آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه

در این بخش آموزشی بسیار ساده اما حرفه اي از آموزش رنگ کردن مو در خانه را خواهید آموخت که بشما کمک خواهد کرد مو هاي‌ خود رابه آسانی و هزینه کمتر در خانه رنگ کنید. در ضمن در آخر یک آموزش دگیر هم براتون آماده کردیم و اون این که مو هاي‌ آسیب دیده را چگونه رنگ کنیم !

 

شب عید است و بسیاری از خانم ها نیازمند آموزش رنگ کردن مو بودن و از همین رو این مطلب مفید را در اختیار کاربران عزیز سایت تالاب قرار دادیم.

 

از سیر تا پیاز رنگ کردن مو را فقط در اینجا بخوانید….

 

1- قدم اول انتخاب رنگ مو مناسب

در قدم اول سعی کنید رنگ موی مناسبی برای خود انتخاب کنید. اگر مو هاي‌ سفید زیادی دارید سعی کنید از رنگ مو هاي‌ تیره که پوشاننده قوی برای مو هاي‌ سفید است، استفاده کنید و اگر برای تنوع، برای مدت کوتاهی تصمیم به رنگ کردن موهایتان گرفته اید سعی کنید از یک رنگ مو سبک‌تر استفاده کنید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

رنگ کردن مو

 

بهتر است از رنگ‌هایي استفاده کنید که یک یا دو عدد روشن‌تر از رنگ پایه مو هستند. اگر برای نخستین بار است که موهایتان را رنگ میکنید سعی کنید از رنگ‌هاي‌ خیلی روشن که باعث میشود چهره‌تان را غیر طبیعی جلوه دهد، استفاده نکنید. استفاده از رنگ موهایی که همراه با یک تونر می باشد بسیار مناسب است.

 

اگر ریزش مو دارید و یا مو هاي‌ شما ریشه بسیار ضعیفی دارد و نازک است، سعی کنید از رنگ موهایی که ترکیبات ویتامینه دارند و برای مو ضرر کمتری دارند، استفاده کنید و یا حتی میتوانید ریشه مو را رنگ نکنید و تنها بخشی از قسمت پایینی موهایتان را رنگ بگذارید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

آموزش رنگ کردن مو

 

اگر مو هاي‌ تیره‌اي دارید و از رنگ موی روشن میخواهید استفاده کنید مطمئن شوید که رنگ موی شما با رنگ موی فعلیتان تطابق دارد. اگر موهایتان رنگ کرده است و یا با حنا رنگ کرده اید باید حتماً از دکلره برای دوباره رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. قدم اول برای شروع کار، حفاظت از پوست و لباس‌هایتان خواهد بود.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

نکاتی برای رنگ کردن مو

 

سعی کنید از یک حوله و یا یک پیش‌بند نایلونی برای پوشاندن گردن و بقیه بدنتان استفاده کنید تا هنگام رنگ کردن مو، رنگ بر روی لباس یا پوست شما نریزد چرا که ممکن است بخاطر ترکیبات شیمیایی رنگ، پوست‌تان آسیب ببیند. علاوه بر این حتماً قبل از شروع کار و باز کردن قوطی رنگ، دستکش به دست کنید.

 

تمامی لوازم مورد نیاز را فراهم کنید تا به تمام آن‌ها حین رنگ کردن دسترسی داشته باشید. از جمله لوازمی که برای رنگ کردن مو در منزل به آن نیاز دارید داشتن یک کلاه نایلونی یا یک پلاستیک با سوراخ‌هاي‌ ریز است که بعد از رنگ کردن آنرا باید بر روی سرخود بکشید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

روش رنگ کردن مو

 

علاوه بر حوله و کلاه نایلونی، به یک قلمو متوسط «نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک»، رنگ مو و اکسیدان به اضافه کاسه‌اي که ترکیب اکسیدان و رنگ مو را بتوانید در آن مخلوط کنید، به همراه چند گیره برای دسته دسته کردن موهایتان نیاز دارید.

 

بخاطر داشته باشید تمامی دستورالعمل هاي‌ موجود روی جعبه رنگ مو را بادقت مطالعه کنید از جمله میزان مخلوط رنگ و اکسیدان و یا مدت زمان لازم برای گذاشتن ترکیب رنگ بر روی مو، بسیار مهم است. تنها با رعایت این موارد است که می توانید رنگ موی بسیار خوبی داشته باشید.

 

2- قدم دوم آمادگی برای رنگ کردن موها

طبق دستورالعمل‌هایي که بر روی جعبه رنگ وجوددارد رنگ و اکسیدان رابا یکدیگر ترکیب کنید. طبق معمولً درصد استفاده از کرم اکسیدان «۱+۱» است مگر این که روی تیوپ درصد اکسیدان را توضیح داده باشد. اگر برای نخستین بار است که موهایتان را رنگ میکنید، ، باید بیشتر دقت کنید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

رنگ و مش کردن مو در منزل

 

باید رنگ آمیزی رابه گونه‌اي انجام دهید که روی هر تار مو رنگ کافی وجود داشته باشد، بهتر است برای شروع کار قسمت‌هاي‌ انتهایی و طولی را رنگ کنید طوری‌كه با ریشه مو کمی فاصله داشته باشد و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس رنگ رابه ریشه مو بزنید و ۳۰ دقیقه برای مو هاي‌ نازک و ۴۰ دقیقه برای مو هاي‌ ضخیم صبر کنید.

 

اگر میخواهید چهره طبیعی‌تری داشته باشید بشما پیشنهاد می کنیم که هیچ وقت از رنگ هایي که نیاز به دکلره دارد استفاده نکنید چون علاوه بر این که رنگ موی شما را مصنوعی نشان می دهد ممکن است سبب آسیب جدی و سوزاندن ریشه مو شما نیز شود. برای قدم اول، اکسیدان و رنگ مو را مخلوط کنید سپس مو هاي‌ خود رابه ۴ بخش تقسیم کنید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

اگر حجم موهایتان بیشتر است میتوانید به بخش هاي‌ بیشتری مثلاً ۱۲ بخش تقسیم کنید. از گیره‌هاي‌ کوچک برای دسته دسته کردن موها استفاده کنید. قدم دوم رنگ کردن دسته‌اي موها خواهد بود. همان طور که قبلا هم گفتیم اگر بار اول است که موهایتان را رنگ میکنید میتوانید، رنگ کردن ریشه‌ها را برای مرحله آخر بگذارید.

 

برای یک دست شدن رنگ مو میتوانید پس از اتمام رنگ هر دسته مو، آنرا دور فویل یا نایلون پیچیده و سپس به سراغ دسته بعدی مو بروید. برای کلیه رنگ‌ها، باید رنگ آمیزی را از پشت سر شروع کنید و بطرف جلو ادامه دهید. برای رنگ کردن ریشه‌ي مو در قدم اول میتوانید از یک مرطوب کننده یا آب استفاده کنید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

رنگ مو

 

ابتدا ریشه مو را مرطوب کرده تا هیدراتاسیون بر روی مو انجام شود سپس رنگ رابا استفاده از شانه رنگ به قسمت‌هاي‌ ریشه مو بزنید. بعد از اتمام کار رنگ، حتماً حواس تان به زمان باشد. طبق معمولً میزان رنگ گذاشتن در اکثر رنگ موها برای موی نازک ۳۰ دقیقه و برای موی ضخیم ۴۰ دقیقه می باشد.

