ماندگاری عطر را به این ترفندها بیشتر کنید | طریقه صحیح استفاده از اسپری خوشبو کننده

مجموعه : لوازم آرایشی
ماندگاری عطر را به این ترفندها بیشتر کنید | طریقه صحیح استفاده از اسپری خوشبو کننده

ماندگاری عطر را به این ترفندها بیشتر کنید

چگونگی ماندگار کردن عطر به این روش هایي که در این جا بشما خواهیم گفت بستگی دارد.

 

با این روشها دیگر نگران ماندگاری کم عطر ها نباشید :

به گزارش تالاب اول از هر نکته اي توجه کنید هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود نزنید زیرا ممکن است ایجاد لک کند عطر از جمله وسایل شخصی است که راه استفاده از ان از خریدش مهمتر است بهمین دلیل چند نکته مهم در خصوص استفاده از عطر را برایتان شرح میدهیم:

 

ماندگاری بیشتر عطر

۱- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید نقاطی که جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط می‌بـاشد مانند مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه، گـردن، پـشـت زانوها و داخل آرنج ها.

 

۲- عطر را به‌ صورت چند لایه استفاده کنید تا ماندگاری ان افزایش یابد.

 

۳- پس از ۴-۳ ساعت طبق معمول باید مجددا به خودتان عطر بزنید.

 

۴- عطر را در هوای روبروی خود اسپری کرده و از ان عبـور کـنـید. بـا ایـن کـار عـطـر به طور یکنواخت روی بدن شما می نشیند.

 

استفاده صحیح از عطر

۵- هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود به کار نبرید زیرا ممکن است ایجاد لک کند.

 

۶- زمان امتحان عطر هنگام خرید اجازه دهید حداقل عـطر بـمدت ۱۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند و زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمی خته مـیگردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد کرد.

 

با اینکار انتخاب بهتری خواهید کرد همـچنین بیش از ۳ عطر را هم زمان امتحان نکنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

 

ماندگاری عطر را به این ترفندها بیشتر کنید | طریقه صحیح استفاده از اسپری خوشبو کننده

طریقه صحیح استفاده از اسپری خوشبو کننده

اگر دقت کرده باشيد، حتماً درسال‌های اخير چشمتان به انواع اسپري‌های زنانه و مردانه ضدعرق هم افتاده و شايد خيلي از شماها، استفاده از اين محصولات سبک، قابل حمل و معطر رابه انواع مام‌های قديمي ترجيح بدهيد. در صفحات «راهنماي خريد» اين هفته به بررسي نکته‌های ريز و درشت اين اسپري‌ها پرداخته‌ايم.

 

1. انواع مختلف اسپري‌ هاي خوشبوکننده بدن

اسپري‌های خوشبوکننده بدن در دو نوع ضدعرق و خوشبوکننده در بازار موجود هستند. انواع ضدعرق آن ها، ترکيب‌هايي به‌نام آلومينيوم کلرايد و آنتي‌باکتريال دارند که هم مي‌توانند جلوي تعريق بيش از اندازه را بگيرند و هم باعث کاهش حجم باکتري‌های موجود در دانه‌های عرق شوند و به اين ترتيب، اجازه بدبو شدن زير بغل رابه دليل تعريق بيش از حد ندهند.

 

اين درحالي است که اسپري‌های خوشبوکننده بدن، فقط حاوي مواد خوشبوکننده‌اند و کمک چنداني به کاهش ميزان تعريق يا کم شدن تعداد باکتري‌های موجود در عرق نمي‌کنند.

 

طبق معمول اثر اسپري‌های خوشبوکننده از انواع ضدعرق انها کمتر است زيرا ترکيب بوي عرق با مواد خوشبوکننده موجود دراين اسپري‌ها بعد از گذشت چند ساعت، باعث ايجاد بوي نامطلوبي مي‌شود.

 

اگر جزو افرادي هستيد که زياد عرق نمي‌کنيد يا عرق مي‌کنيد اما عرقتان بدبو نيست، استفاده از اسپري‌های خوشبوکننده بدن رابه شما توصيه مي‌کنيم ولي اگرهم زياد عرق مي‌کنيد و هم عرقتان بدبو است، بايد از اسپري‌های ضدعرق که عبارت «anti transpirant» روي آن ها درج شده، استفاده کنيد.

 

نحوه استفاده صحیح از اسپری

اسپري‌های ضدعرق براي پيشگيري از تعريق توليد شده‌اند نه براي جلوگيري از عرق کردن لباس‌ها ! به‌همين‌‌دليل اگر مي‌خواهيد نتيجه مطلوبي از عملکرد اين محصولات بگيريد، بايد آن ها را مستقيم روي پوست بدن تان اسپري کنيد زيرا آغشته کردن لباس به اسپري‌های ضدعرق، تاثيري در پيشگيري از عرق کردن يا حتي پيشگيري از بدبو شدن ناحيه زير بغل ندارد.

 

البته مي‌توانيد اسپري‌های خوشبوکننده را مستقيم روي پوستتان نزنيد و انها روي لباستان اسپري کنيد اما برخي از اين اسپري‌ها، حاوي ترکيب‌ هايي هستند که تماس مستقيم آن ها با پارچه لباس، باعث ايجاد لکه روي ان مي‌شود. بهتر است اين را هم بدانيد که قبل از استفاده از انواع خوشبوکننده يا ضدعرق اسپري‌ها،‌ پوست بدن‌تان بايد کاملا خشک و تميز باشد.

 

2. بهترين زمان استفاده

بهترين زمان استفاده از اسپري‌های ضدعرق براي کساني که زياد عرق مي‌کنند، وقتي است که از حمام خارج شده‌اند و بدنشان کاملا تميز است و هنوز عرق نکرده اما کساني که زياد عرق نمي‌کنند و عرقشان هم بدبو نيست، بلافاصله پس از حمام کردن نيازي به استفاده از اسپري ندارند.

 

انها مي‌توانند قبل از خروج از منزل، کمي اسپري خوشبوکننده بزنند تا هم خودشان و هم لباس‌هايشان بوي ملايم و مطلوبي بگيرد. حواس تان باشد اگر زياد عرق مي‌کنيد و عرقتان هم بدبو است، به‌هيچ‌وجه بعد از اينكه عرق کرديد و بدن تان بو گرفت، از اسپري‌های ضدعرق يا خوشبوکننده استفاده نکنيد. اينکار نه‌تنها بوي عرق را از بين نمي‌برد، بلکه باعث تند و بدبوتر شدن بدن تان هم مي‌شود.

 

اگر عرق کرده‌ايد و وقت استحمام هم نداريد، ابتدا عرق زير بغل خودرا با يک دستمال کاغذي مرطوب پاک کنيد، سپس پوستتان رابا دستمال ديگري خشک کنيد و بعد از ان؛ کمي اسپري ضدعرق بزنيد. اسپري‌های ضدعرق، حاوي مواد خوشبوکننده هم هستند و نيازي به استفاده جداگانه از اسپري‌های خوشبوکننده براي کساني که از ضدعرق‌ها استفاده مي‌کنند، نيست.

 

يک نکته ديگر اينکه بدن ما در طول خواب شبانه، فعاليت خاصي ندارد و به‌همين دليل هم عرق چنداني نمي‌کند بنابراين بهتر است حتي درصورت استحمام شبانه، کمي به پوستتان استراحت بدهيد و ان را پيش از خواب آغشته به انواع مام و اسپري نکنيد. مي‌توانيد مام‌ها و اسپري‌های ضدعرق را بلافاصله پس از بيدار شدن از خواب، استفاده کنيد.

 

3.موارد منع مصرف‌

هرچند استفاده از اسپري‌های ضدعرق و خوشبوکننده بدن براي تمام افراد در گروه‌‌های سني و جنسي مختلف مجاز است، اما محدوديت‌هايي هم در استفاده از اين محصولات براي برخي از افراد وجوددارد.

 

مثلاً اگر اولين مرتبه پس از استفاده از يک نوع اسپري خاص، دچار خارش پوستي شديد، بايد بدانيد که به ترکيب‌های موجود در ان محصول خاص، حساسيت داريد و بايد دور مصرف ان را خط بکشيد.

 

استفاده مداوم از اسپري‌هايي که باعث خارش زير بغل مي‌شوند هم مي‌تواند به مرور زمان پوست اين ناحيه را تيره‌تر کند زيرا خاراندن مکرر پوست، باعث افزايش فعاليت رنگدانه‌های پوستي ودر نتيجه، تيره‌تر شدن رنگ ان مي‌شود. احتمال ايجاد حساسيت در اثر استفاده از اسپري‌های ضدعرق در کساني که مبتلا به اگزما هستند هم بيشتر است.

 

به کساني هم که پوست زير بغل خودرا در اثر اصلاح با تيغ بريده‌اند، توصيه مي‌شود براي پيشگيري از سوزش زخم‌ها و ايجاد حساسيت دراين ناحيه، تا مدتي سراغ اسپري‌های ضدعرق حاوي الکل نروند و از انواع بدون الکل آن ها استفاده کنند.

 

افراد مبتلا به آسم و آلرژي يا بيماري‌های تنفسي هم نبايد از انواع خوشبوکننده‌ها و ضدعرق‌هايي که به‌صورت اسپري در بازار موجود هستند، براي کاهش تعريق استفاده كنند زيرا احتمال استنشاق ذرات و ترکيب‌های موجود در اسپري‌ها هنگام استفاده از آن ها وجوددارد و ممكن است آسم و آلرژي را تشديد كند.

 

از دیگر مطالب جذاب در مورد عطر و اسپری در پایین دیدن نمایید.

جدیدترین مطالب سایت