راهنمایی کاربردی تمیز کردن یخچال و فریزر

راهنمایی کاربردی تمیز کردن یخچال و فریزر

راهنمایی کاربردی تمیز کردن یخچال و فریزر 

همان طور که میدانیم روزبه روز داریم به عید 96 نزدیک و نزدیک تر میشویم در ادامه با راهنمایی کاربردی تمیز کردن یخچال و فریزر سایت تالاب را دنبال کنید.

 

برای شما آموزش تمیز کردن یخچال و فریزر را آورده ایم که می توانید بر طبق آن به بهترین نحو ممکن بوی یخچال را از بین ببرید و آن را تمیز کنید. یخچال فریزر به دلیل مواد غذایی، میوه و سبزیجاتی که درون آن قرار دارند ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند. با ما همراه شوید تا شما را با روش های تمیز کردن و بو زدایی یخچال و فریزر آشنا کنیم.

 

برای خانه تکانی یخچال فریزر را چگونه تمیز و بوزدایی کنیم؟

گاهی پیش می آید موادی خریداری می‌کنید و درون یخچال قرار می‌دهید، اما مدت‌ها فراموش می‌کنید سراغ آنها بروید و آنها را مصرف کنید، بنابراین بسیاری از این موادغذایی فاسد می‌شود و بوی نامطبوعی از خود متصاعد می‌کند که ممکن است بوی بدی به یخچال بدهد. گاهی هم برخی موادغذایی هستند که بدون این که فاسد شوند،

 

به خودی خود بوی نامطبوعی را درون یخچال ایجاد می‌کنند. در مواردی حتی با برطرف کردن غذای فاسد شده یا خارج کردن ماده‌ای که بو از خود متصاعد کرده، باز هم بوی نامطبوع داخل یخچال پابرجاست و می‌تواند آزاردهنده باشد به طوری که تنها با تمیز کردن کامل یخچال می‌توان از شر این بوی نامطبوع خلاص شد.

 

یخ زدایی کنید

گاهی بوی نامطبوعی که داخل یخچال ایجاد می‌شود به دلیل ترکیب مواد فریز شده با یخ است، بنابراین بهتر است یخچال را یخ زدایی کنید تا از بویی که در لایه های ضخیم یخ جا خوش کرده، خلاص شوید.

 

بشویید و تمیز کنید

اولین گام در برطرف کردن بوی نامطبوع یخچال، شناسایی منبع بو است. گاهی حتی با شست‌وشوی کامل یخچال هم بار دیگر بوی نامطبوع بازمی‌گردد، مگر این که منبع اصلی بو را خارج کنید. تمام مواد موجود در یخچال را بیرون بریزید و به دنبال ماده‌ای غذایی بگردید که تاریخ انقضای آن گذشته یا بیش از یک هفته داخل یخچال بوده است. تک‌تک موادی را که بیرون می‌آورید بو کنید تا اگر بوی نامطبوعی می‌دهد، آنها را دور بیندازید.

 

بعضی مواد ممکن است تا هفته‌ها تاریخ انقضا داشته باشد، اما به محض این که متوجه بوی تند یا ایجاد کپک روی آن ماده شدید، آن را از یخچال خارج کنید. میوه‌ها و سبزیجات موجود در کشوهای یخچال از جمله جامیوه‌ای را وارسی کنید. این قبیل مواد معمولا بعد از مدتی شیرابه‌ای از خود تولید می‌کند که ممکن است

 

بوی نامطبوعی در محیط ایجاد کند. به خاطر داشته باشید اگر دوشاخه یخچال را به مدت بیشتر از چهار ساعت از پریز می‌کشید، بعد از اتصال دوباره باید مواد داخل یخچال را کاملا خارج و آن را تمیز کنید.مرغ و گوشت و تخم مرغ هایی را که بیش از دو ساعت در دمای بالای 4/4 درجه سانتی‌گراد بوده دیگر استفاده نکنید.

 

اگر یخچال دارای طبقات متعدد است، آنها را خارج کنید و با آب و صابون بشویید. پس از آن، یک قاشق غذاخوری سفیدکننده کلر را در یک گالن آب بریزید و از آن برای شست‌وشوی کشوها، قفسه‌ها، دیوار‌ه‌ها، سقف و کف یخچال استفاده کنید.‌ اگر یخچال مجهز به بوگیر خودکار است، ولی با وجود این بوی نامطبوع می‌دهد، کارتریج آن را خارج کنید و تا چهار ساعت داخل آب گرم قرار دهید و بگذارید هشت ساعت در محیط بیرون خشک شود؛ سپس آن را داخل یخچال برگردانید.

راهنمایی کاربردی تمیز کردن یخچال و فریزر

گردش هوای داخل یخچال

همیشه از وجود گردش هوای داخل یخچال اطمینان حاصل کنید. وجود جریان هوا به حذف بو از یخچال و همچنین به ماندگاری هر چه بیشتر میوه‌ها و موادغذایی کمک می‌کند.

 

مواد بوزدا

به گزارش تالاب جوش شیرین و دانه‌های قهوه از جمله موادی است که قرار دادن آنها داخل یخچال می‌تواند بوی نامطبوع آن را جذب کند و از بین ببرد.روزنامه هم بوی نامطبوع را جذب می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود بریده‌های روزنامه را در کشوهای یخچال قرار دهید و بگذارید چند روزی بماند. سپس روزنامه را خارج کنید و یخچال را با ترکیبی از یک فنجان سرکه به ازای هر یک گالن آب یخچال را بشویید.

 

سرکه سفید هم می‌تواند بسیاری از بوهای بد یخچال را خنثی کند. یک ظرف در باز حاوی سرکه سیب داخل یخچال قرار دهید تا زمانی که بوی نامطبوع را برطرف کند.عصاره وانیل هم می‌تواند بوی بد یخچال ر از بین ببرد. پارچه‌ای را آغشته به عصاره وانیل کنید و داخل یخچال قرار دهید.از پرتقال بریده شده نیز در داخل یخچال می‌توان برای از بین بردن بوی نامطبوع استفاده کرد.

 

برای این که احتمال بو گرفتن یخچال را به حداقل برسانید، همیشه موادغذایی را داخل ظروف در بسته نگهداری کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع داخل یخچال، ماندگاری موادغذایی را نیز افزایش می‌دهد. سعی کنید هفته‌ای یکبار محتویات یخچال را بررسی کنید و تمام موادغذایی را که تاریخ انقضای آن گذشته دور بیندازید. رعایت این نکات شاید ساده به نظر برسد، اما در کاهش بوی یخچال بسیار مؤثر است.

 

بوهای مقاوم

اگر بعد از تمیز کردن یخچال هنوز بوی نامطبوع ماندگار بود، بهتر است موادغذایی داخل آن را در محیط خنکی قرار دهید و یخچال را از پریز بکشید و در یخچال را به مدت چند روز باز بگذارید تا بوی داخل آن از بین برود.

 

جدیدترین مطالب سایت