معرفی لوازم هایی که اگر دست دوم خریده نشود بهتر است

معرفی لوازم هایی که اگر دست دوم خریده نشود بهتر است

لوازم هایی که نباید دست دوم خرید 

 

می‌خواهیم با لوازم هایي آشنا شویم که حتما باید نو خریداری شود و اگر دست دوم باشد آن کیفیت اصلی خودش را ندارد. 

 

در حوزه خرید اقلام بهرهگیری شده سه دسته از اقلام وجود دارند.

 

1. اقلامی که ما هرگز به خرید دست دوم انها فکر نمیکنیم، به مثل جوراب و زیرپوش.

2. اقلامی که ما در خرید دست دوم انها دست دست نمی‌کنیم، مثل کتاب ها و آثار هنری

3. اجناس دست دومی که برای خرید مناسب بنظر می‌رسند اما به آنها مطمئن نیستیم که موضوع بحث کنونی ماست.

 

کلاه ایمنی موتور و دوچرخه

کلاه ایمنی برای پشتیبانی از سر در هنگام تصادف طراحی شده و فقط این که یک کلاه هست و نو بنظر می‌رسد، به این معنا نیست که پشتیبانی کننده خوبی در تصادف هست، یک ترک خوردگی مویی مقدور هست

 

در سطح داخلی کلاه وجود داشته باشد که به خوبی قابل تشخیص نباشد، اما میتواند در هنگام حادثه سبب آسیب دیدگی شدید شما شود.

 

حتی اگر کلاه ایمنی بهرهگیری شده، موثر بنظر می‌رسد از خریدش صرف نظر کنید و نگران هم نباشید، زیرا کارایی ندارد. نباید برای امنیت جسمی خود در حوادث ناگهانی ریسک کنیم.

 

معرفی لوازم هایی که اگر دست دوم خریده نشود بهتر است

اگر کلاه ایمنی بهرهگیری شده، موثر بنظر می‌رسد از خریدش صرف نظر کنید

 

تشک

مادامی که به دنبال تهیه رخت خواب هستید به مراکز فروش تشک هاي بهرهگیری شده نروید. این فکری ناخوشایند هست؛ زیرا تشک ها زیستگاه هاي مناسبی برای باکتریها میباشند و از مایعات بدنی و پوست هاي مرده آکنده اند.

 

آلودگی حاصل از نواقص رخت خواب ها می‌تواند تمام یک منزل را دربر گیرد و هزینه خرید تشک بهرهگیری شده می‌تواند بیشتر از هزینه خرید تشک اخیر باشد.

 

مضمون دیگری که درمورد تشک ها باید درنظر گرفته شود، این که تشک ها حدود ده سال دوام دارند و راه مشخصی هم برای فهمیدن این که چه مدت یک تشک بهرهگیری شده هست، وجود ندارد، به مخصوصاً وقتی از فردی ناشناس بخرید.

 

لاستیک هاي ماشین

لاستیک هاي بهرهگیری شده مرتب به فروش میرسند ودر خودروها بهرهگیری می‌شوند. برای بهرهگیری از لاستیک دست دوم ضروری هست توجه فراوان داشته باشید.

 

همانند کلاه هاي ایمنی لاستیک ها نیز هر دوران که سوار بر اتومبیل می‌شوید، بطور مستقیم بر ایمنی شما اثر می گذارند. مشکل لاستیک هاي دست دوم نیز این هست که راه مطمئنی برای گفتن این که قبلا کجا و چگونه بهرهگیری می شده اند، وجود ندارد.

 

تایر مقدور هست بیش از حد بهرهگیری شده باشد، تحت فشار یا با سرعت هاي چندان. هر کدام از این عوامل میتواند منتهی به خرابی داخلی یا خارجی لاستیک شود، بطور خلاصه تایر بهرهگیری شده ناامن هست.

 

جاروبرقی

این یکی خیلی ساده هست. تنها یک علت وجوددارد که مردم می‌خواهند از شر جاروبرقی خلاص شوند، چون به اندازه کافی کار نمیکند و مکندگی ندارد. حتی اگر یک جاروبرقی کارکرده از فردی مطمئن دریافت کرده اید، آنرا پس دهید و یک اخیر بخرید.

 

معرفی لوازم هایی که اگر دست دوم خریده نشود بهتر است

حتی اگر یک جاروبرقی کارکرده از فردی مطمئن دریافت کرده اید، آنرا پس دهید و یک اخیر بخرید

 

نرم افزارهای کامپیوتری

نرم افزارهای کامپیوتری به مثل آلبوم آفیس یا بازی ها مقدور هست آنچنان پرمحتوا بنظر نیایند که برای بهرهگیری دوباره خریداری شوند، چون بیشتر دراین فکریم که اگر دیسکی بر کامپیوتر دیگری کار کرد، چرا بر کامپیوتر ما کار نکند و به فکر گرفتن آنها از آشنایان هستیم.

 

غالباً نرم افزارهای کامپیوتری با کدی مختص برای نصب و فعال سازی عرضه می‌شوند که مانع از نصب آنها بر چند سیستم میشود.

 

اگر کد فعال سازی بهرهگیری شده باشد، شما فقط یک وزن کاغذی «جلد» را خریداری کرده اید. اگر شما نیت خرید نرم افزارهای بهرهگیری شده دارید با اسکن جعبه و گشتی در اینترنت مشاهده نمایید اگر نیاز به کد فعال سازی دارند، بگذارید دیگران پولشان را برای خرید انها هدر دهند.

 

کفش ها

هیچ چیز بدی در باره خرید لباسهای بهرهگیری شده وجود ندارد؛ اما شما باید درمورد صاحب قبلی کفش ها محتاط باشید. در گذر دوران کفش به شکل پای صاحبش در می‌آید که یعنی کفش هاي دست دوم دقیقا مناسب نخواهندبود. این امر به مخصوصاً درمورد کفش هاي دویدن صدق می‌کند؛ زیرا تاثیرات ناشی از دویدن واسطه تغییر شکل سریعا و شدید کفش می‌شود.

 

وسایل پخت و پز

قابلمه ها و تابه ها در صورتی که تقریبا اخیر بنظر برسند، میتوانند همچون جنس بهرهگیری شده دوباره خریده شوند؛ اما اگر هر گونه نشانه اي از خرابی داشتند، آنها را نخرید؛ زیرا مقدور هست به علت حالات و محل نامناسب نگه‌داری، بعضی آلودگی هاي شیمیایی ربایش جداره داخلی انها شده باشد.

 

لپ‎تاپ

وسایل کمی میباشند که سریعا تر از رایانه قدیمی می‌شوند. همه ی ساله مدلهای اخیر رایانه با سیستم عامل هاي به روز عرضه می‌شود؛ در حالی‌که حافظه آنها ارتقا یافته و کم حجم تر هم شده اند. خب مقدور هست شما با خود بگویید:

 

برای من مهم نیست که لپتاپ قدیمی باشد چون من فقط برای بررسی ایمیل و تایپ کردن آنرا میخواهم، حتی اگر این تنها بهرهگیری شماست، نکات مقداری هست که باید گذشته از خرید درنظر بگیرید.

 

اول، شما نمیدانید که لپتاپ یا سیستم مدنظر چه نوع از ویروس ها یا نرم افزارهای مخرب را مقدور هست داشته باشد؛ دوم، لپ‎تاپ هاي بهرهگیری شده دیگر ضمانت کمپانی سازنده رابه همراه ندارند؛ سوم، مدلهای اخیر مقرون به صرفه تر از چیزی هست که شما فکر می‌کنید.

 

بله، زمانی قیمت لپ‎تاپ حدود 2 هزار دلار بودو بطور میانگین حدود هزار و 400 دلار برای خرید لپتاپ خرج می شد که در حال حاضر این امر دیگر مدنظر نیست.

 

با گشتی سریعا بر وضعی هاي خرید لپتاپ و انتخاب لپ تاپی که صرفا دارای امکانات پایه باشد، حدود 250 دلار ضروری هست و از سمت دیگر مدلی پیشرفته نیز در انتها حدود 900 دلار هست.

 

همینطور یکی از انتخاب هایي که ما پیشنهاد میکنیم خرید لپ‎تاپ هاي مرمت شده هست، خرید آنها راهی مناسب برای صرفه جویی پولی هست؛ با این حال از ویروسی نبودن لپ‎تاپ و حالات کارکردی مفید آن هم مطمئن شوید.

 

معرفی لوازم هایی که اگر دست دوم خریده نشود بهتر است

هرساله مدلهای اخیر رایانه با سیستم عامل هاي به روز عرضه میشود

 

تلویزیون هاي اچ دی

هزینه تعمیر یا جایگزینی قطعات اخیر روی تلویزیون هاي اچ دی بسیار چندان هست، حتی مقدور هست این هزینه ها به اندازه خرید تلویزیونی کمی مدل پایین تر باشد. افزون بر این هزینه تعمیرات احتمالی را نیز باید پرداخت کنید؛ چون تلویزیون دست دوم خریده اید و از گارانتی تعمیرات بهره مند نیستید.

 

دی وی دی پلیر

با این که خرید دی وی دی هاي دست دوم فکر خوبی هست، اما خرید پلیر انها اصلا فکر خوبی نیست؛ زیرا این دستگاه ها لیزرهایی دارند که کم کم مستهلک میشوند و بطور ناگهانی از کار می افتند.

 

میکروفن و بلندگو

میکروفون ها وسایل صوتی بسیار حساسی میباشند که در برابر ضربه مقاومت زیادی ندارند و نگه‌داری درست از انها بسیار مهم هست. مثل لپتاپ ها آسیب هاي این وسایل نیز به سهولت قابل دیدن و تشخیص نیست و کارایی آنها با ضربه خوردگی به شدت به خطر میوفتد.

 

کلاه

کلاه هاي دست دوم طبق معمول تمیز نیستند. اگر میخواهید کلاه دست دوم بخرید باید از تمیز بودنشان مطمئن شوید تا سبب حساسیت پوستی و مویی نشوند. طبق معمول اگر کلاه ها را بشویید حالت استحکام در قسمت نقاب خودرا از دست میدهند.

 

وسایل آرایشی

مهم‌ترین مضمون گفتنی این هست که وسایل آرایشی محیطی بسیار فوق العاده برای رشد باکتریها و مریضی هاي واگیردارند. ساده ترین عوارض بهرهگیری از این تولیدات تبخال و جوش هاي پوستی هست.

 

بجای خرید دست دوم این مواد آرایشی، تولیدات خانگی دست ساز مثل ماسک ها را برای خود بسازید «تولید این تولیدات از آن چه فکر میکنید راحت تر هست.» یا این که از این تولیدات برای نقاط حساس تر بدن مثل چشم ها و لب ها هرگز بهرهگیری نکنید.

 

جدیدترین مطالب سایت