نکاتی کلیدی برای جرم گرفتن ظرفشویی منزل

نکاتی کلیدی برای جرم گرفتن ظرفشویی منزل

چگونه ظرفشویی را جرم بگیریم ؟ 

بعد از مدت بهرهگیری بیش از حد از ظرفشویی ها ، ظرفشویی خانه شما جرم میگرد و شما باید به سهولت جرم گیری کنید .

 

به گزارش تالاب تمیز کردن ماشین ظرفشویی در واقع حاوی از بین بردن ذرات مواد خوراکی، تفاله هاي صابون شستشو و کاهش میزان آهک جمع شده در فضای دستگاه می باشد. با ما همراه باشید تا با هم مراحل تمیز کردن یک ماشین ظرف شویی را دنبال کنیم.

 

جرم گیری ماشین ظرفشویی در چند مرحله ساده

مقدور هست تمیز کردن خودرو ظرفشویی برای شما کار پر اهمیتی بنظر نرسد اما کارشناسان خانه داری اعتقاد دارند که هر چهار تا شش هفته باید اقدام به تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی نمایید تا مانع از کاهش کارایی دستگاه و مسدود شدن مسیرهای جریان شستشو شوید. این تمیز کردن در واقع حاوی از بین بردن ذرات مواد خوراکی، تفاله هاي صابون شستشو و کاهش میزان آهک جمع شده در فضای دستگاه می باشد. با ما همراه باشید تا با هم مراحل تمیز کردن یک خودرو ظرفشویی را دنبال کنیم.

 

مرحله اول جرم گیری و نگه‌داری ماشین ظرفشویی

در مرحله اولیه حرارت آب را بررسی کنید. برترین دما برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن فضای داخل ماشین ظرف شویی حدود ۴۹ درجه سانتیگراد هست، برترین روش برای تنظیم دمای آب بهرهگیری از انگشتان هست! انگشت خودرا در آب فرو ببرید اگر توانستید بیشتر از ۲ ثانیه انگشت خودرا در آب نگه دارید شما نیاز دارید تا دمای آب را مقدار بیشتری بالا ببرید. پس در مرحله اول آب مصرفی خودرا روی این دما تنظیم کنید.

 

مرحله دوم جرم گیری و نگه داری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی خودرا خاموش کنید و فیلتر آن را خارج کنید. در مدلهای امروزی ماشین هاي ظرفشویی بجای فیلتر از استوانه ي جداشونده اي در پایین دستگاه بهرهگیری می‌شود که هنگام شستشو ظروف مواد خوراکی که احیانا روی ظروف باقیمانده اند داخل آن محبوس می‌شوند و با تخلیه آن به سادگی میتوانید مانع از کاهش عملکرد دستگاه و ایجاد بوی نامطبوع د فضای خودرو ظرفشویی خود شوید. کافی هست آن را جداکرده تخلیه کنید و با آب و مواد شوینده پاک سازی کنید بهتر هست این پاک سازی در پایان هر هفته صورت گیرد تا عملکرد بهتری را در دستگاه خود شاهد باشید، حال دوباره فیلتر را در محلش نصب نمایید. دقت نمایید که برای پیدا کردن و جدا کردن فیلتر خودرو ظرفشویی خود کافی هست به دفترچه راهنمای آن رجوع کنید و اگر به هر دلیلی دفترچه ي خودرا در معرض نداشتید از نمایندگی ها و یا خدمات آنلاین کمک بگیرید.

 

مرحله سوم جرم گیری و نگه‌داری خودرو ظرفشویی

حالا فضای داخلی دستگاه خودرا نظارت کنید، فضای زیرین قفسه ها به مخصوصاً منطقه اي که نزدیک به محل تخلیه آب هست رابه دقت بررسی کنید ودر صورت لزوم آن را پاک سازی کنید این مرحله مهم ترین مرحله در جرم گیری ماشین ظرفشویی هست.

 

مرحله چهارم جرم گیری و نگه‌داری ماشین ظرفشویی

بهتر هست برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از مواد شوینده صنعتی بهرهگیری نکنید. با بهرهگیری از یک پارچه و یا اسفنج مرطوب میتوانید به سادگی فضای داخلی ماشین ظرف شویی ماشین تمیز کنید. شوینده هاي صنعتی مثل کف صابون ها مقدور هست فطعات دستگاه شما را از حالت آکبند خارج کنند و واسطه شل شدن پیچ و مهره انها و پایین آوردن عمر شوند، بهرهگیری از ترکیبات طبیعی مثل سرکه سفید و آبلیمو و نمک میتواند در این اساس بشما کمک بیشماری نماید.

 

مرحله پنجم جرم گیری و نگه‌داری ماشین ظرفشویی

شاید از خودتان بپرسید دلیل کدر شدن ظروف در رظرفشویی چه میتوان باشد؟ پاسخ شما رسوبات موجود در آب هست. در این مرحله باید به حذف رسوبات آهکی و سختیهای آب که به صورت ذرات سفید رنگ روی بدنه داخلی و روزنه هاي آب پاش موجود در این فضا پرداخت، چرا که تجمع این رسوبات در طولانی مدت باعث مسدود شدن روزنه ها و فیلتر ماشین ظرفشویی ودر نتیجه کدر شدن ظروف شما میشود، برای اینکار کافی هست از سرکه ي سفید بهرهگیری کنید و به سادگی رسوبات را از انها خارج کنید

 

مرحله ششم جرم گیری و نگه‌داری ماشین ظرفشویی

همانطور که گفتیم در شستشو و پاکسازی ماشین ظرفشویی بهتر هست از مواد شوینده صنعتی بهرهگیری نشود درصورت بهرهگیری بهتر هست از  مواد شوینده باکیفیت بالا بهرهگیری شود چه در هنگام شستشو ظروف و چه در دوران نظافت محفظه ي ماشین ظرف شویی . با اینکار افزون بر بالا بردن کارایی، عمر دستگاه خودرا هم افزایش میدهید.

 

مرحله هفتم جرم گیری و نگه‌داری ماشین ظرفشویی

دقت داشته باشید که حتما پیش از قرار دادن ظروف داخل محفظه ماشین ظرفشویی دقیقا تمیز باشند چرا که این عدم نظافت واسطه گیر کردن ذراتی مانندی استخوان ها، خلال دندان و هسته هاي زیتون یا حتی برجسب هاي ظروف تازه خریداری شده در محفظه فیلتر میشود حتی مقدور هست ظرفی در حین شست و شو شکسته شود در این دوران شاید نیاز هست که شما فیلتر را عوض کردن نمایید تا مانع کارکرد صحیح دستگاه نشود.

 

مرحله هشتم جرم گیری و نگه‌داری ماشین ظرفشویی

بهتر هست پیش از آغاز کار با دستگاه تمام انتخاب هاي دستگاه خود رابه خوبی بشناسید، با بهرهگیری از انتخاب هاي مناسب دستگاه خود می‌توانید به سادگی طول عمر دستگاه خودرا بالا ببرید و مانع از ایجاد اشکالات بعدی برای دستگاه خود شوید.

 

مرحله نهم جرم گیری و نگه داری ماشین ظرفشویی

برای دکوراسیون ظروف در فضای ماشین ظرفشویی حتما از کتابچه ي راهنما بهرهگیری کنید اینکار به عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی و همینطور شست و شوی بهتر ظروف کمک بسزایی میکند. همینطور دقت داشته باشید که ماشین ظرفشویی شما به درستی نصب شده باشد چرا که درصورت نصب نادرست خسارات زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد.

 

مرحله دهم جرم گیری و نگه داری ماشین ظرفشویی

همانطور که گفته شد از درمان هاي خانگی مثل سرکه میتوانید برای حذف بو و لکه هاي محفظه ي داخلی ماشین ظرفشویی بهرهگیری نمایید کافی هست یک فنجان سرکه را در بخش بالایی ماشین ظرفشویی بپاشید ودر بخش پایین آن یک فنجان جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید دستگاه آغاز بکار کند درمدت کوتاهی شاهد تمیزی و از بین رفتن بوهای نامطبوع آن خواهید شد. برای تمیز کردن و از بین بردن رسوبات داخلی ماشین ظرفشویی بهرهگیری از آب پرتغال هم می‌تواند بسیار خوب باشد.

جدیدترین مطالب سایت