راهکاری های کاربردی برای پرپشت کردن موهایتان

مجموعه : سلامت مو
راهکاری های کاربردی برای پرپشت کردن موهایتان

چگونه موهایمان را پر پشت کنیم ؟ 

 

مو هاي پر پشت یکی از آرزوهای دیرینه هر فرد است در ادامه میتوانید با راهکاری هاي کاربردی برای پرپشت کردن موهایتان  تالاب را دنبال نمایید. 

 

برای پرپشت شدن مو ، روشهای زیاد و ساده اي وجود دارند. اما انچه در این جا مطرح می‌شود، توصیه هاي متخصصین دراین زمینه برای شماست.

 

روشهای موثر برای پرپشت کردن مو 

_ برای داشتن مو هاي سالم و پرپشت ، گاهی باید انها را کوتاه کنید. بهتر است اینکار متناسب با نوع و اندازۀ موهایتان صورت گیرد تا زیبایی چهرۀ شما را برجسته تر سازد.

 

_ توصیه می‌کنیم که همیشه مو هاي خودرا در رنگ هاي معقول و شایع رنگ کنید و همیشه از کنتراست شدید پیشگیري کنید. بعنوان مثال، اگر رنگ کل مو هاي شما قهوه اي باشد، نباید هایلایت رنگ هاي بور داشته باشید. همیشه توصیه میشود بخشی از موها به میزان یک یا دو درجه روشن شود و بقیه به رنگ اصلی خود باقی بمانند تا نتیجه طبیعی باشد.

 

_ شانه زدن موها برای تمیز کردن مو از رسوبات چربی و ذرات ریز بسیار ضروری است. شانه زدن موها همینطور کمک می‌کند تا جریان هوا به میان موها راه یافته و نیز حجم آن ها افزایش یابد. سعی کنید هرروز صبح و عصر موهایتان را از بالا به پایین و بالعکس شانه کنید تا جریان خون در پوست سر و تغذیۀ موها به خوبی انجام شود.

راهکاری های کاربردی برای پرپشت کردن موهایتان

_ همانگونه که پوست برای خلاص شدن از سموم انباشته شده در سطح خود نیازمند لایه برداری است، مو نیز به چنین چیزی برای رهایی از رسوبات چربی و ذرات معلق در هوا و عرق دارد. برای انجام اینکار کافی است موهایتان رابا کمی لوسیون مخصوص ماساژ دهید و سپس انها رابا شامپو بشویید.

 

_ ماهیت موهایتان را حفظ کنید. اگر مو هاي شما فر یا موج دار است، بجای این که برای تغییر حالتش تلاش کنید، آن رابه همین حال بگذارید. در عوض می‌توانید زیبایی طبیعی مو هاي موج دارتان رابا استفاده از محصولات مرتبط، نظارت کنید.

 

_ برای پرپشت شدن مو هرروز انها را نشویید، این برای حفظ سلامتی موهایتان ضروری است. همینطور میتوانید شامپویتان را در طول هفته تغییر دهید. مثلا از نمونه هاي سبک تری مانند فرمولاسیون هاي فاقد پارابن و سیلیکون استفاده کنید.

 

_ برای پرپشت کردن مو هایتان از کرم موی روزانه استفاده کنید؛ این راز مو هاي نرم و براق است. پس از شستن موهایتان، آن ها رابا مقداری نرم کننده ماساژ داده و با سشوار خشک کنید.

راهکاری های کاربردی برای پرپشت کردن موهایتان

راهکاری هاي کاربردی برای پرپشت کردن موهایتان

 

_ برای پرپشت شده مو هایتان از خوردن سیب غافل نشوید. شاید راهکار هاي بسیاری را برای پیش گیری از ریزش مو آزموده باشید؛ ولی ممکن است ندانید یکی از برترین راه هاي درمان این عارضه، خوردن سیب است. پژوهشگران ژاپنی بیش از ۱۰۰۰ عصاره گیاهی را مطالعه کرده اند تا ببینند برترین نتیجه در مبارزه با ریزش مو و رشد آن چیست. آن ها دریافتند که پلی فنول هاي موجود در سیب، به مخصوصاً بروسایانیدین B2، برترین درمان ریزش مو هستند.

 

_ عنصر روی مهم در پرپشت شدن مو. عنصر روی نقش مهمی در بازسازی سلول هاي مو و رشد و سلامت انها دارد. دانشمندان نقش روی در مبارزه با ریزش مو را آزمایش کرده اند که نشان میدهد روی بیشترین اثر را در رشد مو دارد. برای استفاده از مکمل هاي مناسب روی، با دکتر خود مشورت کنید.

 

_ اثر روغن هاي خوشبو در پرپشت شدن مو، از روغن هاي خوشبو غافل نشوید. همه ما میدانیم که بعضی از انواع روغن هاي گیاهیی خوشبو، گردش خون را تحریک کرده و رشد مو را تسریع میکنند. فقط کافی است ترکیب مناسبی از این روغن ها را برای ماساژ موهایتان بیابید. ترکیب روغن هاي گیاهی رومارن، جوجوبا و رزماری میتواند برای یک ماساژ دو دقیقه اي شبانه مناسب باشد.

 

مجله تالاب : توصیۀ نهایی این است که با متخصص پوست و مو در ارتباط باشید. اگر از روشهای گیاهی و بهداشتی پاسخ نگرفتید، در نخستین مهلت به دکتر متخصص مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل هورمونی و کمبود ویتامین ندارید.

 

جدیدترین مطالب سایت