علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

مجموعه : سلامت مو
علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

برای درمان ریزش مو در خانم ها پیشنهاد میکنم این مطلب کامل بخوانید که از بهترین مقالات درمان ریزش مو و همچنین کم هزینه ترین روش درمان ریزش مو میباشد.

 

بعد از استفاده از این روش ها تاثیر آن را در درمان ریزش مو احساس کنید.

 

علت ریزش موی خانم ها

دراین پست، ما 5 دلیل ریزش موی خانمها را آورده‌ایم. نگاهی به این دلایل بیندازید. شاید علت ریزش موی شما هم، یکی از این 5 عامل باشد:

 

1- ریزش مو به دلیل بافتن یا دم‌اسبی کردن موها

خیلیها عادت دارند مو هاي‌شان را در طول روز، پشت سرشان به حالت دم‌اسبی جمع کنند یا ببافند، ولی اینکار میتواند یکی از دلایل ریزش شدید موها باشد. هر نوع کشیدن طولانی مدت مو و بافتن سفت ان؛ باعث ریزش موقتی مو «آلوپسیای کششی» ‌می شود.

 

این ریزش مو طبق معمول بین 3 تا 6 ماه طول می کشد و بتدریج متوقف می شود و بعد به آرامی، موها شروع به رشد مجدد می کنند. اما اگر این مدل بستن مو، برای سال‌هاي‌ زیادی ادامه ‌یابد، ممکن است به ریزش دایمی مو منجر گردد.

 

در برخی موارد، مو بعلت کشیده شدن، نزدیک پوست سر می‌شکند. این نوع ریزش مو اغلب در پیشانی و کناره‌هاي‌ پوست سر «جاییکه مو تحت بیشترین فشار است»؛ دیده می شود.

 

ریزش مو فقط پس از استفاده ي دائمی از مدل‌هاي‌ فوق رخ میدهد و با انتخاب گاه به گاه این قبیل مدل موها، این عارضه اتفاق نمی افتد.

علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

2- ریزش مو به دلیل بارداری

بعضی از خانم‌ها پس از زایمان، دچار ریزش موی شدید میشوند. این نوع ریزش مو، به “آلوپسیای بعد از زایمان” مشهور است و عادی و گذرا است و حدود 2 تا 3 ماه پس از زایمان اتفاق می‌افتد.

 

این ریزش مو، حدود 1 تا 6 ماه ادامه مییابد، سپس رشد طبیعی مو از سر گرفته میشود. این نوع ریزش مو ممکن است پس از سقط جنین هم دیده شود.

 

البته همه ی مادران دچار این عارضه نمیشوند. راه‌حل‌اش هم این است که با مو هاي‌تان با ملایمت برخورد کنید. انها را کمتر دستکاری کنید. از برس‌هاي‌ نرم برای شانه کردن موهایتان استفاده کنید. مو هاي‌تان رابه آرامی بشویید و خشک کنید. این نوع ریزش مو به ندرت بیش از 4 ماه طول می کشد.

 

علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

3- ریزش مو به دلیل مصرف قرص‌های ضدبارداری

قرص هاي‌ ضدبارداری را خیلی از خانمها مصرف می کنند، ولی تعداد کمی از آن ها با خوردن این قرصها دچار ریزش موقتی مو میشوند. بیشتر اوقات پس از قطع دارو، ریزش مو رخ میدهد. خانم‌هایي که موقع استفاده از این قرصها دچار ریزش مو میگردند، ممکن است زمینه ارثی هم داشته باشند و ریزش مو هاي شان با مصرف قرص‌ تشدید گردد.

 

وقتی خانمی مصرف این قر‌ص‌ها را قطع میکند، دو یا سه ماه بعد متوجه ریزش مو هاي سرش می شود. این ریزش ممکن است 6 ماه طول بکشد و سپس متوقف شود. 6 تا 12 ماه پس از آنکه ریزش مو قطع شد، موی سر مجددا شروع به رشد می کند.

 

علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

4- ریزش مو به دلیل رژیم‌های لاغری عجیب و غریب

اگر رژیم‌هاي‌ لاغری عجیب‌وغریب می گیرید، بدانید که ممکن است دچار ریزش مو شوید. رژیم لاغری که شدیدا کمبود پروتئین داشته باشد، در رشد مو تاثیر خواهد گذاشت، زیرا مو اساسا از پروتئین تشکیل شده است.

 

افراد باید در هر سنی، به مقدار کافی پروتئین مصرف کنند تا رشد طبیعی مو حفظ گردد. غنی ترین منابع پروتئین به ترتیب شامل تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع گوشت «ماهی، مرغ و گوشت قرمز» و حبوبات است.

 

افراد گیاهخوار و کسانی که از رژیم هاي‌ غذایی بدون پروتئین استفاده می کنند و مبتلایان به بی‌اشتهایی عصبی «که در بین مانکن‌ها و طرفداران لاغری مفرط، زیاد است»؛ به سوءتغذیه پروتئینی دچار میشوند.

 

در چنین مواردی مو باریک‌ می گردد و 2 یا 3 ماه بعد، ریزش شدید مو آغاز می شود. این ریزش مو با مصرف کافی و مناسب غذا هاي حاوی پروتئین، قابل پیشگیری و جبران است.برخی رژیم‌هاي‌ لاغری به کم‌خونی فقرآهن منجر میگردند که می تواند باعث ریزش مو شود.

