غلبه بر غول وسوسه خرید

غلبه بر غول وسوسه خرید

نکاتی برای غلبه بر غول وسوسه خرید

 

اگر هر زمان که به مراکز خرید می‌روید اکثر از حد نیاز خرید میکنید این مقاله را از دست ندهید خیلی سخته که در مقابل قفسه هاي رنگارنگ فروشگاه ها وسوسه نشویم و اختیارمان را از دست ندهیم. فروشگاه داران از ترفندهای بازاریابی هوشمندانه اي بهرهگیری می‌کنند که اکثر اوقات هم جواب میدهد!سبدهای خرید بزرگ تر باعث میشوند که تا 37 درصد اکثر خرید کنید

 

غلبه بر غول وسوسه خرید

فروشگاه داران از شیوه هاي تبلیغاتی خیلی خوبی برای جلب دقت مشتری ها بهرهگیری می‌کنند، این مسئله را به راحتی میتوانید متوجه شوید که چرا برخی فروشگاه ها در همان نگاه اول تاثیر خوبی روی شما می گذارند و برخی افراد فضای کسل کننده و دکوراسیون جالبی ندارند.

 

به شما نشان می‌دهیم که چه طور گول تبلیغات وسوسه کننده را نخورید :

 

1- چرخ های خرید بزرگ

سبدهای خرید بزرگ تر باعث می‌شوند که تا 37 درصد اکثر خرید کنید، سعی کنید به جای چرخ هاي سبد از سبدهای خرید قابل حمل بهرهگیری کنید، وقتی وزن سبد را حمل میکنید کمتر خرید می‌کنید. وقتی از سبد بهرهگیری میکنید بلافاصله که احساس سنگینی را حس کنید یادتان می‌آید که قرار بوده وسوسه نشوید !

 

2- آهنگ های شاد

 اگر دقت کنید تو کراکز خرید هیچوقت آهنگ هاي آرام و یا غم انگیز اکران نمیشود، می دونید چرا ؟! چون وقتی شما آهنگ هاي خوشحال گوش می‌کنید تا 17 درصد تمایل اکثر برای خرید دارید. اگر فکر میکنید که آهنگ ها روی شما هم تاثیر می گذارند هندزفری را فراموش نکنید.

 

3- آینه های وسوسه برانگیز

چند بار تا حالا شده که لباسی را در فروشگاه بپوشید و احساس کنید که خیلی به شما می‌آید ولی وقتی تو منزل میپوشید تازه عیب هایش را می‌بینید؟!  اگر این اتفاق برایتان افتاده، خودتان را شرزنش نکنید این یکی دیگه از ترفندهای بازاریابی هست! فروشگاه هاي لباس معمولا از آینه هایي بهرهگیری میکنند

 

که شما را کشیده تر نشان بدهد و لباس اکثر به تنتان بشیند! و واضح هست که وقتی خودتان را زیباتر مشاهده نمایید به مقدار بیشتری خرید می‌کنید! سعی کنید اگر چند آینه در لباس فروشی هست خودتان را در همۀ آنها ورانداز کنید!

 

4- نمونه ها

حتما تا حالا با غرفه هایي که مشابه غذاهایی را به شما تعارف می‌کنند برخورد داشتید و شاید هم تست کرده باشید، تحقیقات نشان داده 40 درصد از افرادی که غذایی ها را تست میکنند بدون اینکه به آنها نیازی داشته باشند آنها را می‌خرند!

 

سعی کنید به غرفه هایي که به انها نیازی ندارید نزدیک نشوید و گرنه مبارزه سختی در پیش رو دارید!

 

غلبه بر غول وسوسه خرید

سعی کنید به غرفه هایي که به انها نیازی ندارید نزدیک نشوید

 

5- تخفیف ها

همۀ ما این تجربه را داشتیم که وقتی درصدهای تخفیفی را دیدیم بدون فکر خرید کردیم. این اتفاق معمولا به این صورت هست که اجناس با تعداد چندان با درصد تخفیف قابل توجهی فروخته میشوند، و با اینکه شاید مقدار خرید اکثر از نیاز یک سال هم باشد به سراغشان میرویم!

 

داشتن فهرست خرید همراه با تعداد مورد نیاز میتواند شما را از این حقه هم در امان نگه دارد!

 

جدیدترین مطالب سایت