اطلاعات جامعی در مورد بوتاکس

مجموعه : نکات آرایشی
اطلاعات جامعی در مورد بوتاکس

دانستنی های در مورد بوتاکس

بوتاکس، آیا باید آنرا تزریق کرد یا نه؟ هر کس راجع به این موضوع  نظری دارد. تیترهای خبری هنوز هم دوست دارندمتخصصین پوست پیشنهاد می‌کنند که برای بوتاکس، باید به پوست فرد مقابل تان دقت کنید نه سن او. اگر شما چهره اي را در برابرتان می‌بینید که تعداد زیادی خط خنده و اخم  دارد و می‌خواهد در دهه 20 عمر خود برای دفع خطوط و چین و چروک اقدام کند،  می‌توانید اینکار را انجام دهید.

 

سن مناسب برای بوتاکس چه سنی است؟

بوتاکس، آیا باید آنرا تزریق کرد یا نه؟ هر کس راجع به این موضوع  نظری دارد. تیترهای خبری هنوز هم دوست دارند انگشت تهمت خود را برای قضاوت راجع به زنان مشهوری که به نظر می‌رسد گذر زمان، برای آنها متوقف شده دراز کنند و در مقابل، به همان اندازه، افرادی میباشند که به تقبیح کسانی که جرات دست کشیدن از خطوط چهره و چین و چروک هایشان را ندارند، بپردازند .

اگر از پزشکان و یا صاحبان کلینیک بپرسید چه درمانی در منوی انها محبوب ترین هست، بسیاری ازآنها به اتفاق آرا می‌گویند بوتاکس.

نتایج بی نظیری که منجر به صاف شدن خطوط چهره  و چین و چروک هاي پیشانی و دور چشم می‌شود نشان داده هست که این روش به طور گسترده اي ایمن هست .در  یک مطالعه که در سال 2014 در مجله پزشکی ایالات متحده JAMA  منتشر شد برای هرنوع پوست، به طور متوسط یک اثر جانبی منفی در هر روش پیدا شده هست.  اضافه بر این به علت آن که فقط  عرضه آن به شکل دارو هست ، بسیار قانون مند تر از مثلا فیلرها و یا درمان هاي لیزری می باشد.

 

 

دانستنی های در مورد بوتاکس

اما واقعا ارزش دارد که با صرف هزینه ي نسبتا بالایی برای هر تزریق چین و چروک  ها ناپدید شوند ؟ اگر شما در دهه 20 عمر خود باشید و حس خوبی از پوست خود داشته باشید  اینکار بی معنی نیست ؟ و بدتر این که حتی بعد از تزریق، بهتر به نظر نیایید؟

دکتر تاونشند، بنیانگذار کلینیک زیبایی Askinology در لندن، بوتاکس را اینجور توضیح میدهد : “اگر شما یک خودرو گران قیمت  بخرید… و آن را به صورت منظم به گاراژ ببرید و در شرایط فوق العاده نگه دارد شما 10 سال بعد  هنوز هم یک اتومبیل خوشگل خواهید داشت، این قضیه در مورد پوست شما هم صدق می‌کند.  نکته مهم این هست که چگونه میتوان چیزهای مفید را مفید نگه داشت؟”

دکتر Townshend با حمایت از این روش، معتقد هست که  بوتاکس یک عمل پیشگیرانه هست.  او میگوید اینکار مثل دادن یک ژاکت چرمی برای استراحت به پوست هست تا اجازه دهید چروک ها خود را رها کنند.  اما همۀ با این رویکرد موافق نیستند.

مریم زمانی میگوید: من واقعا به درمان پیشگیرانه با سم بوتاکس باور دارم. وی دکتر مشاور پوست، کلینیکی در لندن و متخصص چشم پزشکی هست.  مثل تعداد زیادی از پزشکان معتقد هست که  بوتاکس به هیچ وجه جوان نمی‌کند ، دکتر زمانی می‌گوید: شروع زود هنگام بوتاکس در برترین حالت اتلاف پول شما و در بدترین حالت باعث پیرتر بنظر رسیدن شماست. بعضی از مردم از سن 20 سالگی بعنوان یک مکانیسم برای دور کردن خطوط و چین و چروک هاي ناشی از حرکت شروع به تزریق می‌کنند،  اما در واقعیت، تعداد زیادی از افراد  در دهه 20 زندگی خود هیچ یک از این خطوط را ندارند. این حالت معمولا در دهه 30 شروع می‌شود.

