تزریق ژل یا Gel Injection

مجموعه : آرایش لب
تزریق ژل یا Gel Injection

نکاتی در مورد تزریق ژل یا Gel Injection

 

ژلی كه در طب استفاده میشود قوامی شبیه ژله خوراكی دارد.

 

تزریق ژل یا Gel Injection

 

این ژل از موادی درست شده است كه برای بدن بی‌ضرر بوده و دارای ماندگاری طولانی باشد. ژلهای مختلفی توسط كارخانه‌های متفاوتی برای مصارف پزشكی تهیه و توزیع شده‌اند لذا فرمولهایی با كیفیتها و قیمتهای متفاوتی وجود دارد.

 

تزریق ژل تحت بی‌حسی موضعی و توسط سرسوزن خیلی نازك انجام میشود و تقریبا بی‌درد است. بعد از تزریق تا ۳ ساعت از كمپرس سرد استفاده نمایید و تا چند ساعت از دراز كشیدن خودداری نمایید.

 

برجسته و کلفت کردن لب
لب‌ها اصلی‌ترین جزء یک سوم تحتانی صورت هستند و در بروز احساسات و جذابیت‌های فردی سهمی اساسی دارند.

 

در حالت معمول اگر از روبرو به صورت فردی نرمال نگاه کنیم خطی که از قرارگیری لبها روی یکدیگر حاصل میشود به‌اندازه فاصله بین مردمک دو چشم است یعنی کمی بزرگتر از فاصله بین پره‌های بینی است.

 

اگر از نمای نیم رخ به چهره فردی نرمال نگاه کنیم لب پائین حدود ۲ میلیمتر عقب‌تر از لب بالا قرار می‌گیرد و چانه نیز عقب‌تر از لب پائین است.

 

تزریق ژل یا Gel Injection

 
برجسته کردن لب
در سالهای اخیر روشهای مختلفی برای برجسته کردن لب‌ها معرفی شده و  مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

 

بعضی از این روشها دائمی و بعضی دیگر موقتی هستند. در بعضی از این روشها با وارد کردن موادی طبیعی (مثل چربی)  یا مصنوعی (مثل ژل) به درون لب، بر حجم آن افزوده میشود اما در روش جراحی مقداری از پوست بیرون لب به موازات خط لب برداشته میشود و خط لب به محل برش دوخته میشود و با این کار لب‌ها برجسته‌تر میشوند. اشکال روش جراحی جای اسکار و بخیه است که تا حدی باقی می‌ماند.

اینکه چه روشی برای شما مناسب‌تر است به میزان زیادی به وضعیت فعلی لب شما و به حالتهایی که می‌خواهید لب شما بخود بگیرد بستگی دارد. بدیهی است در جلسه مشاور‌ه‌ای که با پزشک خود خواهید داشت در این مورد با شما صحبت خواهد شد.

 

مواد مختلفی برای تزریق به لب وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از کلاژن، چربی  و ژل.

 

 کلاژن:
کلاژن  معمولا از کلاژن پوست گاو تهیه میشود. هر چند کلاژن گاوی تلخیص میشود اما چون منشاء حیوانی دارد ممکن است بدن فرد به آن آلرژی نشان بدهد لذا قبل از تزریق باید تست آلرژی انجام شود. کلاژن تحت بی‌حسی موضعی  توسط سرسوزن ظریف تزریق میشود.

 

از آنجا که بدن به تدریج آن را جذب میکند لذا یکی از روشهای موقتی است. دوام آن یک تا سه ماه است. در صورت لزوم میتوان تزریق را تکرار کرد.

 

 

چربی:
چربی تحت بیحسی موضعی از ران یا شکم خود فرد برداشته میشود و با سرسوزن مخصوص به لب تزریق میشود. دوام چربی شبیه کلاژن است اما فرق اساسی این دو اینست که چون چربی از بدن خود فرد برداشته میشود آلرژی‌زا نیست و نیازی به تست ندارد. برای حصول نتیجه بهتر ممکن است لازم باشد تا بیش از یکبار تزریق انجام شود.

ژل:
از تزریق ژل نیز برای برجسته‌تر و کلفت‌تر کردن لبها میتوان بهره جست. از آنجائیکه ژل یک ماده غیر طبیعی است باید دقت شود که از مارکهایی استفاده شود که استانداردهای لازمه را دریافت کرده باشند. ماندگاری آنها بسته به جنس آنها متفاوت است. تحت بیحسی موضعی در مطب قابل تزریق هستند.

 

بعد از تزریق لبها تا چند روز کمی متورم هستند. برای کاستن از این تورم بهتر است ۲۴ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید. ضمنا لازم است برای پیشگیری از عفونت از آنتی‌بیوتیک نیز استفاده کنید.

تزریق ژل یا Gel Injection

 

نازک و کوچک کردن لب

هر چند تمایل عمومی به برجسته‌تر و کلفت‌تر بودن لبها است اما گاهی کسانی که لب‌های خیلی بزرگ و برجسته‌ای دارند برای کوچک‌تر کردن لبها و نازک‌تر کردن آنها مراجعه میکنند.

 

بعضی از دختر خانمها در سنین نوجوانی ممکن است از بزرگی لبهایشان دلخور باشند اما بهتر است تا حدود ۲۰ سالگی صبر کنند که تا آن موقع  بدلیل کامل و بالغ شدن اجزای صورت، ‌اندازه نسبی لبهای آنها نیز حالت طبیعی به خود خواهد گرفت.

 

گاهی اوقات ممکن است فردی از بزرگی لبهایش دلخور باشد اما برجسته بودن لبهایش ناشی از بزرگی خود لب‌ها نباشد بلکه بزرگی فک و یا وضعیت دندانی وی باعث شده باشد که لبها برجسته‌تر و بزرگتر از معمول به نظر بیایند. بدیهی است که در چنین فردی اصلاح  وضعیت فک یا دندانهای بیمار باعث میشود مشکل برجستگی لبهای وی نیز  بر طرف شود.

 

عمل نازک کردن لب زیر بیحسی موضعی قابل انجام است و برای هر لب حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. تکنیک عمل بدین نحو است که باریکه‌ای از پوست سرتاسر لب برداشته میشود و محل برش بخیه میشود. مدت ۲ هفته طول میکشد تا زخم التیام یابد. بعد از عمل لبها مقداری متورم میشود که در عرض چند روز برطرف میشود.

 

هر چند عمل کوچک کردن لبها عمل نسبتا ساده‌ای است ولی مثل هر عمل دیگری احتمال عوارض خاص خودش را داراست که در این مورد میتوان از احتمال غیر قرینگی  و بی‌حسی لب نام برد که غیر قرینگی قابل اصلاح است و بی حسی معمولا در عرض چند هفته برطرف میشود.

 

این عمل جزو عملهای زیبایی است و بیمه‌ها هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت