معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

چگونه بهترین ماسک های صورت را درست کنیم ؟

می خواهیم ماسک هاي صورت را ببینیم که می توان با گیاهان طبیعی درست کنیم و برای شفاف سازی پوست بی مشابه باشد . 

 

به گزارش تالاب ماسک صورت برای شفاف شدن پوست تمام خانم هاي خوشگل را ربایش می‌کند. ماسک طبیعی صورت، مو و دور چشم قابل معرض همه ی هست. بنابر این بیشماری ماسک خانگی را ترجیح میدهند. اما درست کردن این ماسک ها باید ساده هم باشد.

 

در ادامه به سراغ شش مادۀ خوب و طبیعی میرویم که در هر منزل اي پیدا می‌شود. سپس می آموزیم که چگونه از آنها ماسک طبیعی برای صورت، مو و دور چشم بسازیم تا همه ی وقت پوستی روشن و شفاف داشته باشیم.

 

۱- عسل طبیعی

معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

 

اگر می‌خواهید از ماسک طبیعی عسل نتیجه بگیرید، از «نوع طبیعی» آن بهرهگیری کنید. عسل طبیعی یا ارگانیک بر خلاف عسل هاي به اصطلاح «آمیخته شکر»، خواص بیشتری دارند. به توصیۀ کارشناسان، یک یا دو قاشق چای خوری از عسل را ۱۵ دقیقه روی پوست تمیز و مرطوب بگذارید. خواص ضد باکتری آن با لکه ها مبارزه و سلول هاي مرده را از بین میبرد. همینطور رطوبت طبیعی به پوست میرسد. در نتیجه پوست شما نرم شده و چروک هاي قشری محو میشوند.

 

۲- ماسکِ … ماست!

معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

بهترین ماسک های صورت

 

ماست ساده شامل مقدار کمی اسید لاکتیک هست. آلفا هیدروکسی اسید ماست آرام آرام پوست را لایه برداری میکند. دوست با پروبیوتیک هایي که برای پوست شما خوب میباشند.

 

مقدار کمی ماست روی صورت خود بگذارید. برای نتیجه بهتر، میتوانید ماست را با عسل طبیعی ترکیب کنید. ماست کم چرب وماست پر چرب هردو در این ماسک خانگی قابل بهرهگیری میباشند. اگرچه ماست هاي پر چرب آبرسانی بیشتری دارند.

 

۳- چای سبز

معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

 

از هر چه بگذریم سخن چای خوش تر هست. چای دارای آنتی اکسیدان هاي محافظ هست و میتواند دو برابر یک اسپری طراوت بخش صورت عمل کند.

 

دو عدد چای کیسه اي یا اندکی چای سبز دم کرده را در بطری آبپاش بریزید ودر یخچال نگه‌داری کنید. به این شکل میتوانید آن را برای چند روز متوالی بهرهگیری کرده و روی صورت اسپری کنید. این اسپری برای فصل هاي خنک سال برترین انتخاب هست.

 

۴- ماسک سرکه سیب برای مو

معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

 

تعداد زیادی از مردم از فواید سودمند سرکه سیب برای سلامتی تعریف می‌کنند. اما در مورد خواص ماسک خانگی سرکه سیب چه میزان میدانید؟

 

سرکه سیب رقیق شده یک ماسک طبیعی بینظیر هست به باور کارشناسان، کافی هست آن را با کمی آب آمیخته کنید. سس به کمک پنبه یا پد روی صورت بمالید. درست مثل یک تونر ازآن بهرهگیری کنید. سرکه سیب، برای مو هم خاصیت شفاف کنندگی دارد. برای از بین بردن بقایای آلودگی از روی مو، این روش ساده را امتحان کنید:

 

آب سه عدد لیمو را بگیرید. سپس آن را با نصف فنجان سرکه و سه فنجان آب گرم آمیخته کنید. سپس آن را روی مو هاي خشک اسپری کنید تا حسابی مرطوب شوند. در مرحلۀ بعدی، ماساژ دهید و سه تا پنج دقیقه صبر کنید. در انتها با شامپو «ودر صورت نیاز نرم کننده» موی خودرا بشورید.

 

۵- ماسک آووکادو برای مو

معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

آشنایی با بهترین ماسک های صورت

 

آووکادو سرشار از چربی هاي موثر و سالم هست. این ماده پر خاصیت، برای آبرسانی مو و پوست سر نیز مناسب هست. با این روش ساده، یک ماسک طبیعی  برای خود بسازید:

 

نیمی از یک آووکادو رسیده و نصف فنجان خامه ترش پر چرب را با یک قاشق چای خوری آب لیمو آمیخته کنید. آووکادو را با خامه ترش و آب لیمو آمیخته  و به صورت پوره درآورید. آمیخته را مستقیماً روی پوست سرخود پهن کنید. یک کلاه یک‌بار مصرف که مخصوص رنگ مو هست روی آن بکشید و بیست دقیقه منتظر بمانید. سپس با شامپو و نرم کننده موهایتان را بشویید.

 

افزون بر چربی هاي موجود در آووکادو، اسید لاکتیک و اسید سیتریک موجود در خامه ترش و آب لیمو آرام آرام پوست سر را لایه برداری میکنند. بدین ترتیب محیطی ایده آل برای رشد مو هاي اخیر و سالم فراهم می‌شود.

 

۶- ماسک موز برای دور چشم

معرفی انواع ماسک های طبیعی برای شفاف سازی پوست

ماسک های صورت چگونه درست شود ؟

 

موز سرشار از پتاسیم و موادمعدنی و برای حفظ رطوبت پوست خوب هست. موز می‌تواند پوست نازک دور چشم را آبرسانی کند.

 

یک چهارم موز با یک چهارم خیار پوست کنده و یک قاشق رستوران عسل طبیعی را آمیخته کنید سپس برای سی دقیقه در یخچال قرار دهید. یک لایه نازک از این آمیخته خنک را زیر چشمانتان بگذارید و ۱۵ دقیقه بعد بشورید. پتاسیم موجود در موز با خاصیت آبرسانی عسل و خیار یک مرطوب کننده قوی تشکیل میدهند. این ماسک صورت برای خطوط دور چشم موثر هست.

 

جدیدترین مطالب سایت