راهکارهای کاربردی برای مراقبت از پوست در عید نوروز

مجموعه : سلامت پوست
راهکارهای کاربردی برای مراقبت از پوست در عید نوروز

راهکارهای کاربردی برای مراقبت از پوست در عید نوروز

همانطور که میدانیم روز به روز داریم به عید نوروز نزدیک تر میشویم و باید از پوستمان محافظت کنیم در ادامه با راهکارهای کاربردی برای مراقبت از پوست در عید نوروز سایت تالاب را دنبال کنید.

 

تعطیلات عید همه می خواهیم به زیباترین و شاداب ترین شکل ممکن باشیم تا به مهمانی ها و مسافرت ها و دید و بازدید ها به نحو احسنت رسیدگی کنیم. اسفند، شلوغ ترین ماه ارائه خدمات به متقاضیان تزریق بوتاکس، چربی، برجسته سازی لب، لیفت صورت و سایر خدمات زیبایی توسط متخصصان پوست، مو و البته برخی غیرمتخصصان است.

 

این اقدامات انجام می شود، غافل از آن که مراقبت از پوست تنها به زمان و مناسبت خاصی محدود نمی شود و لازم است به صورت مداوم در طول سال و متناسب با شرایط هر فصل از پوستمان مراقبت کنیم. با وجود آن که اغلب خانم ها برای زیباسازی پوست خود در ماه پایانی سال هزینه هنگفتی صرف می کنند، اما متاسفانه در ایام نوروز مراقبت لازم را برای طولانی تر بودن تاثیر اقدامات به عمل نمی آورند و گاهی حتی باعث آسیب پوست می شوند.

 

مهم ترین گام، مراقبت از پوست
پوست، ( زیبایی پوست و مو با سیب ) آیینه درون ماست و اگر کسی می خواهد پوست شفاف داشته باشد، باید بداند تا زمانی که آرامش را در ذهن و درون خود ایجاد نکند، هر اقدامی برای زیبایی انجام بدهد، موقت است و اثرات مورد نظر را به همراه نخواهد داشت. این جمله اولین توصیه دکتر مریم ملکی، متخصص پوست و مو به خوانندگان است.

 

این یک واقعیت است. افراد به جای تمرکز بر غم و غصه، بزرگ دیدن مشکلات و کاستی ها، بدبینی و در مجموع منفی نگری، بهتر است سبک زندگی خود را بر رویکرد مثبت اندیشی، ساده زیستی و آسان گرفتن زندگی متمرکز کنند تا بتوانند دستاوردهای آن را در بهبود و سلامت پوستشان ملاحظه کنند.

 

کمبود آرامش ذهن ( ذهن خود را آرام کنید ) و درون را در ظاهر پوست، صورت و فرم بدن تاثیرگذار است، غم و غصه باعث می شود چهره فرد بیش از سن واقعی اش دیده شود. اگر خانم ها و آقایان می خواهند پوست جوان، شفاف و سالم داشته باشند، توصیه می کنم با گفتن عبارات و جملات مثبت، آرامش را در درون خود جاری کنند.

 

استفاده از ماسک و ماساژ در تعطیلات
ورزش کردن، توصیه مکرر و همیشگی متخصصان است و انجام مداوم آن در طول سال برای کل بدن ضروری است، اما تعطیلات نوروز وقت مناسبی برای ماساژ پوست و استفاده از ماسک در فضایی آرام است.ماساژ، باعث تحریک پوست برای کلاژن سازی ( کلاژن چیست ؟ ) می شود. با هر روغنی اعم از زیتون، کنجد و بادام امکان ماساژ صورت وجود دارد.

 

برای پوست های حساس علاوه بر این روغن ها، استفاده از روغن آرگان نیز مناسب است. البته توصیه می شود، پوست اطراف چشم ماساژ داده نشود چراکه به دلیل نازکی بسیار حساس و شکننده است و چروک های اطراف آن بیشتر می شود.برای ماساژ گونه و به جریان انداختن لنف صورت، حرکت دست ها را از کنار بینی به صورت دورانی شروع و به سمت گوش ها هدایت کنید. پیشانی را با حرکات رو به بالا و گردن را به سمت بالا یا به پایین ماساژ دهید.

 

تغذیه نوروزی پوست
متخصصان توصیه می کنند، در ایام تعطیلات مراقب تغذیه خود و میزان کالری دریافتی باشید. از آنجا که مصرف آجیل و شیرینی در این ایام بیش از هر زمان دیگری است، دکتر ملکی توصیه می کند افرادی که بر اثر مصرف آجیل با مشکل آکنه مواجه می شوند، بسیار مراقب باشند.

 

تعطیلات را فرصت مناسبی برای تغییر سبک زندگی و اصلاح شیوه تغذیه است، استفاده از چای سبز، تخم کتان، سویا و بادام به دلیل استروژن موجود در آنها توسط افراد میانسال و کسانی که وارد مرحله یائسگی شده اند، در طراوات و شادابی پوست بسیار تاثیر دارد.از نظر علمی ثابت نشده است که غذا یا دانه روغنی خاصی در جوش زدن تاثیر داشته باشد،

 

اما ممکن است سیستم بدن افراد نسبت به مصرف ماده ای خاص واکنش نشان بدهد. بنابراین افرادی که می گویند در ایام عید جوش صورتشان بیشتر و بدتر می شود، بهتر است از مصرف هر ماده غذایی که باعث جوش زدن صورت یا بدن می شود، امتناع کنند و از صابون ضدباکتری روزی یک تا دو بار استفاده کنند.

 

انعکاس نور آفتاب روی پوست در کنار دریا 60درصد بیشتر می شود و بهتر است ضدآفتاب هر یک ساعت تکرار شود.افرادی که قصد حمام آفتاب دارند، از روغن مخصوصا در ناحیه کمر و شانه ها (به عنوان شایع ترین نقاط آفتاب سوزی) استفاده کنند تا دچار التهاب و سوزش شدید نشوند.

 

مراقبت پوستی برای آقایان
مراقبت از پوست در برابر آفتاب، زن و مرد نمی شناسد و لازم است تمام افراد علاقه مند به کوهنوردی، گردش در محیط های بیابانی، جنگلی یا کنار دریا، مراقبت از پوستشان را جدی تر بگیرند، چراکه بهترین ضدآفتاب هم حداکثر سه ساعت در برابر اشعه ماورای بنفش دوام دارد.

 

کسانی که زمینه پوکی استخوان و کمبود ویتامین D دارند و معمولا افراد کهنسال هستند، می توانند از ضدآفتاب استفاده نکنند، اما سایر گروه های سنی باید از ضدآفتاب با عیار حفاظتی 15 به بالا استفاده کنند. وی ادامه می دهد:پوشیدن لباس آستین دار و محافظت از پوست در مقابل نور خورشید مخصوصا برای آقایان که معمولا از پیراهن آستین کوتاه

 

و به گزارش تالاب شلوارک برای گردش و تفریح در مناطق جنگلی، ساحلی و بیابانی استفاده می کنند، بسیار مهم است چراکه قطر اتمسفر در این نواحی کمتر و شدت آسیب بالاتر است. استفاده از پوشش بلند، علاوه بر این که باعث محافظت از پوست می شود، مانع گزیدگی پوست توسط حشرات و عفونت پوست خواهد شد. علاوه بر این استفاده

 

از کرم های دافع حشرات در این زمان توصیه می شود. این متخصص پوست و مو در باره نحوه استفاده از ضدآفتاب در فصول گرم می گوید:ضدآفتاب باید کل پوست را بپوشاند. برای این کار به اندازه یک بند انگشت یا قاشق چایخوری باید برای پوشاندن کل صورت استفاده شود. توصیه می شود آقایان علاوه بر استفاده از ضدآفتاب روی پوست صورت، برای لاله گوش، پشت گردن و جلوی گردن نیز از آن استفاده کنند.
 

 

جدیدترین مطالب سایت