نتایج چشمگیر افزایش استفاده از بوتاکس

مجموعه : سلامت پوست
نتایج چشمگیر افزایش استفاده از بوتاکس

 افزایش استفاده از بوتاکس

در ایران عملهای زیبایی افزایش یافته هست و مشابه از این عمل هاي زیبایی که بوتاکس می باشد را برای شما عزیزان معرفی می نماییم سم بوتولینوم «botulinum toxin» که غالباً آن را با نام بوتاکس می‌شناسیم، برای درمان تعداد زیادی از اختلالات مثل اختلالات چشمی، پلک زدن هاي بازرسی نشده، اسپاسم عضلانی، اختلالات حرکتی و کاهش چروک‌هاي پوستی مورد بهرهگیری قرار می گیرد.

 

این دارو ابتدا بین میان سالان رواج پیدا کرد. با این وجود، بهرهگیری از آن در بین نسلها روبه افزایش هست. بهرهگیری از این دارو بین سال هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، با ۴۱ درصد رشد مواجه بوده هست و تا سال ۲۰۱۶ ، ده درصد دیگر افزایش یافته که از این میان، ۴۵ هزار نفر از بیماران مردان بوده‌اند. انجمن جراحان زیبایی کشور آمریکا گزارش کرده هست که حدود ۱۵ درصد بیماران بین سنین ۱۹تا ۳۴ سال قرار داشتند.

 

جراحان پلاستیک دپارتمان اوتولارینولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا می گوید که تعداد زیادی از افراد، خطوط طبیعی خود را نمیخواهند و خطوط ساختگی، برای مثال ابروهای بلند، را ترجیح میدهند. آن ها میگویند روند روبه فزونی این درمان در بین سنین گوناگون به علت پذیرش آن از سوی جامعه و دسترسی آسان به آن، سهولت پیدا کرده هست.

 

بوتاکس چگونه اثر می‌کند

بوتاکس حاوی پروتئینی هست که توسط باکتریهای نوروتوکسین ساخت می شوند و کلستریدیوم بوتولینوم «Clostridium botulinum» نام دارد. این پروتئین عضلات متعددی راکه باعث چروک صورت میشوند، سست میکند. تزریق بوتاکس آسان و سریع هست و کمترین اقدام، چشمگیرترین نتایج را به همراه دارد. نتایج سه روز بعد از تزریق ظاهر می شود. بنابراین، ماهیچه ها منقبض نمیشوند و ظاهری جوان و خوشگل خلق می کنند که بسته به بیمار، بین شش الی هشت ماه پایدار میماند. این درمان دو یا سه بار در سال انجام می شود تا اثر بهتری داشته باشد.

 

بوتاکس با میزان کم تزریق میشود. غلظت‌هاي بالا برای انسان سمی هست. برای منقبض کردن عضلات، عصب‌ها استیل کولین «acetylcholine»، یک انتقال دهنده‌ي عصبی در سیناپس، جائیکه انتهای عصب‌ها و سلولهای ماهیچه‌اي به هم می‌پیوندند، ترشح میکنند. استیل کولین به گیرنده‌هاي سلولی عضلانی متصل و در نهایت باعث انقباض میشود. بوتاکس ترشح استیل کولین از اعصاب بازرسی کننده‌ي حرکت عضلانی را مسدود میکند و در نتیجه از انقباض ماهیچه‌اي پیش گیری میکند. در نهایت، از تشکیل چین و چروک پیشگیري بعمل آمده و پوست جوانتر به نظر می رسد.

 

روش کار

درمان با بهرهگیری از یک روش ساده انجام میگیرد. پودر در محلول نمک – که معمولاً کلرید سدیم هست رقیق میشود و مستقیماً به بافت عصبی ماهیچه‌اي تزریق میگردد. برای کاهش درد، از محلول هاي نمک نگه داری شده و کیسه‌هاي سرد به جای کرمهای بی حس کننده‌ي موضعی بهرهگیری میشود. به بیمار پیشنهاد میشود عضلات مورد معالجه را چند ساعت بعد از درمان برای افزایش اثر دارو حرکت دهد.

 

نتایج

فرایند درمان حدود ۲۴ الی ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد که نسبی هست و به زمان ظاهر شدن نتایج بستگی دارد. با این وجود، در بعضی از موارد، پنج روز طول می کشد تا نتایج خود را نشان دهند. مادران باردار یا افرادیکه با آلرژی هاي بالا دارند، نباید از این دارو بهرهگیری کنند.

 

قسمتهای قابل درمان

بیشترین قسمت هاي مناسب صورت برای بهرهگیری از بوتاکس خطوط اخم بین دو ابرو، خطوط خنده، بالای ابرو و خط اخم پیشانی هست. بوتاکس همینطور در دیگر قسمتها مثل نوارهای گردن، خطوط بینی، کاهش تعرق چندان، کانتورینگ ساق، کانتورینگ خطوط فک کاربرد دارد. قیمت تزریق غالبا بسته به قسمت مورد مراقبت، قدرت ماهیچه که مردان را مجبور به پرداخت هزینه اکثر می کند- و بسته به بیمارستان متفاوت هست.

 

با این حال، پیچیدگی‌هایي نیز مثل تورم خفیف، قرمزی، پلک‌هاي و پیشانی آویزان و افکنده، ضعف، تهوع، خشکی دهان، و سردرد میتواند اتفاق بیافتد. علیرغم سادگی فرایند درمان، رژیم خوراکی و ورزش نقشی قابل دقت را در مراقبت از پوست دارد. اگرچه بوتاکس در بین میان سالان محبوبیت فراوانی دارد، اما امروزه افراد در سنین جوانترهم به مراقبت از پوست دقت زیادی نشان می دهند.

 

جدیدترین مطالب سایت