش شیرین با روغن را در محل هایي در خانه گذاشته و بعد از ۱۵ دقیقه انها رابه همراه مگس هایي که ربایش آن شده و مرده اند را دقیقاً از سطوح پاک کنید. جوش شیرین رطوبت را ربایش کرده و نخستین چیزی هست که باعث ربایش شدن مگس ها بخود میشود. اگرچه که روغن ها هم در تشدید این فرآیند مؤثر میباشند.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

جوش شیرین رطوبت را ربایش کرده و باعث ربایش شدن مگس ها بخود می‌شود

 

خداحافظی با حشرات خانگی : درزگیری در و پنجره

این اطلاعات جدیدی نیست که درزگیر هاي خانه و عیاق هاي آن با گذشت دوران گریبانگیر ترک شده و خاصیت خودرا از دست می‌دهند. بنابر این این عدم کارکرد و ضعف انها باعث می‌شود تا حشرات و سایر چیزهایی که خارج از خانه میباشند و از ورودشان به خانه جلوگیري می شده هست، اکنون به داخل خانه راه یابند.

 

به گزارش تالاب متخصصین بهداشت خانه و خانه داری میگویند که در هر اتاق و فضایی که پنجره اي دارد رفته و تمامی درزها و محفوظ کننده هاي انها را بررسی کنید. برای تعمیراتی دم دست می‌توانید از خمیرهای درزگیر برای محبوس نگه داشتن درزها بهرهگیری کنید که عموماً این خمیرها می‌توانند باعث حل مشکلاتی اصلی در این رابطه شوند. اینکار همینطور باعث هدر رفتن کمتر گرما در فصول سردتر می‌شود.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

درزگیری باعث می‌شود تا حشرات نتوانند وارد خانه شوند

 

خداحافظی با حشرات خانگی : نظافت بیشتر آشپزخانه

همه ی ما به خوبی میدانیم که برای داشتن خوراکی سالم و سلامت، پخت غذا باید در آشپزخانه اي تمیز و پاک انجام شود. اما آخرین باری که زیر ظرفشویی، کابینت ها و جاهایی که دور از معرض میباشند را تمیز کرده اید، چه موقعی بوده هست؟ به نظر من گاهی برای تأمین امنیت بیشتر در خانه، باید این مکان ها را تمیز نگه داشت. اما متخصصین خانه داری تأکید میکنند که تمیز کردن آن محل ها را همچون سرگرمی و مشغولیتی دائمی در خانه درنظر بگیرید. مقدور هست به خاطر سختی و سنگینی خیلی از این وسایل، نخواهید که زیر و اطرافشان را تمیز کنید؛ اما عدم رعایت بهداشت خانه بدین معنی هست که باقیمانده غذاها و خورده هایي که در اطراف وجود دارند میتوانند برای ماه ها یا حتی سال‌ها حشرات را تغذیه کنند.

 

اگر شما با من در این مورد موافق هستید ضمناً دریک خانه استیجاری سکونت دارید، باید این مضمون مهم را افزون کنم که وقتی که وارد خانه جدیدتان میشوید اینکار را حتماً انجام دهید، چراکه نمیدانید که مستجر قبلی آیا اصلاً تا به حال اینکار را انجام داده هست یا خیر.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

زیر ظرفشویی، کابینت ها و جاهایی که دور از معرض میباشند را تمیز کنید

 

خداحافظی با حشرات خانگی : اهمیت سطل زباله

همه ی ما می‌دانیم که مواد داخل سطل زباله به سرعت میتواند فاسد شده و باعث ایجاد آلودگی در فضا شود، اما بیشتر ما غالباً صبر می‌کنیم تا پر شده و شیرابه فاضلاب در آن جاری شود تا آن را برای خالی کردن آماده کنیم. من شخصاً سطل زباله خودرا در فواصل زمانی معین و بیرون از خانه با مایعاتی مناسب شستشو داده و با بهرهگیری از آب به خوبی تمیز میکنم که اگرچه به نظر کافی نمیرسد. اگرچه که هیچکدام از ما نمیخواهیم که سطل زباله اي کثیف و جرم گرفته باعث شود تا حشرات برای یافتن غذا و محلی برای تخم گذاری تحریک شوند.

 

با گذشت دوران سطل هاي زباله جرم گرفته و غذا هاي مانده در آن جرم ها با فاسد شدن باعث تحریک مگس ها و ربایش انها می‌شود. سطل زباله خود رابه طور دائم با بهرهگیری از مواد پاک کننده تمیز کرده و اجازه ندهید که هیچ چیزی در آن برای مدتی طولانی باقی بماند. چراکه این باقیمانده باعث ربایش و محلی مناسب برای حشرات خواهد شد. مضمون دیگر این که هر سطل زباله مثل هر وسیله دیگری دارای عمر مفیدی برای بهرهگیری هست و میتوان با بهرهگیری از تمیزکاری آن با آب گرم و بوراکس عمر آن را اندکی بیشتر کرده و اگرچه که سطل زباله اي تمیز تر داشته باشیم.

 

چگونه حشرات را از خانه و خودمان دور کنیم ؟

نکاتی برای دور کردن مگس ها و حشرات

 

سطل زباله کثیف باعث تحریک مگس ها و ربایش انها میشود

 

فعال باشید

حشرات معمولاً بنا به دلایلی آفت قلمداد می‌شوند و از جمله انها این هست که این حشرات واقعاً در محل اقامت ما آزار دهنده میباشند. اما بر زمینه توصیه هاي متخصصین بهداشت و حشرات، با مشاهده یک حشره احتیاجی به ترس عصبی و برداشتن یک ظرف بزرگ سم برای پاک کردن خانه نیست. مطمئناً که ما گاهی اوقات نیاز به درخواست کمک از حرفه اي ها داریم اما خیلی از کارهای کوچکتر را میتوانیم خود ما انجام دهیم.

 

توصیه دیگری که به ما شده این هست که پویا و فعال باشیم. همه ی جا را تمیز نگه داریم و از هرج و مرج و شلوغی در خانه پیش گیری کنیم، درزهای خراب شده را تعمیر کنیم و سپس میتوانیم با بروز هر نشانه نخست اي از وجود مشکل، به سهولت ازآن جلوگیري کنیم ودر نتیجه میتوانیم لذت بیشتری را از این فصل گرم و خوشایند سال در پیش داشته باشیم و همینطور حشرات را هم از محل زندگی مان دور نگه داریم.

 

جدیدترین مطالب سایت