روش های مناسب برای تمیز کردن سرامیک های خانه

روش های مناسب برای تمیز کردن سرامیک های خانه

چگونه سرامیک خانه را تمیز کنیم ؟

سرامیک یکی از نماهای ساختمان و همچنین کفپوش یک منزل هست که اگر این کفپوش ها تمیز نباشند فضای منزل را بی روح می کند .

 

مراقب باشید از مواد شوینده غلیظ و قوی برای سرامیک بهرهگیری نکنید.برای دوام و حفظ زیبایی کف‌پوش‌هاي سرامیکی بهتر هست آن‌ها را به طور مرتب با اسفنج مرطوب تمیز کنید و بعد با بهرهگیری از پارچه اي نرم با اسفنجی خشک، رطوبت آن‌ها را بگیرید.

 

چنانچه به طور مرتب سرامیک‌ها را تمیز کنید از تجمع لکه هاي پایداری که به سختی از بین خواهد رفت، پیشگیری خواهید کرد. ریختن کمی الکل و پودر خودرو لباس شویی در آب نظافت سرامیک هم راهکار خوبی هست.

 

اگر متوجه شدید خطوط بین سرامیک کدر و بدرنگ شده هست، مقدار کمی ماده شوینده به یک لیتر آب بیفزایید. سپس با اسفنج آغشته به این محلول، با دقت خطوط میان سرامیک‌ها را پاک کنید تا لکه‌ها و مواد زائدی که در این خطوط میان سرامیک‌ها به وجود آمده هست با بهرهگیری از همان محلول یا حتی آب خالص پاک شوند.

 

مراقب باشید از مواد شوینده غلیظ و قوی برای سرامیک بهرهگیری نکنید. زیرا ممکن هست روی سطح آن‌ها خط بیفتد و آسیب جدی ببیند. همۀ وقت پیش از هر نوع ماده پاک کننده، برچسب زوی آن را مطالعه کنید تا با اطمینان کافی بهرهگیری کنید.

 

بهتر هست برای تمیز کردن هر نوع کف‌پوش، کار را از قسمت انتهایی سالن یا اتاق جایی که از در و راهرو دور هست شروع کنید و تکه تکه کف را تمیز کنید و جلو بیایید تا به در نزدیک شود. به این ترتیب شما پایتان را روی قسمت‌هاي تمیز شده نمی گذارید و از دوباره کاری پیشگیري میشود.

 

اگر از سفید کننده بهرهگیری میکنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم بهرهگیری و دوباره تمام کف را با دستمال خیس پاک کرده سپس همۀ بخش ها را با پارچه اي نرم خشک کنید

 روش های مناسب برای تمیز کردن سرامیک های خانه

محلول پیشنهادی برای پاک‌کردن سرامیک

مخلوط 1/4 جوش شیرین 1/2 سرکه و 1 پیمانه آمونیاک در یک سطل آب گرم برای پاک کردن و زدودن رسوبات و آلودگی‌ها سرامیک فوق‌العاده هست.

 

دقت: دقت داشته باشید هنگام تمیز کردن سرامیک‌ها با محلول‌هاي پاک کننده، حتماً هواکش را روشن یا حداقل پنجره اي را باز کنید و برای پیشگیری از ایجاد هرگونه حساسیت دستکش بپوشید.

 

محلول پیشنهادی را حدود 20 دقیقه کنار بگذارید. سپس با بهرهگیری از اسفنج به تدریج همۀ قسمت‌ها را با آن بپوشانید. حدود 10 تا 20 دقیقه بعد تمام قسمت‌ها را به طور کامل با دستمال خیس پاک کنید.

 

اگر از سفید کننده بهرهگیری میکنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم بهرهگیری و دوباره تمام کف را با دستمال خیس پاک کرده سپس همۀ بخش ها را با پارچه اي نرم خشک کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت