در استفاده از لوازم آرایشی احتیاط کنید

مجموعه : لوازم آرایشی
در استفاده از لوازم آرایشی احتیاط کنید

به گزارش تالاب متأسفانه این موضوع حالتی جنون‌آمیز پیدا كرده است. دكتر وكسلر كه یكی از برجسته‌ترین متخصصان پوست منهتن است می‌گوید: اتاق انتظار مطب من مملو از زنانی است كه قربانی انواع ماسك‌های صورت و روش‌های مختلف لایه‌برداری و زیبایی پوست هستند.

 

پوست آنها بافت طبیعی خود را از دست داده است و آنقدر لایه‌برداری و لیزر شده كه خطوط و منافذ طبیعی خود را از دست داده است.  ولی با این همه آسیب، همچنان تصمیم دارند بینی خود را كه طی 4بار عمل جراحی كوچك كرده‌اند و به اندازه فندق شده است كمی بزرگ كنند و یا چانه خود را كمی بزرگ كنند چون در عمل قبلی خیلی كوچك شده و یا چون در حال حاضر چانه بزرگ مد است!

 

چهره این افراد از شدت مصرف مواد شیمیایی مختلف و روش‌های مكانیكی دقیقا شبیه یك ماهی پف كرده است و اصلا حالتی طبیعی ندارد.  متأسفانه اكثر این افراد از غیرطبیعی بودن چهره خود اطلاعی ندارند.

 

دكتر فواد ناهای، رئیس انجمن جراحان پلاستیك آمریكا معتقد است این افراد به‌نحوی نسبت به موضوع زیبایی اعتیاد پیدا كرده‌اند و چهره واقعی خود را فراموش كرده‌اند. متأسفانه اطرافیان آنها هم همین طرز فكر را دارند و این چشم و هم‌چشمی‌ها كار را به بیراهه می‌كشاند.

 

نكته مهم اینجاست كه امروزه بعضی از جوانان تحت فشار روحی زیادی قرار دارند تا خود را به ستارگان سینما و یا خوانندگان شبیه كنند غافل از اینكه بسیاری از این افراد را باید از نزدیك دید تا به واقعیت پی برد چون بسیاری از آنها توسط روش‌های پیشرفته عكاسی و فیلمبرداری چنین جلوه داده می‌شوند و ماهیت اصلی ظاهر آنها چیز دیگری است!

 

متخصصان هشدار می‌دهند

در حال حاضر متخصصان از مشكلات به‌وجودآمده به خوبی آگاهی دارند و اكثرا معتقدند از 200 سال قبل كه جراحی پلاستیك به‌وجود آمد (البته آن زمان برای درمان مشكلات سربازان جنگی بود) تا این اندازه كه در سال‌های اخیر دیده می‌شود افراط و زیاده‌روی دیده نشده بود و اوج افراط در 10 سال گذشته به‌وجود آمده است. به همین منظور در حال حاضر انجمن جراحان پلاستیك آمریكا در اكثر سمینارهای خود از یك روانپزشك نیز دعوت به عمل می‌آورد تا مسیر واقعی به مردم تفهیم شود.

 

به‌خصوص در مورد اختلالی كه در آن، افراد حس می‌كنند بخشی از بدنشان بد شكل است، تاكید دارند چون این افراد به‌شدت نسبت به روش‌های زیبایی تمایل دارند و هیچگاه از ظاهر خود راضی نیستند.  روانپزشكان معتقدند اگر فردی تا اواخر 20 و اوایل 30 سالگی 6 تا 7 عمل زیبایی كرده باشد یك زنگ خطر است كه بــه این اختلال مبتلا بوده و چاره آن درمان‌های روانپزشكی است.

 

موضوع دیگر سود كلانی است كه صاحبان و تولیدكنندگان لوازم آرایشی بهداشتی از این موضوع می‌برند و متخصصان كودكان و زنان و زایمان نیز در مورد مصرف بیش از حد و مكرر لوازم آرایشی و بهداشتی و آثار مخرب آن روی جنین و كــودكــان بارها هشدار داده‌اند. به عبارتی امروزه مردم تحت‌تأثیر همگرایی عوامل مختلف روانی، احساسی و محیطی قرار می‌گیرند كه تمامی ندارد و آنها را به سمت روش‌های زیبایی حركت می‌دهد و حتی در مواردی نسبت به این موضوع معتاد می‌كند.

 

این موضوع جهانی شده است چون با اینكه آمریكا موضوع جراحی پلاستیك را برای اولین بار آغاز كرد اما آمارها نشان می‌دهد كره‌جنوبی بیشترین سرانه جراحی زیبایی را در دنیا دارد این در حالی است كه برزیل بالاترین سرانه عمومی زیبایی را داراست. این رشد فزاینده طی 10 سال گذشته نشانگر فرهنگ عمومی سلامت است كه به‌صورت یكسان و بدون در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی، فرهنگی، ملی، مذهبی و مالی، تمام مردم جهان را درگیر كرده است.

 

خوشبختانه موج پسرفت این تمایلات از حالت فزآینده آن در كشورهای پیشرفته شروع شده است و مردم به‌تدریج متوجه عوارض و غیرطبیعی بودن آن شده‌اند ودر ابتدای مراجعه به پزشكان خواهان اطلاعات كافی در این زمینه هستند.

 

دندان‌ها نیز بی‌نصیب نماندند

امروزه مبحث زیبایی در دندانپزشكی هم راه پیدا كرده و بیشتر تلاش آن روی سفید كردن دندان استوار است كه معمولا سفیدی آن كاملا زیاد و مصنوعی است. قربانی اصلی این سفید كردن‌های بیش از حد، سلامت افراد است چون طی فرآیند جرم‌گیری و حذف لكه از دندان، پراكسید باعث آزاد شدن رادیكال‌های آزاد می‌شود كه سرطانزاست و باعث از بین رفتن باكتری‌های مفید شده ضمن اینكه مینا را نفوذپذیرتر می‌كند. به همین دلیل توصیه می‌شود سفید كردن دندان در موارد محدودتری انجام شده و حداقل 3 ماه بین تكرار آن فاصله باشد، بعد از آن بلافاصله دهان به‌طور كامل با آب شسته شود و برای مدتی به جای خمیر دندان‌های سفید‌كننده از انواعی استفاده شود كه باعث استحكام مینای دندان می‌شود.

 

حذف موهای زائد صورت هم اندازه دارد

برداشتن دائم و مكرر و تغییرات اساسی در ابروها باعث كندی رشد موهای آن شده و بعد از مدتی خالی شدن بعضی نواحی آن و یا رشد نامنظم موهای جایگزین را شاهد خواهید بود.  توصیه متخصصان این است كه از آینه‌های با درشت‌نمایی برای برداشتن ابروها استفاده نشود چون مقدار بیشتری از آنها حذف شده و مشكل آفرین می‌شود. استفاده مكرر از انواع مواد شیمیایی و روش‌های مكانیكی به‌خصوص در حذف موهای صورت، به پوست و بافت طبیعی آن لطماتی بعضاً جبران‌ناپذیر وارد می‌كند.

 

بلوند كردن موها و كلی دردسر

بلوند كردن بیش از حد مو تا حد پلاتینی خطراتی در پی دارد. مصرف بیش از حد مواد بلوند‌كننده و پراكسید باعث بروز تغییر در بافت طبیعی مو می‌شود و موها حالتی خشك و غیرقابل انعطاف پیدا می‌كنند. با تكرار این كار باید برای همیشه با موهایی سالم و طبیعی خداحافظی كرده و هزینه سنگینی برای بازگشتن به وضع عادی پرداخت كنید كه همیشه دست یافتنی نیست. بزرگی گفته است: تندرستی بزرگترین نعمت و خرسندی بزرگترین ثروت است. بهتر است راه اصلی را برای رسیدن به خرسندی پایدار پیدا كنیم.
 

مطالب مرتبط:

پودر های آرایشی برای چه افرادی مناسب است؟

قیمت بالای محصولات زیبایی نشانه کیفیت

مشخصات کرم مرطوب کننده ي ايده آل

طرز تهیه انواع سرمه

 
جدیدترین مطالب سایت