تفاوت کاربردی کانسیلر با کرم پودر در لوازمات آرایشی

مجموعه : نکات آرایشی
تفاوت کاربردی کانسیلر با کرم پودر در لوازمات آرایشی

آیا کانسیلر با کرم پودر با هم فرقی دارند ؟ 

همانگونه که می دانیم کانسیلر با کرم پودر فرق هایي دارد و میتواند سر رشته آرایش را دقیقا جدا کند . 

 

کرم پودر، کانسیلر، پرایمر یا کرم هاي BB و CC از جمله لوازم آرایشی میباشند که برای آرایش صورت مورد بهرهگیری قرار میگیرند، اما توصیه نمیشود این تولیدات را با هم بهرهگیری کنید. آرایش چندان باعث می‌شود منافذ پوست شما بسته شده و پوست آسیب ببیند. پس بهتر هست بدانید چه زمانی باید از هر یک از این کرم ها بهرهگیری کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. دوران آن رسیده تا با تفاوت هاي انها آشنا شوید.

 

کرم پودر که بعضی به آن فاندیشن نیز میگویند، محصولیست که برای یکسان کردن رنگپوست و پوشش دادن ناهمسانی هاي آن بهرهگیری میشود. کرم پودر ها انواع گوناگون دارند، میتوانند مایع، جامد ، موس یا پودر باشند.

 

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگ نوع دیگری کرم هست که برای مخفی کردن جای جوش، لکه هاي سیاه یا تیرگی هاي دور چشم بهرهگیری میشود. کانسیلر خیلی به کرم پودرشباهت دارد اما ازآن ضخیم‌تر هست و میتواند لکه هایي راکه کرم پودر نمی‌تواند پوشش دهد را مخفی کند.

 

کرم پودر روی کل صورت اعمال میشود تا رنگ پوست یکدست و یکسان گردد، اگر فقط میخواهید پوستی یکرنگ داشته باشید کرم پودر به سهولت اینکار را برای شما انجام میدهد اما برای مخفی کردن لکه هاي ریزتر، کرم پودر به کارتان نمی‌آید. در این صورت کانسیلر مورد بهرهگیری قرار می‌گیرد. کانسیلر وظیفه تصحیح کننده دارد و روی کل صورت زده نمی‌شود. فقط جایی که لکه یا جای جوش وجود دارد را کانسیلر میزنند تا ایرادات کوچک پوست برطرف شود.

 

کانسیلر را گذشته از کرم پودر میزنند. ترتیب بهرهگیری کرم ها به این صورت هست که ابتدا مرطوب کننده بهرهگیری می‌شود ، آنگاه کرم پودر برای یکدست شدن سطح پوست ودر انتها کانسیلر روی لکه ها را می پوشاند و آرایش پوست را اصلاح میکند.

 

سایر محصولاتی که برای آرایش صورت بهرهگیری میشوند حاوی موارد زیر می‌گردند :

 

موس «Mousse »

ترکیبی از پودر و کرم هست، در حقایق میتوان آن را پودر نرم دانست. موس آرایش شما را مات یا نیمه مات می‌کند و برای پوست هاي چرب مناسب نیست. موس سنگینی روی پوست ندارند اما پوشش دهی آن متوسط هست.

 

پودر کامپکت « Compact Powder » 

پودر کامپکت یا همان پنکیک، روی کرم پودر مایع بهرهگیری می‌شود و طبق معمول زمانیکه میخواهید آرایش کانتور داشته باشید با این محصول نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

پرایمر « Primer » 

پرایمر محصولیست که پیش از کرم پودر بهرهگیری شده. کمک می‌کند آرایشی صاف و یکدست و با دوام داشته باشید. پرایمرها طبق معمول بی رنگ میباشند. شما میتوانید کرم پودر را بدون پرایمر بهرهگیری کنید اما بهرهگیری از پرایمر بدون کرم پودر معنایی ندارد. پرایمر بعد از کرم مرطوب کننده و گذشته از کرم پودر بهرهگیری میشوند.

 

این را نیز درنظر داشته باشید همانطور که در ابتدا گفته شد همه ی این تولیدات آرایش صورت را با هم بهرهگیری نمی‌کنند باید با دقت به وضعیتی که پوستتان دارد آن ها را انتخاب کنید، همینطور بهرهگیری درست و رعایت ترتیب بهرهگیری این لوازم آرایش نیز مهم هست.

 

جدیدترین مطالب سایت