چگونه موهایمان را تقویت و رشد بدهیم ؟

مجموعه : سلامت مو
چگونه موهایمان را تقویت و رشد بدهیم ؟

درمان رشد و تقویت مو 

برای تقویت مو کافیست که ابتدا از یک شامپو مطمئن بهرهگیری کنیم و راه هاي درمان طبیعی را شروع کنیم .

 

ریزش مو یک مشکل متعارف هست که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می شود. اگر چه یکی از علل اصلی ریزش موی ارثی هست، اما عوامل بیشماری وجود دارد که میتواند به این مریضی منتهی شود. افراد مبتلا به استرس در محل کار یا در منزل از مشکل ریزش مو رنج می برند. وجود شوره سر در موها یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو هست. در زنان در طول و حتی گاهی حتی پس از بارداری به علت تغییرات هورمونی در بدن دچار ریزش مو میشوند. ریزش مو میتواند نشانه‌اي از مریضی‌هایي مثل تیروئید باشد.

 

افزون بر این، در حال حاضر، مو همچون یک دارایی شناخته شده هست که باعث می شود شما بهتر دیده شوید. به همین علت، مردم در رابطه با رنگ و مدل مو گذشته از بهرهگیری از انها تحقیق نمیکنند. اگر چه این مدل‌ها دقیقا شیک میباشند اما باعث میشود که موهای شان به شدت آسیب ببینند زیرا تولیدات مدل مو از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند.

 

علاوه‌بر‌این، تولیدات مراقبت از مو مثل شامپو نیز مواد شیمیایی خشن دارند که برای موها زیان آور میباشند. از این رو، مهم هست که در مورد داروهایی که به حل مشکل ریزش مو کمک می کنند تحقیق کنیم و مطمئن شویم که عوارض جانبی ندارند.

 

درمان‌های خانگی برای رشد مو

به گزارش تالاب بیشتر مردم تولیدات مراقبت از مو راکه به طور گسترده‌اي برای رشد مو تبلیغ می شوند را انتخاب می کنند. اگر چه بهرهگیری از این تولیدات عوارض زیان آور طولانی مدتی را بر روی مو دارد. از این رو بهتر هست که درمان‌هایي طبیعی را انتخاب کنید.

 

یکی دیگر از مزایای بهرهگیری از داروهای طبیعی برای رشد موها این هست که آن ها بسیار ارزان‌تر از تولیدات موی گرانقیمت موجود در بازار میباشند. بعضی از درمان‌هاي خانگی طبیعی برای رشد مو به شرح زیر هست:

 

آلوئه ورا
آلوئه ورا برای درمان مشکلات و مریضی‌هاي پوستی خوب هست، و یکی از برترین راه‌ها برای رشد مو هست. با بهرهگیری از آلوئه ورا از مشکل شوره سر و شپش خلاص می شود، ودر عین حال، مو را صاف و نرم میکند. شما میتوانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه‌هاي مواد خوراکی تهیه کنید. مو را با شامپو بشویید سپس ژل آلوئه ورا رابه طور کامل به مو هاي خود بمالید. و سپس چند دقیقه موها را با آب سرد شستشو دهید.

 

 چگونه موهایمان را تقویت و رشد بدهیم ؟

درمان ریزش مو

 

آلوئه ورا یکی از برترین راه‌ها برای رشد مو هست

 

حنا
حنا، همچون یک ماده طبیعی برای رنگ آمیزی موها بهرهگیری می شود مزایای دیگر از جمله همچون یک تهویه کننده مو بهرهگیری میشود که ریشه‌ها را تقویت میکند و رشد مو را افزایش می دهد. حنا می تواند با تخم مرغ، قهوه، ماست، آب لیمو و آب ترکیب شود. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون رابه حنا افزون کنید، زیرا اینکار باعث می شود مو هاي صاف و نرمی داشته باشید. حنا رابه مدت 45-60 دقیقه روی مو هاي خود بگذارید و سپس موها را با آب گرم بشویید. بهرهگیری از حنا باعث می شود مو هاي شما صاف و سالم باشد.

 

 چگونه موهایمان را تقویت و رشد بدهیم ؟

روش هایی برای درمان و تقویت مو 

 

حنا، ریشه‌ها را تقویت میکند و رشد مو را افزایش میدهد.

 

درمان با تخم مرغ
گفته میشود که تخم مرغ، که یکی از بخش‌هاي مهم رژیم خوراکی سالم محسوب میشود، و یکی از برترین راه هاي افزایش رشد مو هست. تخم مرغ همچون یک تهویه مطبوع عمل می کند و برای افرادی که مو هاي خشک دارند مناسب هست. 2 زرده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و دو قاشق چایخوری روغن کرچک رابه آن افزون کنید. این آمیخته رابه مدت 15-20 دقیقه را روی موهایتان بگذارید و موی سر خودرا ماساژ دهید. و سپس موها را با آب بشویید. یکی دیگر از راه هاي بهرهگیری از تخم مرغ همچون یک درمان طبیعی برای رشد مو، ایجاد یک آمیخته از 1 زرده تخم مرغ، ¼ فنجان ماست و یک کمی پوست آهک هست. این ترکیب را روی موها بمالید و پس از 10 دقیقه موها را بشویید.

 

چگونه موهایمان را تقویت و رشد بدهیم ؟

تخم مرغ یکی از برترین راه هاي افزایش رشد مو هست

 

نکات مراقبت از مو

به غیر از این داروهای طبیعی برای رشد مو، بعضی از رهنمونی‌هایي که میتوانید برای خاطرجمعی از رشد موی سالم داشته باشید، عبارتند از:

ماساژ مو هاي خود با روغن زیتون یا نارگیل حداقل دو بار در هفته. ماساژ باعث تقویت ریشه‌هاي مو میشود و بنابر این رشد مو را بهبود می‌بخشد.

هرگز مو هاي خودرا با آب داغ یا گرم نشویید زیرا می تواند باعث آسیب به مو شود. در عوض، انها را آب مناسب شستشو دهید.

برای شستن موهایتان از شامپو و تهویه مناسب بهرهگیری کنید.

به غیر از داروهای خانگی یاد شده، خوردن یک رژیم خوراکی سالم و متعادل که شامل مقدار زیادی میوه و سبزی هست نیز برای رشد مو هاي سالم مهم هست.

 

جدیدترین مطالب سایت