 

مرحله نهایی شست و شوی مو است. کمی آب به موها اضافه کرده یک لایه کف درست کنید بعد موها را کاملا آبکشی کرده و با شامپو بشویید. بعد از شست و شوی کامل میتوانید از یک نرم کننده و یا تونر نیز استفاده کنید. سپس موی خودرا با درجه کم سشوار گرفته تا خوش فرم و زیبا شود.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

بهترین رنگ مو

 

برای این که رنگ موی شما با دوام باقی بماند باید قواعد خاصی را در مورد شست و شوی مو رعایت کنید. مثلاً باید بدانید که بعد از رنگ کردن مو در خانه حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از هیچ شامپویی برای شستشو استفاده نکنید و اگر موهایتان نیاز به شستشو دارد تنها با آب خالی بشویید، اینکار سبب میشود رنگ به خوبی درون ساقه مو نفوذ پیدا کند و با دوام‌تر بماند.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که رنگ کردن مو در خانه را بسیار زمان‌بر می‌پندارید و زمان و حوصله رنگ کردن مداوم مو را ندارید، پیشنهاد می کنیم از رنگ مو هاي‌‌هاي‌ لایت استفاده کنید. هاي‌ لایت مو سبب میشود که سفیدی مو چندان آشکار نشود و برای کسانی که میخواهند هر چند ماه یکبار مو هاي‌ شان را رنگ کنند ایده‌آل است.

 

3- قدم سوم استفاده از روش های طبیعی برای رنگ کردن مو

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

روش‌هاي‌ سنتی و طبیعی از دیرباز مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. آن دسته از خانم‌هایي که همیشه ترس از رنگ کردن مو با مواد شیمیایی دارند می توانند از روش‌هاي‌ طبیعی برای رنگ کردن مو در خانه استفاده کنند.

 

استفاده از آب لیمو برای رنگ کردن مو در خانه

آب لیموی طبیعی نه تنها برای پوست و مو مفید است بلکه دارای خواص روشن کننده مو نیز می باشد، به خصوص برای افرادی که مو هاي‌ ظریف و نازک دارند. اگر مقداری آب لیمو را گرفته و سپس دریک آب فشان ریخته و روزانه به مو هاي‌ خود اسپری کنید، سپس به مدت ۳۰ دقیقه موی خودرا در دسترس نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

ترفندهای روشن شدن مو برای رنگ گردن مو

پس از مدت کوتاهی شاهد هاي‌ لایت شدن و روشن شدن مو هاي‌ خود می شوید. اگر مو هاي‌ تیره داشته باشید ممکن است در استفاده نخست چندان تغییری مشاهده نکنید، اما به مرور تغییر رنگ در مو اتفاق می‌افتد.

 

استفاده از حنا برای رنگ کردن مو در خانه

حنا یکی از طبیعی‌ترین پودرهایی است که می توان برای رنگ کردن مو استفاده کرد. البته حنا فقط تنالیته رنگی بین قرمز و نارنجی دارد. علاوه بر رنگ کردن مو، حنا برای تقویت موها و خوش حالتی مو نیز بسیار مناسب است.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

چگونه مو رنگ بزنیم

کافی است مقداری از پودر حنا رابا کمی آب گرم مخلوط کرده و برای مدتی بر روی سرخود بگذارید. هرچه مدت زمان بیشتری روی سرتان باشد رنگ مو هاي‌ شما قرمز روشن‌تر رو به نارنجی میشود.

 

استفاده از چای بابونه برای رنگ کردن مو در خانه

اگر به دنبال رنگ‌هایي با تنالیته زیتونی و یا سبز سدری هستید بابونه رابه شما پیشنهاد میکنیم. شست و شوی موها با چای بابونه به مرور سبب تغییر رنگ مو میشود.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

آموزش رنگ زدن مو در خانه

برای اینکار کافی است مقداری بابونه دم کنید طوری‌كه مقدار بابونه آن نسبت به آب جوش بیشتر باشد تا چای غلیظ شود، سپس بعد از خنک شدن چای، آنرا بر روی موهایتان ریخته و ماساژ دهید. سعی کنید به مدت نیم ساعت در همان حالت در دسترس نور آفتاب قرار گرفته و سپس موهایتان را تنها با آب شستشو دهید.

 

استفاده از گچ مو برای رنگ کردن مو در خانه

گچ هاي‌ مو جزو رنگ مو هاي‌ موقت و فانتزی هستند، که بسیاری از افراد برای مجالس خاص ازآن‌ها استفاده می کنند. شما میتوانید هر تعداد از دسته‌هاي‌ مو خودرا با این گچ‌ها به فرم‌هاي‌ گوناگون رنگ کنید. گچ‌هاي‌ مو بعلت موقت بودن بعد دو بار شستشو کاملا از بین میروند.

 

مرحله آخر در رنگ گرفتن موها

بعد از اتمام زمان رنگ، كمی آب به موها اضافه كرده یك لایه كف درست كنید بعد موها را كاملا آبكشی كرده و با شامپو بشویید. در انتها نیز توصیه می شود از نرم‌كننده مو استفاده كنید.

 

نكته: اگر موهایتان را فر کرده اید پیشنهاد میشود حداقل یك هفته صبر کنید و بعد از رنگ‌هاي‌ دائمی استفاده کنید.

 

بیش از زمان تعیین‌شده شستن موها رابه تاخیر نیندازید.

 

برای این که رنگ موها دوام پیدا کند، در شامپو کردن و شستن موها باید قواعد خاصی را رعایت کرد. اول از همه ی باید بدانید که بعد از رنگ کردن حداقل تا 48 ساعت نباید موها را شامپو کرد و شست تا رنگ بتواند به خوبی در هر ساقه مو نفوذ کند.

 

برای رنگ کردن ریشه چه روشی وجوددارد؟

ممکن است بخواهید فقط ریشه‌ها را رنگ کنید چون رنگ کمتری مصرف می شود ودر نتیجه هزینه کمتری خواهید کرد اما به هر صورت رنگ كردن ریشه هم روش خاص خودرا دارد.

 

برای كلیه رنگ‌ها، باید رنگ‌آمیزی را از پشت سر شروع کنید و بطرف جلو ادامه دهید البته حواس تان باشد که فقط ریشه، اما زمان لازم برای رنگ گرفتن با توجه به نوع موها متفاوت است. توصیه ما این است که برای مو هاي نازك 30 دقیقه و برای مو هاي ضخیم 40 دقیقه صبر كنید.

 

پس از طی شدن زمان مناسب وقت آن است که تمام موها را یکرنگ کنید. بهتر است اول قسمت انتها و وسط موها رابا آب‌فشان مرطوب كنید و بعد رنگ روی ریشه‌ها رابا استفاده از یك شانه رنگ به قسمت‌هاي‌ طولی و انتهایی موی خود انتقال داده و 10 دقیقه صبر كنید.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

 

اگر پوست‌تان رنگ گرفت چه کنید؟

اگر هنگام رنگ كردن مو ناخن‌ها به رنگ آغشته شود ظاهر خیلی بدی پیدا میکند تا جاییکه از دور کثیف و آلوده بنظر می رسد راه‌حل ساده است، می توانید از مقدار كمی دكلره ضعیف برای پاك كردن انها استفاده كنید.

 

رنگ گرفتن پوست از دیگر مشکلات رایج است. اگر هنگام رنگ كردن، پوست‌تان رنگ گرفت می توانید از محلول‌هاي‌ رنگ كه در فروشگاه‌هاي‌ لوازم‌ آرایشی حرفه‌اي وجوددارد استفاده كنید وگرنه از خاكستر سیگار یا وازلین هم می توان استفاده كرد البته پیشنهاد می شود قبل از رنگ كردن، پوست خودرا با وازلین یا كرم چرب كنید.

 

چه رنگ‌هایي برای فصل پاییز مناسب است؟

هرقدر به فصل سرد سال و پاییز نزدیك می شویم، رنگ‌هاي‌ تیره كه قرمزی دارند بیشتر مورد پسند قرار میگیرند كه در پایین به عده اي از انها و تركیب‌شان اشاره میشود.

 

ماهاگونی: این رنگ با تمام پوست‌ها مطابقت دارد وگرمی بخصوصی به چهره می‌بخشد.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

 

بنفش آبی: این رنگ به كسانی پیشنهاد می شود كه پوست‌هاي‌ روشن دارند و تصمیم ندارند که در آینده نزدیک موهای شان را مش یا دكلره کنند.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

 

مشكی پركلاغی: این رنگ به كسانی پیشنهاد میشود كه مدتی طولانی تصمیم به تغییر رنگ ندارند. اگر مو هاي شما به وسیله دكلره روشن شده است از این رنگ بپرهیزید چون به مو هاي شما آسیب می رساند.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

 

ماهاگونی روشن: این رنگ هم با تمام پوست‌ها مطابقت دارد ولی در 2 مرحله، ابتدا ساقه و بعد در ریشه باید استفاده شود.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

 

بنفش بسیار روشن: این رنگ تنها روی دكلره امكان‌پذیر است كه حتماً باید به آرایشگر خود مراجعه كنید.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

 

انتخاب نوع رنگ به چه عواملی بستگی دارد؟

نتیجه رنگ‌آمیزی همیشه به رنگ طبیعی بستگی دارد. بطور مثال تاثیر آن روی مو هاي طبیعی تیره همیشه تیره‌تر از تاثیر آن روی مو هاي روشن است. اگر خاطرجمعی ندارید همیشه درجه رنگ روشن‌تر انتخاب كنید. موی رنگ‌شده را میتوان تنها به همان رنگ یا تیره‌تر رنگ كرده و نمیشود به رنگ روشن‌تر رنگ كرد.

 

رنگ مناسب مژه‌و ابرو‌ها کدام است؟

هرگز ابروها و مژه‌هاي‌‌‌تان رابا رنگ مو رنگ نکنید. واکنش آلرژی نسبت به رنگ ممکن است باعث تورم یا افزایش خطر عفونت در ناحیه چشم شود. ریختن اتفاقی رنگ مو به درون چشم نیز ممکن است آسیب دائمی ایجاد کند. سازمان غذا و داروی ایالات امریکا استفاده از رنگ مو برای ابرو و مژه‌ها را حتی در سالن‌هاي‌ زیبایی ممنوع کرده است.

 

رنگ هاي‌‌لایت مناسب شما کدام است؟

یک رنگ هاي‌‌لایت خوب می تواند تاثیر زیادی در زیباتر شدن مو هاي شما داشته‌ باشد. یک پیشنهاد برای انتخاب رنگ هاي‌‌لایت استفاده از هاله رنگی است که در چشم‌ها وجوددارد، در آینه به چشم‌هاي‌ خود دقیق نگاه کنید، در چشم هر شخصی صرف نظر از رنگ غالب، رگه‌هایي از رنگی دیگر نیز وجوددارد که مسلما توجه شما را نیز جلب خواهد کرد.

 

اگر این رنگ هاله‌اي از طلایی، کهربایی داشته باشد، رنگ چشم‌هاي‌ شما گرم است. اگر هاله‌هایي از رنگ آبی، نقره‌اي یا خاکستری در چشم‌هایتان دیدید یا چشمان قهوه‌اي یکدست دارید، رنگ چشمانتان سرد است.

 

هر آنچه باید درباره مش و لایت بدانید

بطور معمول مش‌هایي كه به وسیله كلاه انجام میشوند پخش‌تر و مش‌هاي‌ به وسیله فویل منظم‌تر و نمایان‌تر است. البته این ‌روزها مش با فویل طرفداران بیشتری دارد چون درد، سختی و ناراحتی كمتری ایجاد می‌‌كند.

 

همچنین آرایشگر نیز می‌‌تواند خط‌هاي‌ مناسب‌تر، دقیقتر و قابل‌كنترل شده‌تری را روی مو انتخاب كند. در روش فویل، آرایشگر تكه‌هاي‌ روشن رابه دلخواه خودش و طبق سلیقه فرد انتخاب می‌‌كند ولی با كلاه نمی‌‌توان چنین كرد. البته باید گفت برای مو هاي خیلی كوتاه هنوز روش كلاه بهترین روش است.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو 

 

انواع لایت‌ها چه تفاوتی باهم دارند؟

 

هاي‌‌لایت: دراین روش تکه‌هاي‌ مو رابا کلاه مش یا فویل با رنگ تا ۳درجه یا با دکلره برای داشتن رنگ‌هاي‌ خاص «قرمز، مسی، دودی،…» روشن میکنند.

 

لولایت: اینکار عکس‌ هاي‌‌لایت بوده ودر مو هاي بلوند تکه‌هایي رابا رنگ «عدد ۳یا۴» تیره میکنند. دراین روش مو باید ۱سانت رشد ریشه داشته باشد ودر آن رنگ‌هاي‌ گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده میشود.

 

سان‌لایت: همان‌ طور که می بینید این اصطلاح به بلوند کردن «دکلره کردن» بیضی بالای سر «از رستنگاه تا تاج سر» که پهنای آن بسته به سلیقه خاص شخص است، گفته میشود.

 

مون‌لایت: اینکار عکس سان‌لایت است و تکه زیری مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره میشود.

 

هاف‌لایت: روشی پرطرفدار است که نوک موها رابه شکل‌هاي‌ مختلف «ردیفی، یکی در بین مثل مش» از ۳ تا ۱۰ سانت بلوند یا رنگ‌هاي‌ فا نتزی در می‌آورند.

 

مووی‌لایت: یک روش بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم. سپس به ۳ تا ۷ قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ‌هاي‌ فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می‌شوییم که به شکل رنگین‌کمانی روی موها قرار می گیرد.

 

اگر در رنگ‌کردن تنبل‌ هستید

اگر به دنبال یک تغییر قابل ملاحظه در موهایتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتماً هاي‌‌لایت را تجربه کنید. هاي‌‌لایت موها در سراسر سر پخش شده‌ و بهمین دلیل ریشه‌هاي‌ تازه رشدکرده چندان آشکار نمی شوند و برای کسانی که می خواهند هر 3 ماه یکبار موهای شان را رنگ کنند ایده‌آل است، البته یادآور می شویم دراین حالت باید هاي‌‌لایت روی رنگ طبیعی مو هاي خودتان باشد.

 

اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟

اکسیدان که بعنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار میرود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می شود.

 

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

  اکسیدان  vol10: رنگ را فقط بطور جزئی باز می کند.

  اکسیدان vol20: قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی مو هاي سفید را دارد.

  اکسیدان vol30: قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.

از آنجایی‌که اکسیدان‌هاي‌ با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور مو هاي شما را پاک میکند، طبق معمول توصیه میشود از اکسیدان‌هاي‌ با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

رنگساژ یعنی چه؟

موها وقتی رنگ یا مش میشوند در ابتدا خیلی شفاف و زیبا هستند ولی بعد از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه را از دست می‌‌دهند. دراین زمان یک رنگساژ دوباره زیبایی رابه موها بازمی‌گرداند. در واقع رنگساژ همان رنگی است كه به وسیله مقدار مناسبی از آب ضعیف شده است، مدت مکث رنگساژ 10 دقیقه است ولی اگر رنگساژ در پنج دقیقه هم جواب داد، میتوانیم مو را بشوییم. نحوه رنگساژ كردن روی کلاه مش یا بطور کلی بر مو مانند شامپو زدن است. برای رنگساژ کردن یک عدد تیره‌تر از پایه دکلره کار استفاده میشود. مثلاً اگر پایه دکلره به 6 برسد، رنگساز پایه 5 استفاده میکنیم.

 

چگونه رنگساژ را بسازید

۱ تا ۱۵ سانت رنگ از تیوپ درآورید، یعنی ۴/۱درصد تیوپ از رنگ مورد نظرتان «بستگی به رنگ دلخواه و زمینه موها دارد» که البته طبق معمول با رنگ‌هاي‌ بلوند از  عدد ۸ تا ۱۰ رنگساژ زیبا میشود.

 

حالا این رنگ رابا ۷۵ سی‌سی اکسیدان یك و به همان میزان هم آب ترکیب کنید و خوب به هم بزنید. این ترکیب باید از رنگ معمولی که درست می کنید خیلی رقیق‌تر باشد.

