بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد

مجموعه : آرایش صورت
بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد

ترفند زیبایی صورت بدون آرایش

برای داشتن پوست خوشگل و جذابیت همیشگی باید از روشهای زیر بهرهگیری نمود خانم ها اضافه بر پوشش، با آرایش هاي گاه بسیار غلیظ، میخواهند ظاهرشان را مطلوب و خوشایند کنند. اما بدون آرایش هم میتوان خوشگل و جذاب به نظر آمد.

 

همۀ مردم دوست دارند که خوشگل و جذاب به نظر آیند. به همین  علت با روشهای گوناگون مثل پوشیدن لباسهای شیک و مد روز، سعی میکنند که ظاهر زیبایی داشته باشند. خانم ها اضافه بر پوشش، با آرایش هاي گاه بسیار غلیظ، می‌خواهند ظاهرشان را  مطلوب و خوشایند کنند. اما بدون آرایش هم می‌توان خوشگل و جذاب به نظر آمد و روشهای زیر به شما کمک می‌کند تا بدون آرایش هم خوشگل به نظر آیید.

 

سلامت پوست

به گزارش تالاب:پوست سالم و شفاف، یکی از راه هاي زیبایی هست. بنابراین باید همۀ وقت مراقب آن باشید.

 

1. صورتتان را هر روز تمیز کنید. 

* اگر پوست بسیار چربی دارید، با صابون هاي ملایم، صبح ها و شب ها، صورتتان را بشویید. اما اگر پوستتان معمولی و یا خشک هست، آن را فقط شب ها بشویید.

 

* از پاک کننده هاي مناسب نوع پوستتان بهرهگیری کنید. هنگام بهرهگیری از پاک کننده، دست هایتان را کاملا بشویید و پاک کننده را به صورت دورانی به روی پوست به مدت 15- 10 دقیقه بمالید و سپس با آب گرم بشویید و با حوله اي تمیز، خشک کنید.

 

2. از تونر استفاده کنید. 

اگر پوستتان چرب هست، پس از شستن صورت، حتما از تونر بهرهگیری کنید. پنبه اي را به تونر آغشته کرده و روی صورتتان، به جز اطراف چشم، بمالید. اگر پوستتان خشک و حساس هست، هرگز از تونر بهرهگیری نکنید. زیرا الکل موجود در آن، پوستتان را خشک تر و حساس تر میکند.

 

3. لایه برداری کنید. 

هفته اي یک یا دو بار لایه برداری کرده و پوست هاي مرده را از روی صورتتان بردارید. بدین ترتیب پوست شاداب و سالم زیر لایه مرده پوست، نمایان میشود. پس از این که پوستتان را تمیز کردید، ماسک هاي لایه بردار را روی صورتتان گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. پوست هاي معمولی تا چرب، هفته اي دو بار و پوست هاي خشک و یا حساس، هفته اي یکبار لایه برداری لازم دارند.

 

4. پوستتان را مرطوب کنید. 

پس از بهرهگیری از پاک کننده هاي پوست و لایه بردارها، حتما از یک لوسیون و یا کرم مرطوب کننده مفید بهرهگیری کنید.

 

5. به اندازه کافی بخوابید. 

خواب کافی برای سلامت ذهن و جسم بسیار ضروری هست و درضمن کمک می‌کند که ظاهرتان مفید به نظر آید. خانم ها معمولا به 8 ساعت خواب در شب نیاز دارند. خواب کافی از تشکیل حلقه هاي سیاه دور چشم، پیشگیري میکند. عادت کنید هر شب سر ساعت معینی به رختخواب بروید تا ساعت بدنتان تنظیم شده و خواب راحتی داشته باشید. همینطور اتاق خوابتان باید تاریک و دمای آن مناسب باشد تا خوابتان از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

6. ضدآفتاب را فراموش نکنید. 

با بهرهگیری از ضدآفتاب، پوستتان را از صدمات نور خورشید محفوظ نگه دارید. در کنار ضدآفتاب از مرطوب کننده هم بهرهگیری کنید.

 

بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد

پوست سالم و شفاف، یکی از راه های زیبایی است

 

ظاهر مرتب

 

1. به ابروهایتان توجه کنید. 

با تمیز نگه داشتن ابروها و برداشتن مو هاي اضافی، ظاهرتان تمیز و خوشگل به نظر میر سد. گرچه مراقبت باشید، ابروهایتان را بیش از حد باریک نکنید. ابروهای بسیار باریک، جذابیت ندارند. درضمن همۀ وقت با برس مخصوص، انها را شانه کنید تا ظاهرشان منظم باشد.

 

2. مراقب پوست لب هایتان نیز باشید. 

هر روز به لب هایتان، کرم هاي چرب و مرطوب کننده بزنید. هیچ چیز به اندازه لب هاي پوسته پوسته شده، ظاهر فرد را به هم نمی ریزد. هر لحظه که احساس کردید، لب هایتان خشک شده هست. بلافاصله آن را چرب و مرطوب کنید.

 

3. به موهایتان نیز توجه کنید. 

مدل موهایتان را به گونه اي که مناسب چهره تان باشد، گزینش کنید تا زیبایی تان دوچندان شود. با دقت به شکل صورتتان، مدل موی خود را گزینه کنید.

 

همینطور شستن و دقت به موها نیز بسیار مهم هست. موهایتان را مرتب شسته و اگر زیر و خشک میباشند، از نرم کننده بهرهگیری کنید. بعضی از افراد مجبور میباشند هر روز موهای شان را بشویند و برای بعضی دیگر هفته اي سه یا چهار بار کافی هست. مو هاي تمیز و سالم، درخشان و جلوه گرند.

 

4. ناخن هایتان را نیز از یاد نبرید. 

مجبور نیستید حتما ناخن هایتان را لاک بزنید تا خوشگل به نظر آیند. باید ناخن هایتان را به خوبی سوهان کشیده و لبه هاي آنها را مرتب و یکدست نمایید تا خوشگل و جذاب به نظر آیند.

 

5. لباس مناسب بپوشید. 

در پوشیدن لباس بسیار دقت کنید. همۀ وقت باید لباس هایي بپوشید که مناسب ساختار بدنتان باشند و در عین حال در آنها احساس راحتی و آرامش نماید. چنین لباس هایي میتوانند شما را جذاب نشان دهند.

 

ورزش و تغذیه 

موارد دیگری که باعث می‌شوند، شما خوشگل به نظر آیید، مصرف غذا هاي مناسب در کنار تحرک کافی هست.

 

1. غذای سالم مصرف کنید. 

با داشتن رژیم خوراکی سالم، مثل خوردن سبزیجات و میوه ها، غذا هاي دریایی، گوشت، و لبنیات کم چرب، می‌توانید ظاهر سالم و جذابی داشته باشید. تا جایی که می‌توانید از مصرف فست فودها دوری کنید.

 

2. مصرف نمک و شکر را کم کنید. 

در رژیم خوراکی تان، تا حد ممکن مصرف نمک و شکر را کاهش دهید. اکثر اضافه وزن ها، ابتلا به دیابت و دیگر مشکلات  جسمانی، از مصرف بیش از حد شکر ناشی می‌شود و نمک هم موجب نفخ چندان می‌شود.

 

3. بدنتان را مرطوب نگه دارید. 

هرگز اجازه ندهید بدنتان بدون آب بماند. وقتی بدن خشک میشود، پوست، ظاهری بسیار بد پیدا می‌کند. بنابراین در روز به اندازه کافی آب بنوشید. اگر هم دوست ندارید آب معمولی بنوشید، میتوانید در آن چند قطره لیموترش بریزید و مصرف کنید.

 

4. ورزش فراموش نشود 

حداقل هفته اي 5 بار ورزش کنید. ورزش جریان خون را در بدن بهتر می‌کند و به شما ظاهری پر از سلامت و اعتماد به نفس می بخشد. آسان ترین ورزشی که می‌توانید انجام دهید، هرروز 30 دقیقه پیاده روی معمولی و یا 30- 20 دقیقه پیاده روی تند هست. همینطور میتوانید در باشگاه ثبت نام کرده و در کلاس هاي ورزشی به طور منظم شرکت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت