کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

کثیف ترین مکان های آشپزخانه

 

در آشپزخانه کثیف ترین مکان ها را می خواهیم بشناسیم در ادامه میتوانید تالاب را دنبال نمایید.

 

منزل شما راز کوچک کثیفی را مخفی کرده است. در شرایطی که میدانید ضدعفونی کردن دستگیره هاي در و جایگزینی منظم مسواک برای جلوگیري از گسترش میکروب ها ضروری هستند، آشپزخانه مکانی مناسب برای باکتری هایي است که شاید انتظار مواجهه با آن ها در اینبخش از منزل را نداشته باشید.

 

به گزارش تالاب مطالعه اي که توسط بنیاد ملی بهداشت ایالات امریکا درمورد 30 محل با میزان لمس بالا در 17 منزل انجام شد، نشان داد که آشپزخانه میزبان بیشترین تعداد باکتری دریک منزل است و اسفنج ها آلوده‌ترین شی قلمداد می‌شوند.

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

به گزارش سایت تالاب به نقل از “پریونشن”، در شرایطی که همه ی باکتریها زیان آور نیستند – بعنوان مثال، پروبیوتیک ها میتوانند به حفظ سلامت روده کمک کنند – بعضی باکتریها مثل سالمونلا، ئی.کولای، لیستریا، مخمر و قارچ انگلی از جمله موارد شناخته شده زیان آور هستند که در آشپزخانه ها یافت میشوند.

 

خبر خوب این است که پاک‌سازی منظم آشپزخانه با آب داغ و صابون میتواند به جلوگیري از گسترش باکتریها کمک کند. در ادامه با آلوده‌ترین نقاط آشپزخانه بیشتر آشنا می‌شویم.

 

اسفنج ها

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

مطالعه اي جدید نشان داده است که 362 گونه باکتری روی اسفنج هاي آشپزخانه یافت میشوند، که بحث درمورد برترین روش برای ضدعفونی کردن انها را داغ می سازد.

 

شما میتوانید اسفنج مرطوب رابه مدت یک دقیقه در مایکروویو با درجه حرارت بالا قرار دهید یا در اتومبیل ظرفشویی قرار دهید تا چرخه خشک شدن را پشت سر بگذارند. هردو روش می‌توانند بیش از 99 درصد باکتریها را نابود سازند.

 

یخچال

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

هر دوران که بروکلی یا گوشت قرمز را بدون پوشش محافظ مناسب در یخچال نگه‌داری می‌کنید، ممکن است به گسترش باکتریها کمک کنید. محیط تاریک و مرطوب، به مخصوصاً در کشوهای یخچال، محیطی مناسب برای فعالیت باکتری هایي مثل سالمونلا، لیستریا، مخمر، قارچ انگلی و ئی.کولای فراهم میکنند.

 

برای مقابله با گسترش میکروب ها، ماهی یکبار یخچال خودرا پاک سازی کنید. برای اینکار میتوانید از آب داغ و صابون استفاده کنید ودر ادامه از ترکیب یک قاشق چایخوری سفیدکننده با یک لیتر آب بهره ببرید.

 

سینک آشپزخانه

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

اگر فکر میکنید سینک آشپزخانه شما تمیز است، زیرا پس از مهیا کردن غذا یا شست و شوی ظروف آن رابا آب پاک کرده‌اید، بهتر است دراین زمینه تجدید نظر کنید. باکتریها می‌توانند روی سینک آشپزخانه و محل دفع آشغال جمع شوند و حتی این قسمت ها ممکن است بیشتر از دستشويي میزبان باکتری ئی.کولای باشند.

 

روزی یکبار سینک آشپزخانه خودرا با یک محلول سفیدکننده پاک سازی کرده ودر انتها با آب شستشو دهید تا از گسترش میکروب هاي خطرناک پیش گیری شود.

 

درب بازکن هاي قوطی

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

انتقال آلودگی از ماده اي به ماده دیگر روشی رایج برای گسترش باکتریها در آشپزخانه است و درب بازکن هاي قوطی یکی از متهمان اصلی دراین زمینه قلمداد می‌شوند.

