محدودیت ها و مشکلات کاشت مو در ابرو

مجموعه : ارایش ابرو
محدودیت ها و مشکلات کاشت مو در ابرو

محدودیت ها و مشکلات کاشت مو در ابرو

محدودیت ها و مشکلاتی که در حال حاضر در تکنیک و روش انجام کاشت ابرو وجود دارد عبارتند از:

 

1- اگرچه معمولاً از موهای ظریف بالای گوش برای کاشت ابرو استفاده می شود ولی باید به این نکته توجه داشت که در هیچ کجای بدن مویی وجود ندارد که کاملاً شبیه موی ابرو باشد و لذا چون موهای کاشته شده از لحاظ مشخصات ظاهری مانند رنگ، ضخامت، صاف یا مجعد بودن، میزان رشد و غیره با موهای قبلی ابرو فرق می کنند بنابراین تا حدی عدم سنخیت بین موهای قبلی ابرو و آنها مشاهده می گردد.

 

 البته گفته شده است که در غالب موارد پس از چند ماه تا چند سال موهای کاشته شده تا حد زیادی شبیه موهای ابرو می گردند ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد و بیمار بایستی متوجه این نکته باشد.

 

البته این مشکل در مواردی که بیمار اصلاً ابرو ندارد وجود نخواهد داشت. لازم به تذکر است که موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو رشدکرده و بنابراین باید به طور مرتب کوتاه شوند.

 

2- حتی با وجود استفاده از لوازم بسیار ظریف و میکروسکوپیک برای کاشت ابرو، فاصله موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو خواهند بود.

 

البته می توان در جلسات دوم و سوم کاشت ابرو این فاصله ها را کمتر کرد ولی به هرحال از نظر تراکم هیچ وقت شبیه ابروی کاملاً طبیعی نخواهد شد.

 

با توجه به این مسئله بعضی از پزشکان انجام تاتوی متناسب قبل از کاشت ابرو را توصیه می نمایند زیرا تاتو می تواند تا حدی فاصله های فوق را مخفی کرده و نتایج کاشت ابرو را بهتر نماید.

محدودیت ها و مشکلات کاشت مو در ابرو

3- موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو 60 – 10 درجه است. کاشت ابرو در ناحیه تاج آن مشکل خاصی ندارد زیرا در این منطقه زاویه خروج موهای ابرو از پوست حداکثر می باشد ولی هر چقدر به سمت انتهای ابرو می رویم کاشت مو به دلیل کمتر شدن زوایه فوق و خوابیده ترشدن موها از نظر تکنیکی مشکل تر می شود به طوری که در 3/ 1 انتهایی ابرو به سختی می توان موها را عیناً با خواب طبیعی ابرو کاشت.

 

راه پیشنهادی برای این مشکل استفاده از پانسمان فشاری (مثل هدبند) در محل ابروی کاشته شده برای دو هفته پس از کاشت ابرو است.

 

چرب کردن موهای پیوند زده شده پس از رویش آنها کمک به خوابیده تر شدن ابروی کاشته شده می کند. ولی در هر حال هیچ وقت ابروی کاشته شده از نظر خواب موها کاملاً شبیه ابروی طبیعی نخواهد شد.

 

4- با توجه به اینکه موهای کاشته شده از مناطق غیر از ابرو آورده شده اند و قدرت رشد آنها به دلیل جابجایی کاهش یافته است لذا فرد بایستی حداقل 9– 6 ماه صبر کند تا کاشت ابروهایش کاملاً جواب بدهد و سپس در مورد لزوم انجام مجدد کاشت ابرو برای پرکردن فاصله های خالی بین موهای کاشته شده تصمیم گیری کرد.

 

به غیر از موارد ذکر شده، برداشت و کاشت موها در مورد کاشت ابرو تا حد زیادی شبیه کاشت موی سر است با این تفاوت که در کاشت ابرو فقط از واحدهای فولیکولی دارای یک یا دو تارمو استفاده شده و سوراخ های پوست با استفاده از ابزار بسیار ظریف و کوچک ایجاد می شوند تا محل کاشت کاملاً نامشخص باشد.

محدودیت ها و مشکلات کاشت مو در ابرو

به دلیل نزدیکی ابرو به چشم ممکن است بعد از کاشت ابرو اندکی تورم و کبودی دور چشم رخ دهد که با کمپرس گرم و گذشت چند روز به سرعت مرتفع می گردد.

 

متقاضیان کاشت ابرو باید دقت کنند که این کار از نظر انتخاب بیمار مناسب، تکنیک انجام کار و بسیاری نکات فنی و پزشکی دارای حساسیت بسیار بالایی بوده و لازم است همیشه توسط متخصص پوست و مو که دارای تجربه کافی در این زمینه است، انجام شود.

 

توجه کنید که آگهی های تبلیغاتی زیادی با ادعای واهی در این زمینه وجود دارد که بیمار را به سادگی گول زده و اسیر می نماید. لذا توصیه می شود که در انتخاب پزشک معالج خود دقت و وسواس زیادی را به خرج دهید.

 

جدیدترین مطالب سایت