ضد عفونی کردن اسفنج آشپزخانه

ضد عفونی کردن اسفنج آشپزخانه

ضد عفونی کردن اسفنج آشپزخانه

 

بهداشت وسایل خانه یکی از مهم ترین نکات نظافت و تمیزی منزل میباشد.

 

▪ مایکروویو

ابتدا اسفنج را در آب داغ شست وشو داده و سپس آن را درون یک کاسه قرار دهید. کمی آب روی آن ریخته و کاسه را برای مدت یک الی دو دقیقه درون ماکروویو بگذارید. در این مدت کاملاً مراقب باشید تا اسفنج خشک نشده و آتش نگیرد.

 

علاوه بر این استفاده از این روش برای اسفنج ها و یا اسکاچ هایی که در تهیه آنها از ذرات فلز استفاده شده مناسب نیست. پس از اتمام زمان یاد شده، ابتدا اجازه دهید تا اسفنج خنک شود و سپس آن را از کاسه خارج کنید. این روش حدود ۹۸ درصد از باکتری ها و میکروب های درون اسفنج را از بین می برد.

 

▪ آب جوش

قابلمه را تا نیمه از آب پر کرده و سپس روی حرارت قرار دهید تا جوش آید. سپس اسفنج را برای مدت حدود ۱۰ دقیقه درون آب در حال جوش قرار دهید. استفاده از این روش برای اسفنج هایی که در تهیه آنها ذرات فلزی به کار رفته مناسب است.

 

▪ محلول سفیدکننده

بدین منظور ترکیبی از ۱۰ درصد محلول سفیدکننده و ۹۰ درصد آب تهیه کرده و اسفنج را برای مدت حداقل پنج دقیقه درون آن قرار دهید. البته بنابر توصیه برخی کارشناسان اسفنج باید یک شب در این محلول بماند. سپس اسفنج را از درون آن خارج کرده و بشویید. استفاده از این روش بین ۳۷ تا ۸۷ درصد از باکتری ها را از بین می برد.

 

▪ ماشین ظرفشویی

قرار دادن اسفنج یا اسکاچ همراه با ظروف، درون ماشین ظرفشویی روش مناسبی است زیرا آب جوش درون ماشین ظرفشویی همراه با پودر شوینده آن باعث از بین رفتن میکروب ها و باکتری ها خواهد شد.

 

▪ سرکه

اسفنج یا اسکاچ را یک شب در سرکه قرار دهید تا میکروب ها از بین برود.

 

جدیدترین مطالب سایت