نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

مجموعه : نکات آرایشی
نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

ترفند های زیباتر دیده شدن بدون آرایش

 

نکاتی در مورد نقص های احتمالی چهره خود را بدانید چگونه این نقص ها را با دوش های زیر از بین برد. مدل های آرایشی فراوانی وجود دارد ولی هیچ کدام جای زیبایی طبیعی چهره  کسی را نمیدهد این مدل ها سالانه عوض می شوند

 

ولی شما می توانید با راهکار های که در این مطلب به شما خواهیم داد زیبایی خاص و طبیعی چهره تان را حفظ نمایید و بدون آرایش هم زیبا به نظر برسید چون آرایش زیاد باعث می شود چهره شما خیلی زود پیر شده و پوستتان چروک شود

 

در ادامه ترفند های زیباتر دیده شدن بدون آرایش را در سایت تالاب خواهید خواند با ما همراه باشید.مدهای آرایشی فراوانی می آیند و می روند اما مدی که همیشه باقی می ماند حالت طبیعی چهره است. امروزه بسیاری از دختران و زنان جوان تلاش می کنند با آرایش چهره خود را به گونه ای طبیعی نشان دهند که گویی اصلا آرایش نکرده اند.

 

آنچه در ادامه این نوشته مطالعه خواهید کرد، راهکارهایی هستند که با به کارگرفتن آنها و بدون آنکه آرایش کنید خواهید توانست چهره زیبا و جذابی داشته باشید.

 

به گزارش تالاب این بار ۱۰ ترفند را برای تان برشمرده که با به کارگیری آنها می توانید نقص های احتمالی چهره خود را کاهش داده و بدون آنکه کرم پودر، رژلب یا سایر محصولات آرایشی را به کار ببرید همواره زیبا به نظر برسید. در مرور این موارد با ما همراه باشید:

 

به ابروهای تان توجه ویژه ای داشته باشید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

در چهره ای که هیچ آرایشی روی آن وجود ندارد، ابروها می توانند مرکز توجه واقع شوند. مدل ابروهای تان را با فرم صورت تان هماهنگ کنید. حتی اگر لازم است از رنگ کردن یا حنا استفاده کنید.

 

زمانی که رنگی را برای ابروها انتخاب می کنید دقت کافی داشته باشید که با رنگ موهای تان هماهنگی داشته باشد. اگر با ابروهای پرپشت متولد نشده اید دائم آنها را با روغن کرچک و «ویتامین آ» و به صورت روزانه چرب کنید.

 

بعد از گذشت چند هفته از انجام روزانه این کار، تغییرات مثبتی را در ابروهای خود ملاحظه خواهید کرد.

 

بر چشم ها تمرکز کنید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

برای آنکه چشم های تان جذاب تر به نظر برسند از فِرمژه استفاده کنید و سپس مژه ها را به ژل های درخشنده آغشته کنید. حتی می توانید پا را از این هم فرا گذاشته و مژه بکارید.

 

از شر سیاهی های دور چشم هم رها شوید و این کار را با رژیم غذایی بهتر انجام دهید. این تیرگی های دور چشم می توانند به دلیل کمبود آهن یا ویتامین های نوع ب در بدن تان باشند. جگر و گوشت قرمز حاوی مقادیر فراوانی از هر دو ماده ذکر شده هستند.

 

از کرم های چشم سفید کننده یا کرم های محتوی رتینول استفاده کنید. کمپرس یخ به همراه نعناع و چای سبز هم بسیار مفید است.

 

دندان های تان را سفید کنید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

یک لبخند زیبا و درخشان می تواند صد در صد در زیبایی چهره موثر باشد. پس از این بابت مطمئن شوید که هیچ چیزی نخواهد توانست این زیبایی را از شما بگیرد.

 

خصوصا پس از نوشیدن قهوه از خمیردندان های سفیدکننده استفاده کنید. البته استفاده بیش از اندازه از آن نیز می تواند آسیب هایی را برای تان به همراه داشته باشد. اگر رنگ طبیعی دندان های تان زرد است از روش های پیشرفته تری برای سفید کردن آنها استفاده کنید.

 

رسیدگی به لب ها را فراموش نکنید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

وضعیت تغذیه، استفاده از مرطوب کننده و لایه بردار نه تنها برای پوست بلکه برای لب ها هم موثر هستند. از براق کننده های لب یا روغن زیتون طبیعی استفاده کنید.

 

هفته ای یک بار هم با یک مسواک نرم یا با انگشتان به آرامی لب ها را ماساژ دهید و مرطوب نگه دارید. قبل از این کار هم به عنوان اسکراب یا لایه بردار از شکر استفاده کنید.

 

مراقب موهای تان باشید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

موهای بدون حالت و با مدل قدیمی برای صورت بدون آرایش شما گزینه اصلا مناسبی به شمار نمی آید. از یک مدل موی جدید و رنگ موی طبیعی استفاده کنید تا بتوانید چهره طبیعی تری داشته باشید.

 

همیشه نوک های موها را مرتب و کوتاه کنید و با روغن هایی چون نارگیل آن را درخشنده و شفاف نگه دارید. با استفاده از محصولات طبیعی بر روی موهای تان می توانید از شوره، خشکی و سایر مشکلات مو خودداری به عمل آورید.

 

همچنین می توانید با برخی از عصاره های طبیعی همچون بلوط و بابونه برای آبکشی موهای تان استفاده کنید.

 

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

اشعه ماورای بنفش به شدت می تواند در ایجاد چین و چروک های پوستی تاثیر داشته باشد. همچنین می تواند منجر به سرطان پوست نیز بشود. افرادی که پوست های روشنی دارید بیشتر از سایرین در خطر چنین عارضه ای قرار دارند.

 

بنابراین استفاده از کرم های ضدآفتاب تنها در فصل تابستان و آفتاب سوزان توصیه نمی شوند بلکه در تمام طول سال باید مورد استفاده قرار گیرند.

 

روی پوست تان تمرکز بیشتری کنید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که بیش از روزی دوبار نباید صورت را شست. حتی بهتر است که این کار یک بار و قبلا رفتن به رختخواب انجام شود. هنگام صبح هم می توانید از پاک کننده های محتوی شیر، لوسیون و یا تکه های یخ استفاده کنید.

 

نکته مهم آن است که شست و شوی صورت را با وارد کردن فشار بر روی آن ادامه ندهید. برای پوست تان ماسک درست کنید. اگر هم پوست تان حساس است یا استفاده از اسکراب های صورت به آرامی از آن لایه برداری کنید.

 

به اندازه کافی بخوابید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

خواب کافی و مناسب یعنی چیزی معادل ۷ تا ۹ ساعت، می تواند در بهبود وضعیت پوست تان موثر باشد. ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروید چرا که بعد از نیمه شب، هورمون زیبایی یعنی «ملاتونین» شروع به ترشح می کند.سعی کنید بر روی پشت تان بخوابید تا باعث ظاهر شدن چروک های زودهنگام روی پوست خود نشوید.

 

بازنگری مجددی بر وضع تغذیه خود داشته باشید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

مطالعات فراوان نشان داده که بین وضعیت تغذیه و پوست ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. از ماهی های چرب، روغن سبزیجات، دانه های گیاهی و آجیل استفاده کنید.

 

این خوراکی ها، منبع خوبی از اسیدهای چرب، «ویتامین ای» و «کاروتنین» هستند که همچون سلاحی در مقابل رادیکال های آزاد از بدن مراقبت می کنند. محصولات لبنی نیز برای سلامتی پوست تان مفید هستند.

 

رنگ مخصوص خود را بیابید

نقص های احتمالی چهره خود را کاهش دهید

 

انتخاب رنگ مناسب لباس می تواند در بهتر به نظر رسیدن رنگ پوست تان موثر باشد. پوستی که روی آن کرم پودر وجود نداشته باشد، بی رنگ تر به نظر می رسد به همین علت هم باید رنگ مناسبی برای آن انتخاب شود.

 

البته رنگ سفید هم اصلا گزینه مناسبی به شمار نمی آید. برای سایه هم رنگ های روشن و درخشنده همچون آبی، صورتی هلویی می تواند مناسب باشد.

 

باید در میان تمام رنگ ها، مناسب ترین رنگ را برای خود برگزینید و لباسی هم که می پوشید به رنگی باشد که این جلوه را در شما بیشتر کند.

 

جدیدترین مطالب سایت