سوال این هست؟ از چه سنی پوست شما شروع به چروک شدن و پیدایش خطوط  میکند؟  پیر شدن پوست به شرایط مختلفی از قبیل، نوع پوست، نژاد، ژنتیک و شیوه زندگی، بستگی دارد. دکتر Townshend میگوید، “من می‌بینم پوست بعضی  از خانم ها ي 23 یا 25 ساله اي که سیگار میکشند و تقریبا 10 سال هست که از سولاریوم بهرهگیری می‌کنند ، بسیار متفاوت تر از کسی هست که 35 سال دارد اما به خوبی  از پوست خود مراقبت میکند”.

 

اطلاعات جامعی در مورد بوتاکس

متخصصین پوست توصیه می کند برای بوتاکس، باید به پوست فرد توجه کنید نه سن او‎

 

او به متخصصین پوست پیشنهاد می‌کند که باید به پوست فرد مقابل تان دقت کنید نه سن او. اگر شما چهره اي را در برابرتان می‌بینید که تعداد زیادی خط خنده و اخم  دارد و میخواهد در دهه 20 عمر خود برای دفع خطوط و چین و چروک اقدام کند،  می‌توانید اینکار را انجام دهید.

یک کارشناس زیبایی شناسی می‌گوید، اگرچه افراد با خطوط بیش از حد چهره در 28 سالگی زودتر درمان می‌شوند اما معتقد هست  خطوط صورت هر فرد بخشی از شخصیت او میباشند، و لزوما چیزی نیستند که شما باید انها را  مخفی کنید.

کنار آمدن با خطوط  چهره به درک فرد و پذیرفتن او بستگی دارد. اگر آنها بخشی از وجود شخص شده باشند و فرد انها را بعنوان یک بخش جذاب از صورت ظاهری خود پذیرفته باشد، پس معمولا با آن مشکلی ندارد. او می‌گوید. ” من فکر نمیکنم که خط خنده، اگر همۀ عوامل دیگر در نظر گرفته شوند و مدیریت شود، چیز منفی اي باشد”.

آیا شروع درمان در سن خیلی کم همۀ چیز را در دراز مدت بدتر می‌کند؟ دکتر زمانی می‌گوید: بله. او میگوید فلج عضلات در پیشانی و یا اطراف چشم شما ، در طول زمان، باعث آتروفی می‌شود، این اصطلاح پزشکی برای زمانی هست که یک عضله کم کم ضعیف و کوچک شده و توانایی کار خود را  از دست میدهد و وقتی عضلات صورت کم ​​حجم تر شوند، نشانه دیگری از پیری پوست هست.

گرچه بعضی از پزشکان اینجور فکر نمیکنند، آنها این استدلال را دارند که هر چند بوتاکس تا حدودی عضله را ضعیف می‌کند، اما عضلات صورت آن قدر کوچک اند که اگر این اتفاق هم بیفتد، هیچ کس متوجه آن نمیشود.

یکی از پزشکان میگوید، من تابحال کسی را با یک آتروفی در پیشانی ندیده ام  با این حال، دکتر Chantrey میگوید، با بیماران جوان تر که پیشانی خود را بیش از حد تزریق می‌کردند مشکلاتی داشته هست، مثل این که ابروی فرد شروع به افتادن زودتر از زمان نرمال کرده هست. اگر شما بیش از حد در خطوط افقی پیشانی تزریق داشته باشید سبب به خطر انداختن موقعیت ابرو و افتادن ابرو می‌شود. پس از آن، شما سنگینی ابرو را حس خواهید کرد.

 

دانستنی های در مورد بوتاکس

اگر بیش از حد در اطراف چین هاي پای کلاغی گوشه چشمتان بوتاکس تزریق کنید، مشکل نمونه دیگری میتواند رخ دهد.  اگر خطوط لبخند و اطراف چشم به شدت و خیلی زود درمان و صاف شوند، میتواند یک لبخند غیر طبیعی  به شما بدهد. او میگوید، اگر چه اثرات تزریق بیش از حد در جوانی، برگشت پذیر میباشند، اما اثر آن سه تا چهار ماه طول میکشد و شما باید مجددا بوتاکس خود را تجدید کنید.

گرچه، راه هاي دیگری نیز برای کمک به شما وجود دارد که با بهرهگیری از پیشنهاد هاي  دکتر می‌توانید  در دهه هاي 20 و 30 سن خود، پوستی بدون تزریق داشته باشید.

درمانهای موضعی مثل لایه بردارهای غنی از  “آلفا هیدروکسی اسید” میتواند به کاهش چین و چروک زودرس کمک کند، که گرچه باید با نظر دکتر انجام پذیرد، همین طور یک رژیم مراقبت از پوست مناسب و مصرف آنتی اکسیدان بالا مثل ویتامین A و C، به علاوه  بهرهگیری از ضد آفتاب هرروز، یک نقطه شروع برای داشتن پوستی سالم و با نشاط هست.

 

جدیدترین مطالب سایت