از بین بردن میلیون ها میکروب در خانه

از بین بردن میلیون ها میکروب در خانه

روش از بین بردن میکروب ها و کثیفی های خانه

 

اول از سینک ظرفشویی، یخچال و تخته‌های آشپزخانه شروع کنید چراکه اینجا بیشترین محل تجمع و تکثیر میکروب‌هاست.

 

اگر بدانید دانشمندان،۴میلیون میکروارگانیسم در کهنه‌های گردگیری و نظافت کشف کرده‌اند، حتماً از پارچه‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید و یا اینکه این پارچه‌ها را با آب ۶۰ درجه سانتیگراد خوب شست‌وشو می دهید. البته فراموش نکنید میکروب‌ها خیلی سخت‌جان هستند و برای اینکه شما همه شانس آنها را برای رشد و تکثیرشان بگیرید، حتماً باید سطوح کاری آشپزخانه (مثل صفحه و سینک ظرفشویی) را به‌طور منظم با آب داغ شست‌وشو دهید.

 

به‌جای اینکه مدام دنبال سوسک‌ها باشید و فریاد بکشید، در فاضلاب آشپزخانه را باز کنید و بدانید که در هر سانتی‌متر مربع آن، میلیون‌ها میکروب زندگی می‌کنند. برای مقابله با این میلیون‌ها میکروب، بهترین راه، پاکیزگی و گندزدایی این سطوح با استفاده از آب تصفیه‌شده داغ و یا آب داغ به همراه نمک قلیایی است، نمکی که از داروخانه‌ها می‌توان تهیه کرد.

 

از دسته چاقو‌ها هم غافل نشوید که می‌توانند سر شما را ببرند خصوصا اگر جنسشان از چوب باشد. البته این چاقوها به مرور زمان خورده و نرم شده و محل تجمع میکروب‌ها می‌شوند.

 

محل قرارگیری نان‌های خشک، سطل آشغال و موادی که باید دور ریخته شوند هم باید مورد بازنگری قرار گیرد.

 

قرار گرفتن آشغال و زباله در سطل‌های بدون درپوش، آن هم در فضایی که مملو از مواد خوراکی است که به‌سرعت میکروب را به خود جلب می‌کنند، یکی از خطرناک‌ترین راه‌هاست.

 

گشت ایمنی ما در آشپزخانه با باز‌کردن در فر گاز یا مایکروفر به پایان می‌رسد. شما غذا و کیک پخته‌اید و بدون توجه به قسمت‌های جا مانده غذا و خوراکی لذیذی که پخته‌اید، ناخودآگاه سوسک و مورچه را به خانه‌تان دعوت کرده‌اید.

 

جدیدترین مطالب سایت