 

اما این باور که ریزش مو مربوط به کمبود ویتامین است، نتایج ضد و نقیضی را در تحقیقات نشان داده است. تاکنون هیچ ویتامین جداگانه‌اي یافت نشده است که اثر قابل‌توجهی در رشد مو داشته باشد.

 

مصرف زیاد ویتامین، به خصوص ویتامین A ممکن است باعث بروز مسمومیت در بدن شود.اگر فکر میکنید که کمبود تغذیه‌اي دارید، باید با دکتر مشورت کنید. هرگونه تغییر ناگهانی در برنامه غذایی «مثل رژیم هاي‌ لاغری بسیار کم کالری»؛ به ریزش مو منجر می گردد.

 

علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

5- ریزش موی طبیعی، نوع زنانه

مو هاي سر اکثر خانم‌ها با افزایش سن، به‌طور پراکنده کم‌پشت میشود که به ان “ریزش موی زنانه” میگویند و مشابه طاسی مردانه است، ولی خانم‌ها هرگز کاملا طاس نمی شوند.

 

این ریزش مو ممکن است مثل طاسی مردانه با عقب رفتگی خط مو همراه باشد. اما اکثرا کم‌پشتی پراکنده ي مو در تمام سر دیده می شود و خیلی آهسته‌تر از طاسی مردانه پیشروی میکند.

 

این نوع ریزش مو ممکن است نخستین بار پس از یائسگی ایجاد گردد. مردان و زنان هر چه سن‌شان بگذرد، موی کمتری خواهند داشت. وراثت در ریزش موی هردو گروه نقش دارد. آقایان بیشتر از مادر و خانمها بیشتر از پدر، ریزش مو رابه ارث میبرند.

 

عملی‌ترین راه رفع این حالت، مدل دادن مناسب به مو است. گاهی درمان‌هاي‌ جدید مثل پیوند مو نیز به خانمها توصیه می شود.

 

کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

ریزش مو یک مشکل فراگیر در دنیا است اما یک راه ساده برای مبارزه با ان وجوددارد.آب پیاز یک ماده طبیعی و مطمئن برای مبارزه با ریزش مو است که نه واکنش آلرژیکی در پی دارد و نه عوارض جانبی؛ تنها مشکلی که ایجاد می کند، بوی بد ان است.

علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

چند روش استفاده از آب پیاز برای جلوگیری از ریزش مو

 

1- ترکیب آب پیاز و عسل برای جلوگیري از ریزش مو

این مخلوط بهترین راه مقابله با شوره سر و ریزش موی سر است و رشد مو را سرعت می بخشد. مقادیر مساوی آب پیاز و عسل را مخلوط کنید به مو بمالید و پس از یک ساعت بشویید.

 

طرز تهیه آب پیاز و عسل برای درمان ریزش مو و طاسی موی سر:

این ماسک گیاهی درمانی معجزه آسا در درمان ریزش و طاسی موی سر است ودر درمان سفیدی مو ،عفونت پوست سر و شوره و ریزش ایرو و شفافیت موی سر نیز بسیار موثر است.

 

یک شماره پیاز را پوست بکنید و رنده کنید سپس از یک پارچه توری برای گرفتن آب پیاز استفاده کنید و یا میتوانید از آبمیوه گیری استفاده کنید سپس ۲ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق مربا خوری روغن زیتون به ان اضافه کنید و برای از بین بردن بوی پیاز و خواص بیشتر میتوانید از یک قاشق مربا خوری آبلیمو یا گلاب استفاده کنید.

 

«بجای روغن زیتون از روغنهای کنجد، نارگیل، خردل و روغن بادام، زیتون، نعناع، رزماری هم می‌توان استفاده کرد.»

 

این ترکیب را درون ظرفی بریزید و به قسمت هاي‌ طاس و یا تمام کف سرخود بزنید.روی سرتان رابا یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و بگذارد حداقل 2 ساعت روی موی سرتان بماند سپس سرتان رابا یک شامپوی گیاهی بدون مواد شیمیایی یا شامپوی بچه بشویید.

 

علت ریزش موی خانم ها + کم هزینه ترین و بهترین روش درمان ریزش مو

ترکیب آب پیاز و عسل بهترین راه مقابله با شوره سر و ریزش موی سر است..

 

2- ترکیب آب پیاز و روغن بادام برای پیش گیری از ریزش مو

روغن بادام باعث براقی مو می شود. مخلوط هردو با ریزش مو مقابله و پیاز مو را تقویت می کند و باعث رشد مو می شود.

 

3- ترکیب آب پیاز و روغن زیتون برای پیشگیري از ریزش مو

روغن زیتون و آب پیاز بهترین ترکیب درمانی برای ریزش مو است. مخلوطی ازهر دو را روی پوست سر بمالید و بعد ازکمی با شامپو بشویید.

 

4- ترکیب آب پیاز و آب ولرم برای پیشگیري از ریزش مو

آب پیاز رابا آب ولرم مخلوط کنید و پس از شستن با شامپو موهایتان رابا ان بشویید .درصورت استفاده منظم نتیجه مطلوبی به دست خواهد آمد.

 

5- ترکیب آب پیاز و روغن نارگیل برای جلوگیري از ریزش مو

بطور معمول از روغن نارگیل برای مقابله با ریزش مو استفاده می شود. دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل رابا یک قاشق غذا خوری آب پیاز مخلوط کنید و به موها بمالید و پس از مدتی بشویید.

 

دیگر روش های ساده و سریع برای جلوگیری از ریزش مو را در پایین دنبال نمایید.

جدیدترین مطالب سایت