 

به گزارش تالاب باقی مانده رب گوجه فرنگی که زیر چرخ دنده هاي این وسیله مخفی شده میتواند مکانی ایده آل برای تکثیر قارچ انگلی باشد، و از آنجا به قوطی هاي دیگر و مواد خوراکی موجود در انها منتقل شود.

 

اگر نمیتوانید درب بازکن قوطی را در اتومبیل ظرفشویی ضدعفونی کنید، پیش از هر بار استفاده آن رابا آب داغ و صابون شستشو دهید، سپس از یک محلول سفیدکننده استفاده کرده و اجازه دهید در دسترس هوا خشک شود.

 

دستمال ها و حوله هاي دستی

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

مشابه اسفنج ها، دستمال ها و حوله هاي دستی موجود در آشپزخانه میتوانند رطوبت را جذب کرده و محیطی عالی برای رشد باکتریها فراهم کنند. تحقیق ها نشان داده اند که این محیط مناسب سبب می‌شود تا نتیجه 75 درصد آزمایش دستمال ها برای بررسی وجود باکتری هایي مثل ئی.

 

کولای مثبت باشند، از این رو، دستمال ها و حوله هاي دستی یکی از کثیف‌ترین اشیا موجود در آشپزخانه هستند. پس از هر بار استفاده اجازه دهید انها به خوبی خشک شوند. اگر حتی یک کثیف کاری کوچک را از کف آشپزخانه پاک کردید، دستمال رابه خوبی بشویید.

 

قهوه ساز

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

شروع روز با نوشیدن یک فنجان قهوه داغ کاری است که تعداد زیادی از مردم دنیا برای بیدار کردن بدن خود انجام میدهند. در شرایطی که دستگاه هاي قهوه ساز زندگی را راحت‌تر کرده اند، اما به پاک سازی منظم برای پیشگیري از گسترش میکروب نیاز دارند.

 

مجله تالاب : نتایج یک مطالعه نشان داد که دریک قهوه ساز 4.6 میلیون کلونی از باکتریها و قارچ انگلی وجود دارند. تعویض آب پس از هر بار استفاده و بکار بردن سرکه برای پاک سازی داخلی سیستم میتواند به پیش گیری از گسترش بالفعل باکتریها کمک کند.

 

تخته آشپزی

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

تخته آشپزی ممکن است بیش از یک دستشويي فرنگی شامل میکروب باشد و میزان باکتری هاي مرتبط با مدفوع روی آن 200 برابر بیشتر باشد. زمانی که درنظر بگیریم تا چه اندازه از این وسیله برای آشپزی استفاده می‌کنیم، هضم این شرایط دشوار میشود.

 

شما می‌توانید با استفاده از دو تخته آشپزی مختلف از گسترش باکتریها از گوشت قرمز به سبزیجات خام پیشگیري کنید. تخته آشپزی رابا استفاده از یک محلول سفیدکننده شستشو دهید و اجازه دهید در مجاورت هوا خشک شود. پیش از استفاده مجدد نیز آن رابا آب شستشو دهید.

 

مخلوط کن

کثیف ترین مکان های آشپزخانه کجاست ؟

تجهیزات آشپزخانه که برای پاک سازی نیازمند جدا کردن قطعات هستند، مثل یک مخلوط کن، محیطی عالی برای رشد و تکثیر باکتری هایي مثل سالمونلا، ئی.کولای، مخمر و قارچ انگلی قلمداد میشوند.

 

مکانیزم مخلوط کن که غذاها را خرد میکند، ممکن است به گسترش باکتریها کمک کند. برهمین اساس است که بعنوان مثال، پخت کامل گوشت گاو بسیار اهمیت دارد. برای پاک سازی کامل مخلوط کن آنرا تا نیمه با آب داغ پر کرده، چند قطره صابون ظرفشویی به آن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت