روش های جوانسازی پوست با لیفتینگ

مجموعه : سلامت پوست
روش های جوانسازی پوست با لیفتینگ

لیفتینگ روش جوانسازی پوست

 

 

داشتن پوست جوان بدون چروک مشکل بانوان می باشد که با لیفتینگ می توان حل نمود بهرهگیری از نخ‌هاي لیفت یکی از روش‌هاي کشیدن پوست می باشد‎.

 

 

کمتر انسانی هست که در این کره خاکی زندگی کند و آرزوی جوان ماندن نداشته باشد؛ اما چرخ گردون میچرخد و ماه‌ها و سالها از پی هم می‌گذرند و انسان‌ها ناخواسته به سوی سالخوردگی می روند.

 

خاطرات تلخ و شیرینی که از سر می‌گذرانیم هر کدام چین و شکنی می شود بر صورت و پیکر ما و هر زمان با مشاهده هر کدام از این چین‌ها در آینه بی‌اختیار دل‌مان می گیرد و آهی از نهادمان برمی آید. یافتن اکسیر جوانی دغدغه‌اي بی‌انتها در طول زندگی بشر بوده اما پیشرفت دانش بشر و فناوری‌هاي نو در پزشکی امروز، در عمل، کارهایی را در اساس جوان ماندن و از بین بردن چین و چروک‌ها یا رفع عیب‌هاي مادرزادی ممکن ساخته هست که پیش ترها به یک رؤیا میماند.

 

دکترجویلی در گفت‌و‌گویی بهرهگیری از نخ‌هاي لیفت را یکی از روش‌هاي کشیدن پوست معرفی می کند و توضیح می دهد:به علت وجود مشکلاتی که جراحی‌هاي پوست و زیبایی ممکن هست به دنبال داشته باشد، امروزه پزشکان برای درمان مریضی‌ها یا رفع نقص‌هاي بدنی اکثر از روش‌هاي غیرجراحی بهرهگیری می کنند.

 

به گفته این متخصص زیبایی، خطوط پوستی دو نوع میباشند؛ نوع اول که به خطوط داینامیک مشهور میباشند و هنگام انقباض عضلات به وجود می آیند و نوع دوم که خطوط استاتیک می‌نامند و خطوط اثبات شده روی پوست میباشند، نخ‌هاي لیفت و نخ‌هاي فیلینگ «پرکننده» برای رفع این نقص‌ها مورد بهرهگیری قرار می گیرند. نخ‌هاي لیفت که سابقه بیشتری نسبت به نخ‌هاي فیلینگ دارند برای حالت دادن صورت و اکثر در نواحی ابرو و چشم مورد بهرهگیری قرار می گیرند و به نخ‌هاي «کاگ» یا خاردار معروفند. نخ‌هاي فیلینگ «یا پرکننده» هم برای پر کردن خطوط و ایجاد حجم و سفتی و ضخامت اکثر پوست و در نهایت جوان‌سازی پوست کاربرد دارد.

 

دکترجویلی یکی از موارد بهرهگیری مهم لیفت با نخ را رفع عدم قرینگی میداند و می‌افزاید: چهره افرادی که به دلایل گوناگون مثل تصادف یا سکته دچار ضایعه و عدم قرینگی شده را می توان با این روش اصلاح کرد، لازم به ذکر هست این نخ‌ها جذبی میباشند و عمل با بی‌حسی موضعی انجام میشود و نیازی به اتاق عمل وجود ندارد، نخ‌ها حداکثر تا 3 ماه بعد جذب میشوند، این نخ‌ها از جنسی ساخته شده‌اند که باعث تحریک بدن و کلاژن‌سازی می شوند و جای نخ‌هاي جذب شده را بافت‌هاي اخیر میگیرند.

 

 

عوامل مؤثر در نتیجه عمل لیفت

چرا نتیجه کار پزشکان با هم متفاوت هست؟ مگر متدی که به کار میرود یکسان نیست؟ پس چرا در بعضی موارد بیمار از نتیجه عمل لیفت با نخ رضایت ندارد؟

 

دکترجویلی در پاسخ به این سؤالات توضیح می دهد: انواع مختلفی از نخ‌ها در جنس‌هاي گوناگون وجود دارد. چنانچه در این عمل از نخ‌هایي با جنس نامرغوب بهرهگیری شود، بافت‌ها تحریک نمیشوند و نتیجه‌اي گرفته نخواهد شد، گرچه شکی نیست که پزشکی که اینکار را انجام میدهد باید حاذق و باتجربه باشد زیرا جاگذاری نخ‌ها بسیار مهم میباشند و ممکن هست

 

رد نخ روی پوست باقی بماند یا آتروفی «تحلیل رفتن پوست» ایجاد شود یا حتی امکان پاره شدن پوست توسط نخ وجود دارد، همینطور در صورت استریل نبودن در هنگام کار بروز عفونت را نمی توان نادیده گرفت. بر اثر انجام کار غیراصولی ممکن هست بیمار دچار خونریزی و کبودی در ناحیه مورد نظر شود. وجود دستیارهایی ماهر در عمل لیفت با نخ هم از ضروریات امر به نظر میرسد.

 

به گفته او، لیفت با نخ از پیشرفته‌ترین و جدید ترین شیوه‌هاي درمان هست و در صورتی که شرایط لازم فراهم باشد به طور میانگین از یک تا 2 سال عملکرد آن ماندگاری دارد. لیفت با نخ در ناحیه سینه، بازو، شکم، بینی و پلک هم مورد بهرهگیری قرار میگیرد ولی از آنجایی که اثرگذاری جراحی‌هاي باز در نواحی یاد شده اکثر و طولانی‌تر هست کمتر از این شیوه بهرهگیری میشود.

 

اخیراً در عمل لیفت با نخ از سوزن‌هایي بهرهگیری می شود که دو تا سه نخ را همزمان وارد پوست میکنند و در صورتی که کار بدرستی انجام شود عوارض بسیار کمی دارد.

 

این متخصص زیبایی در اساس سن مناسب برای انجام «لیفت با نخ» نیز معتقد هست: در بعضی موارد به علت تصادف در سنین پایین نیاز به قرینه‌سازی صورت وجود دارد همینطور لیفت با نخ در همۀ سنین قابل انجام هست.

 

جدیدترین مطالب سایت