از کجا بفهمیم موهای سالمی داریم؟

مجموعه : سلامت مو
از کجا بفهمیم موهای سالمی داریم؟

از کجا بفهمیم موهای سالمی داریم؟

بافت موی شما کلید شناسایی سلامت فولیکل مو است. با استفاده از دو یا چند آینه می توانید موهای پشت و مرکز سر را امتحان کنید. به طور طبیعی یک برآمدگی روی سر افراد وجود دارد که به آن ورم اکسیپیتال می گویند.

 

این محل جایی است که باید تغییرات زمینه مو را بررسی نمایید. در این ناحیه مو نباید هیچ تغییری از خود نشان دهد. چنانچه کیفیت موی بقیه نقاط سر – از نظر درخشندگی یا ضخامت – با این ناحیه همخوانی نداشت، با یک متخصص مشورت نمایید.

 

موها بین ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارند بنابراین اگر چیز ناخوشایندی رخ دهد، شما تا شش ماه بعد هیچ اثری از آن مشاهده نخواهید کرد. یکی از راههای بررسی مو مشاهده ریشه موی ریخته شده می باشد. اگر اطراف ریشه مو به شکل دایره حبابی شکل باشد نشان دهنده این است که مو رشد خود را کرده و ریزش آن طبیعی است.

 

علاوه بر عدم استفاده از ابزارهایی چون اتو مو و سشوار ، چه کارهای دیگری برای جلوگیری از ریزش مو میتوان انجام داد؟

 

همانطور که قبلا گفتیم عملکرد غده تیروئید در ریزش مو تاثیر دارد. پزشکان توصیه میکنند که از مصرف سویا پرهیز کنید. برای اینکه مصرف سویا در بیشتر افراد روی جذب عملکرد تیروئید تاثیرات منفی از خود به جا می گذارد.

 

اما موثر ترین روش حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن این است که به میزان کافی ویتامین B ویتامین آهن و پروتئین مصرف کنید .

 

جدیدترین مطالب سایت