چگونه خشکی لب را در فصل سرد سال بر طرف کنیم ؟

مجموعه : سلامت پوست
چگونه خشکی لب را در فصل سرد سال بر طرف کنیم ؟

بر طرف کردن خشکی لب در زمستان 

 

در فصل هاي پاییز و زمستان به طور متداول هوا که سرد میشود ، بدن و لب ها آغاز به خشکی میکنند در ادامه میتوانید تالاب را دنبال نمایید .

 

چگونه خشکی لب را در فصل سرد سال بر طرف کنیم ؟ خشک شدگی لب یکی از متعارف ترین مشکلاتی هست که با آغاز سرما، باعث ناراحتی افراد شده و از جذابیت آن ها می‌کاهد.

 

به گزارش تالاب اگر دیدید که لبهای شما از بعضی علائم مثل ترک خوردن، پوسته پوسته شدن، قرمز شدن، خشکی، یا زخم شدن رنج می برند، لازمست فهرست زیر در مورد درمانهای خانگی طبیعی را بخوانید تا لبخندی نرم و درخشان را بر لبهای خود بنشانید.

 

دلایل : 

بعضی از عوامل اصلی که باعث خشک شدگی لب میشوند عبارتند از هوای سرد، قرار گرفتن در دسترس آفتاب، سیگار کشیدن، دی‌هیدراسیون، واکنشهای آلرژیک، و کمبود ویتامین. دیگر علتهای ترک خوردن و خشکی لبها میتواند کمبود ویتامین B یا نامتعادل بودن هورمون تیروئید باشد که میتواند با پایبندی طولانی مدت به یک رژیم خوراکی سالم و طبیعی درمان شود.

 

خشکی و ترک خوردن لبها همینطور می تواند ناشی از حساسیت بالا به یک رژ لب اخیر باشد. دراین صورت، باید بهرهگیری آنرا متوقف کنید. به هر دلیلی اگراز ترک خوردن لب رنج می برید، کافیست این ۱۲ درمان خانگی طبیعی را در نخستین مهلت امتحان کنید.

 

عادت های سالم برای درمان خشک شدگی لب 

تولیدات تجاری زیادی برای درمان ترک خوردگی و خشک شدگی لب در بازارهای کنونی وجود دارند. با این وجود، با دنبال کردن چند درمان خانگی طبیعی و بدون صرف هزینه‌هاي چندان به سهولت می توانید از عهده این مشکل برآیید.

 

۱ » صبور باشید 

مقدور هست یک هفته طول بکشد که لبهای شما به حالت طبیعی خود بازگردند. در طول این مدت، شما باید نسبت بخود مهربان و صبور باشید.

 

۲ » مواظبت خمیر دندان خود باشید 

شاید خشک شدگی لب از عناصری ناشی شوند که آلرژی برانگیز میباشند ودر این میان دهانشویه و خمیر دندان بیشترین پتانسیل را دارند. در اینصورت باید خمیر دندان را تغییر داد و برای چند روز هم از دهانشویه بهرهگیری نکرد تا دید که آیا مشکل برطرف میشود یا خیر. بعد از مسواک زدن دندان نیز دهان رابا توجه بشویید.

 

۳ » رژ لب، درمانی برای لبهای خشک و ترک خورده 

این راه حل تنها برای خانم ها کاربرد دارد. رژ لب می تواند لبها را در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید حفظ کند، و اینروزها شما می توانید رژلبهایی خریداری کنید که شامل ضد آفتاب برای تقویت اثر حفاظتی میباشند. رژلب همینطور می تواند مثل یک مرطوب کننده عمل کند.

 

۴ » از آفتاب دوری کنید 

همانگونه که گفتیم، پرتوهای فرابنفش خورشید می توانند برای پوست حساس لب بسیار آسیب زا باشند ودر عین حال به پوست بدن نیز آسیب وارد میکنند. در واقع، از آنجا که پوست لبها شامل ملانین رنگدانه‌اي که پوست را در برابر پرتوهای UV خورشیدی پشتیبانی می کند- نیست، سرطان پوست اغلب دراین محل ظاهر می شود. سرطان‌هاي پوستی که روی لب ظاهر می شوند، بسیار خطرناکتر میباشند و احتمال گسترش انها بیشتر هست. بنابر این، اگردر یک روز آفتابی بیرون می روید، باید از بالم لبی بهرهگیری کنید که شامل ضد آفتاب هست.

 

۵ » لبها را نلیسید 

لیسیدن لبها، حتی اگر باعث ترک خوردن لبها نشود، در واقع یک عادت بد و زشت هست. بنابر این، همین هم اکنون این عادت را کنار بگذارید. این عادت حتی اگر به طور موقتی لبهای ترک خورده‌ شما را بهتر کند، در بلند مدت شرایط را برای شما بدتر می کند. لیسیدن لبها، لب و پوست اطراف دهان را خشک می کند، چراکه آب زدن‌هاي مکرر در واقع رطوبت را از لبها می‌زداید و انها را خشک می کند.

 

حالا که با یکسری از عادات برای مبارزه با خشک شدگی لب آشنا شدید، در مطلب بعدی به درمانهای خانگی آن خواهیم پرداخت.

 

جدیدترین مطالب سایت