 

بعد مواد را روی تمام موها پخش کنید و به آرامی شانه کنید. حالا اگر برای مش میخواهید رنگساژ کنید زمان مکث یك دقیقه و اگر روی رنگ باشد، ۱۵دقیقه زمان کافی است. در نهایت موها را آبکشی کنید تا ببینید که چقدر رنگ‌تان شفاف شده‌است.

 

اگر می خواهید مو هاي خود رابه وسیله دكلره روشن كنید آنرا حتماً به آرایشگر خود بسپارید زیرا كار بسیار حساسی است. اگر خواستید مو هاي خودرا با دكلره ترمیم ریشه كنید باید یك سانت باشد كه با یك مرحله انجام شود.

 

اگر مو هاي خودرا زیاد دكلره و رنگ می‌كنید حتماً از ماسك‌ مو هاي مناسب برای پیش گیری از خشك شدن آن ها استفاده می‌كنید.

از واریاسیون‌ها برای تقویت تناژ رنگ با خنثی كردن سبزی، نارنجی و قرمزی مو می توان استفاده كرد كه مقدار تركیب آن 2 رنگ بسیار مهم است.

 


 

در ادامه چگونه موهای آسیب دیده را رنگ کنیم؟

در بسیاری از مواقع بنا به دلایل مختلفی مانند، استفاده بیش از حد از اتوی مو، سشوار کشیدن با حرارت بالا، استفاده از رنگ مو هاي‌ نامرغوب، استفاده از شامپوهای نامناسب و ..، ریشه مو دچار آسیب میشود و یا تارهای مو شکسته و یا می‌سوزد. برای بسیاری از خانم‌ها رنگ کردن مو هاي‌ آسیب دیده کار بسیار دشواری است و خب امکان آسیب جدی تر به مو نیز ممکن است.

 

قدم اول تقویت موی سر مرتب کردن مو

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

چگونه خودمان موهای مان را رنگ کنیم

اگر ریزش مو و یا موخوره دارید قبل از هر چیز سعی کنید به آن‌ها رسیدگی کنید. بهتر است برای درمان موخوره، کمی از موها را کوتاه کنید تا موها مرتب و یکدست شوند.

 

استفاده از تقویت کننده

زمانی که مو هاي‌ خودرا رنگ می کنید باید به آن‌ها از همه ی ي ي لحاظ رسیدگی کنید. میتوانید از کرم و سرم‌هاي‌ آب رسان و یا ماسک مو هاي‌ متنوع برای شادابی و تقویت ریشه‌هاي‌ مو استفاده کنید و سعی کنید حداقل یکبار در هفته از دستگاه بخور برای مرطوب سازی سطح سرخود استفاده کنید. رطوبت مانع خشک شدن و شکستگی مو میشود.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

نسبت رنگ مو به اکسیدان

علاوه بر این حتماً به نوع شامپویی که استفاده میکنید توجه داشته باشید. امروزه شامپوهای متنوعی از برندهای گوناگون موجود است که تنها مخصوص مو هاي‌ رنگ شده می باشد و شما میتوانید متناسب با جنس موی خود آن‌ها را خریداری کنید.

 

استفاده از ترمیم کننده‌ های پروتئینی

درمان‌هاي‌ پروتئینی برای ترمیم مو هاي‌ آسیب زده بسیار مناسب است و سبب رشد مجدد مو نیز میشود. برای استفاده از ترمیم کننده‌هاي‌ پروتئینی میتوانید به سالن‌هاي‌ مجهز آرایشی مراجعه کنید و یا بسته‌هاي‌ مخصوص آنرا از فروشگاه‌هاي‌ آرایشی بهداشتی خریداری کرده ودر منزل ازآن‌ها استفاده کنید.

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

مقدار اکسیدان در رنگ مو

هنگام استفاده از این مواد در منزل بخاطر داشته باشید حتماً طبق دستورالعمل‌هاي‌ موجود روی بسته ازآن استفاده کنید چرا که استفاده بیش از حد از این مواد نیز موجب آسیب‌رسانی به مو میشود.

 

از ماسک مو استفاده کنید

ماسک مو یکی از گزینه‌هاي‌ بسیار خوب برای داشتن مو هاي‌ سالم است. شما میتوانید قبل از رنگ کردن مو هاي‌ خود ماسک مناسب مو جهت خشک کردن مو را خریداری کرده، و قبل از رنگ کردن مو حتماً ازآن استفاده کنید. این ماسک باعث هیدراته شدن موی سر میشود در نتیجه به هنگام رنگ کردن، مو آسیب کمتری می بیند.

 

علاوه بر این اگر در حال حاضر مو هاي‌ آسیب دیده دارید میتوانید از ماسک‌هاي‌ مو مناسب برای مو هاي‌ آسیب دیده استفاده کنید و برای اینکار حتماً از یک آرایشگر حرفه‌اي مشاوره بگیرید. درکنار ماسک‌هاي‌ مو میتوانید از مواد طبیعی مانند، روغن زیتون، روغن نارگیل، شیر و عسل نیز برای ترمیم مو هاي‌ آسیب دیده خود استفاده کنید.

 

قدم دوم استفاده از رنگ مو باکیفیت استفاده از رنگ مو متناسب با وضعیت مو

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

آموزش تصویری رنگ کردن مو در خانه

 

اگر قصد رنگ کردن مو هاي‌ آسیب دیده خودرا دارید، حتماً از رنگ مو مناسب استفاده کنید. اغلب رنگ مو هاي‌ مناسب برای مو هاي‌ آسیب دیده حاوی مواد مغذی ژله‌اي و خاصیت رطوبت‌رسانی و فاقد آمونیاک است.

 

دکلره کردن موهای آسیب دیده

اگر مو هاي‌ شما آسیب دیده است هرگز از مواد دکلره برای روشن کردن موی سر استفاده نکنید. استفاده از مواد دکلره به شدت به کوتیکول موی شما آسیب میزند و ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

 

شستشوی صحیح مو

قبل از رنگ کردن مو حتماً مو هاي‌ سر خودرا شست و شو دهید و از روغن‌هاي‌ طبیعی استفاده کنید تا رنگ جذب مو شود و به پوست یا ریشه آسيب وارد نکند. شست و شو و استفاده از روغن را حداقل یک شب قبل از رنگ کردن مو انجام دهید.

 

تمرکز روی ریشه مو

آموزش رنگ کردن موی سر زنانه در خانه + نکات مهم رنگ کردن مو

آموزش رنگ کردن مو در خانه

 

اگر مو هاي‌ شما دچار آسیب شکنندگی و پوستگی شده است تمرکز رنگ کردن مو را بر روی ریشه مو بگذارید. و دنباله مو را رنگ نکنید، زیرا مو هاي‌ آسیب دیده ممکن است با رنگ شدن مجدد جنسشان خشک تر شده ودر برابر هر آسیبی دچار مشکل شوند.

 

مراقبت های پس از ترمیم

پس از رنگ کردن مو هاي‌ آسیب دیده نباید مو هاي‌ خود رابه حال خود رها کنید. از ماسک‌هاي‌ گوناگون برای رطوبت رسانی و رساندن ویتامین و تقویت مو هاي‌ خود استفاده کنید.

 

از شامپوهای مخصوص برای مو هاي‌ رنگ شده استفاده کنید و قبل و بعد از حمام حتماً از روغن‌هاي‌ طبیعی مثل روغن نارگیل و زیتون استفاده کنید و مو هاي‌ خودرا با انها ماساژ بدهید.

 

از متخصص مو مشاوره بگیرید

درصورت امکان حتماً سعی کنید از یک مشاور که در زمینه مو تخصص دارد برای ترمیم مو هاي‌ آسیب دیده خود کمک بگیرید زیرا این افراد میتوانند متناسب با جنس و مشکل موی شما راه حل هاي‌ زیادی بشما پیشنهاد دهند. هم چنین می تواند با کمترین آسیب مو هاي‌ شما را مجدد رنگ کند.

 

در آخر می توانید از مطالب ارزشمند درباره رنگ کردن مو در پایین بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت