با آبمیوه هایی که به پوست شما شادابی میدهد آشنا شوید

مجموعه : سلامت پوست
با آبمیوه هایی که به پوست شما شادابی میدهد آشنا شوید

معرفی آب میوه هایی که شادابی به صورت میدهد 

همۀ وقت آب میوه برای بدن خاصیت دارد و اگر آب میوه طبیعی و بدون اسانس باشد برترین گزینش برای سلامتی و شادابی پوست هست.

 

به گزارش تالاب نوشیدن آب و آبمیوه می تواند موجب سلامت و درخشندگی پوست‌ تان شود و چهره‌تان را باز کند. در میوه‌ها و سبزیجات، مواد مغذی فراوانی وجود دارد که به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک میکند.

 

فصل بهار خبر از آمدن هوای گرم میدهد. معمولا بدن در چنین روزهایی سریع تر آب خود را از دست میدهد. کم آبی هم بلافاصله روی پوست تاثیر منفی میگذارد.

 

اگر میخواهید بدن و پوست تان همۀ وقت با طراوت بماند، به اندازه کافی آب بنوشید.

 

اضافه بر نوشیدن آب، یکسری نوشیدنی هاي دیگر وجود دارد که می‌توانند پوست تان را باطراوت و در عین حال درخشان نگهدارد. در این مطلب به چند مورد از انها اشاره شده هست.

 

آب زغال اخته، موز و شیر نارگیل

تعریق سبب از دست رفتن آب و الکترولیت هاي بدن( منظور املاحی نظیر کلرید سدیم، منیزیم، کلسیم و پتاسیم هست) میشود و فرد دچار صدمات فراوانی از جمله مشکلات قلبی-عروقی میشود و در عین حال پوست بدن او، طراوت خود را نیز از دست می‌دهد.

 

نارگیل به طور طبیعی میوه اي انرژی بخش هست و سرشار از الکترولیت و منبع خوبی از پتاسیم می باشد. گرچه موز اضافه بر پتاسیم، دارای منیزیم فراوان می باشد و می تواند انرژی خوبی برای ماهیچه ها فراهم کند.

 

زغال اخته نیز منبع فراوانی از آنتی اکسیدان ها میباشند. ترکیبی از آب این میوه ها، نوشیدنی خوبی برای داشتن پوستی شفاف آماده می کند.

 

آب سیب

نوشیدن آب سیب پوست را باطراوت و درخشان می کند.

به علت وجود آنتی اکسیدان هاي بسیار قوی در پوست و گوشت سیب، اثرات زیان آور رادیکال هاي آزاد در پوست را نابود کرده و از پیری زودرس پوست پیش گیری می کند.

همین طور روند چروک شدن پوست و تشکیل نقاط قهوه اي روی پوست و دیگر مشکلات ناشی از مسن شدن را کند می کند.

سیب همین طور روند جریان خون را بهبود می بخشد و این موضوع پوست را جوان نگه می دارد. جریان مرتب خون، سلول هاي مرده را با سلول هاي تازه جایگزین میشوند.

 

آب چغندر

اگر مقدار فراوانی آهن، پتاسیم، نیاسین (ویتامین ب3)، مس و ویتامین سی میخواهید، آب چغندر مصرف کنید. چغندر فواید ضد التهابی دارد و سرشار از مواد مغذی کلسیم، منگنز، منیزیم، روی و اسیدفولیک هست. آب چغندر به پاکسازی کبد میپردازد و مشکلات پوستی را برطرف می کند. نوشیدن هرروز مخلوطی از آب چغندر و آب لیموترش، اثر بسیار خوبی روی طروات پوست دارد.

 

آب هویج

هویج ها برترین انتخاب برای طراوت و شادابی پوست میباشند.

هویج سرشار از بتاکاروتن که یک ویتامین آ بسیار قوی هست، می باشد و این سبزی میتوان از فساد سلول هاي پوست پیشگیری کرده و پوست را شاداب و سلامت نگهدارد.

 

همین طور ویتامین آ موجود در آب هویج، می تواند بافت هاي بدن، چشم ها، استخوان و دندان ها را سالم نگهدارد.

 

هویج ها همین طور مقدار بسیار زیادی ویتامین سی دارند و این ویتامین می تواند رشد کولاژن را افزایش داده و انعطاف پذیری پوست را حفظ کند.

 

در ضمن هویج می تواند الکترولیت بدن را در حد متعادل نگهدارد و از جوش ،نقاط تیره و همین طور اثر زخم هاي پوست بکاهد.

 

آب زنجبیل

آب زنجبیل اضافه بر این که سیستم ایمنی بدن را افزایش میدهد و اثرات سلامتی کلی روی بدن دارد، فواید بسیاری برای پوست دارد. زنجبیل حاوی منیزیم، پتاسیم، منگنز و ویتامین ب 6 هست که فواید ضد التهابی دارد.

 

نوشیدن آب زنجبیل با چین و چروک پوست صورت تان مبارزه می کند و به علت وجود آنتی اکسیدان هاي فراوان از مقدار توکسین موجود در سلول هاي پوست کاسته و روند پیری پوست را آهسته می کند.

 

همین طور آب تازه رنجبیل می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند و باعث شفافیت پوست شود. اثر رخم ها را نیز از بین می‌برد.

 

آب انگور

انگور ” ملکه میوه ها” نامیده شده هست و سرشار از ویتامین سی بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن ، قند انرژی دهنده و آنتی اکسیدان هاي ضد التهاب هست.

 

آب انگور یکی از برترین درمان هاي آفتاب سوختگی هست و به علت وجود آنتی اکسیدان هاي قوی در این میوه، روند پیری پوست آهسته شده و پوست شاداب باقی میماند.

 

همین طور با از بین بردن سلول هاي مرده پوست به جوان سازی پوست کمک بسیاری می کند. اثر به جا مانده از زخم ها را کاهش میدهد و پوست را شفاف و درخشان می کند.

 

آب کلم کالی

برگ هاي سبز کلم کالی سرشار از مواد مغذی هست. آن حاوی ضد التهاب طبیعی هست که با انواع جوش و دیگر مشکلات پوستی مبارزه می کند.

 

آب کلم کالی همین طور روده را پاکسازی می کند. در ضمن منبعی غنی از ویتامین هاي آ، ب1، 2 و 3 ، سی، ایی، کا، بتاکاروتن، کلسیم، مس، آهن، فسفر، منیزیم، اسیدهای چرب امگا3 هست که برای سلامت پوست خوب میباشند.

 

کلم کالی به علت این که بیش از سبزی هاي برگدار سبز دیگر آنتی اکسیدان دارد، ماده اي بینظیر برای پیشگیری از ایجاد رادیکال هاي آزاد هست و بدین ترتیب جلوی صدمه به پوست را می‌گیرد و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

 

با آبمیوه هایی که به پوست شما شادابی میدهد آشنا شوید

رابطه آب میوه و پوست شاداب 

 

آب لیموترش

آب لیموترش، فواید پزشکی و خوراکی فراوانی دارد. لیموترش سرشار از ویتامین سی، اسیدسیتریک و ویتامین هاي ب هست و به پاکسازی خون وکلیه کمک کرده و بدن را از شر دیگر مواد سمی خلاص می کند.

لیموترش می تواند پوست را شفاف و درخشان کند. از آنجایی که حاوی آنتی اکسیدان هاي فراوانی هست، رادیکال هاي آزاد را خنثی می کند و ساخت کولاژن را افزایش میدهد.

این میوه در برطرف کردن نقاط تیره پوست موثر هست و پوست هایي که بر اثر برنزه کردن صدمه دیده اند را بهبود می بخشد. کمی عسل به آب لیموترش اضافه کنید تا اثر آن دوچندان شود.

 

آب جعفری

جعفری گیاهی هست که می تواند لکه هاي پوستی را برطرف کند. جلوی عفونت مثانه را گرفته و مجرای ادراری، کبد و کلیه را تمیز نگه دارد.

به علت وجود ویتامین کا در سبزی جعفری، برترین آب سبزی برای روشن کردن پوست هست. همین طور وجود ویتامین سی و کلروفیل در جعفری، به برطرف کردن حلقه هاي سیاه دور چشم کمک می کند.

جعفری ویژگی هاي ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و به همین علت می تواند جوش ها و دیگر مشکلات عفونی پوست را برطرف کند.

این سبزی حاوی مواد معدنی مثل کلسیم، تاسیم، منگنز، مس و روی هست و وجود این مواد برای سلامت پوست الزامی هست.

 

آب تره

آب تره به پاکسازی خون و کبد کمک می کند و آنتی اکسیدانی قوی برای سالم و درخشان نگهداشتن پوست هست.

مصرف یک لیوان آب تره می تواند نیمی از نیاز هرروز شما به ویتامین آ را برطرف کند.

آن همین طور منبع خوبی از ویتامین هاي سی، ایی، کا، بتاکاروتن، ویتامین هاي ب، فولات، ید و کلسیم هست.

آب تره با محافظت از پوست در برابر اشعه هاي زیان آور ماوراء بنفش، از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می کند.

همین طور در درمان خارش پوست و آفتاب سوختگی بسیار موثر هست. از آنجایی که تره ، سرشار از سولفور هست می تواند پوست را شفاف و بهبود بخشد.

 

چند نکته در مصرف آب میوه و سبزی

* از سبزی و میوه هاي خام و تازه برای آبگیری بهره گیری کنید. زیرا سبزی و میوه هاي تازه، بیشترین ویتامین و مواد معدنی را دارند.

* از میوه و سبزی هاي ارگانیک بهره گیری کنید. همین طور هنگام شستن انها نهایت توجه را به کار برید. میتوانید آن ها را با سرکه سیب بشویید.

* به علت این که آب میوه و سبزی ها به محض آماده شدن، شروع به اکسیده شدن میکنند، بنابراین آب انها را بلافاصله باید مصرف کرد.

* از آنجایی که آب میوه و سبزی ها، قند فراوان دارند، آن را با آب معمولی رقیق کنید. یعنی در هر لیوان باید نصف آن آب معمولی باشد.

* تنها آب میوه و سبزی برای سلامت بدن کافی نیست، باید رژیم خوراکی مناسبی هم داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت