سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

مجموعه : سلامت پوست
سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

سن شروع چین و چروک پوست

این مقاله بیشتر برای پیشگیری از چین و چروک پوست و کاهش چروک های پوستی میباشد. اگر بدانید از چه سنی چین و چروک پوست آغاز میشود بهتر می توان پیشگیری کرد و چین و چروک را عقب انداخت . درحدود ۳۰ سالگی نخستین چروک ها ظاهر میشوند، کبودی و گودی چشم ها افزایش مییابند، به حدی که کمبود رنگ دانه ها میتواند باعث برهم خوردن رنگ چهره شود.

 

پیشگیری از چین و چروک پوست

اگر می خواهید از شر لیزر و عمل های جراحی برای نابودی چین و چروک در سنین بالا بشوید بهتر است از الا به فکر زیبایی پوست خود باشید.

 

پوست شما در ۳۰ سالگی :

پیشگیری از چین و چروک ساده و تمام و کمال ! درحدود ۳۰ سالگی نخستین چروک ها ظاهر میشوند، کبودی و گودی چشم ها افزایش مییابند، به حدی که کمبود رنگ دانه ها میتواند باعث برهم خوردن رنگ چهره شود.

 

حدود ۳۰ سالگی ؛ پوست تغییر میکند :

در واقع از این سن به بعد است که بازسازی سلول هاي‌ تولید کنندۀ پوست ؛ کاهش می‌یابد. به علاوه، همواری پوست کم می‌شود خصوصاً این حالت در زمان خستگی زودتر به چشم می‌آید.

 

یکبار در هفته از صمغ بر روی پوست تان استفاده کنید، اینکار بازسازی سلولی را تقویت می‌کند. از ماسک هاي‌ مخصوص درخشان کننده برای بازگرداندن روشنایی پوست استفاده کنید. «خصوصاً زنان سیگاری»

سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

از بین بردن چین و چروک پوست

 

معضل کبودی و گودی دور چشم :

بازهم در سی سالگی است که کبودی و گودی دور چشم اهمیت می‌یابد. در برخی موارد «استعمال دخانیات، عدم مراقبت هاي‌ مرتب» ممکن است این کبودی و گودی ها حسابی جا خوش کنند.

 

از آنجایی که اینبخش از صورت، بسیار ظریف و حساس است و بر روی چهره تأثیر میگذارد، نشانه هاي‌ افزایش سن و خستگی رابه خوبی نشان می‌دهد. توجه تان به این قسمت را دو برابر کنید، صبح و شب بادقت بسیار و به آرامی به خط کاسۀ چشم با دست ضربه بزنید.

 

توجه به چین و چروک هاي‌ واضح :

اگر گفته میشود که یک زن دیگر هرگز مانند سی سالگی اش زیبا نیست، فقط به خاطر چین و چروک هاي‌ ریز نیست «خطوط باریک اطراف چشم ها و دهان»؛ بلکه دلیلش نخستین چین و چروک ها هستند که خودرا در برخی مناطق نشان میدهند:

 

– چین و چروک دور چشم

– خطوط اخم

– چین و چروک دور لب ها و بینی

از نسل جدیدی از محصولات مراقبتی بهره ببرید ؛ این محصولات جلوی دوگانگی چروک را می‌گیرند.

 

با یک تا دو بار در هفته شروع کنید و سپس در طی سال تعداد دفعات را افزایش دهید.

 

سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

با لکه هاي‌ قهوه اي مبارزه کنید :

۳۰ سالگی آغاز دوره اي است که پوست ملانین کمتری تولید می‌کند و این دلیلی است برای کارکرد نامناسب رنگ دانه ها دراین دوره ؛ سپس لکه هاي‌ قهوه اي اطراف چشم ها ؛ لب ها ؛ روی پیشانی «خصوصاً در طی دوران بارداری یا بدلیل مصرف قرص هاي‌ ضدبارداری و یا قرارگرفتن در دسترس آفتاب» ظاهر می‌شوند.

 

به گزارش تالاب برای معالجۀ این لکه ها، باید از پوست تان با یک کرم ضدآفتاب یا یک کرم حاوی ویتامین A یا هیدروکینون که بطور موقت جلوی تولید رنگ دانه ها را می‌گیرد، محافظت کنید.

 


حتما بخوانید: 10 روش برای جلوگیری از ایجاد چروک در پوست


 

سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

میوه هایی برای کاهش چین و چروک پوست

میوه هاي‌ تازه و رنگارنگ برای به دست آوردن این دست از مواد مغذی گزینه هاي‌ خوبی هستند. سعی کنید تا در رژیم غذایی خود این دست از میوه هاي‌ دوست دار پوستتان را بگنجانید.

 

کیوی؛ میوه اي سرشار از ویتامین ث:

کیوی یکی از بهترین میوه هایي است که مصرف ان موجب جوان نگاه داشتن پوست شما میشود. کیوی سرشار از ویتامین ث و مواد مغذی است.

 

خوردن تنها یک کیوی می‌تواند نیاز روزانه شما رابه ویتامین ث تامین کند. همچنین این میوه دارای مقادیر زیادی از فیبر است. وجود فیبر در رژیم غذایی به دفع سموم ازبدن شما کمک می‌کند و این موضوع مقداری از بار دفع سموم را از پوست بدن می کاهد.

 

سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

درمان چین و چروک پوست با کیوی

 

ویتامین ث به ساخته شدن کلاژن در بدن کمک شایانی می‌کند. عنصری که بعنوان آنتی اکسیدان محافظ، در بدن شما قرار دارد.

 

در پوست افراد مسن، کلاژن شروع به شکستن میکند و پوست حالت ارتجاعی خودرا از دست می‌دهد. خوردن موادغذایی سرشار از ویتامین ث هم چون کیوی، راهی است تا به پوستتان مواد لازم برای نو شدن را برسانید.

 

پاپایا، ترمیم کننده پوست:

پاپایا هم یکیدیگر از میوه هایي است که برای جلوگیري از چین و چروک پوست توصیه میشود. این میوه نه تنها از ویتامین ث و فیبر سرشار است، بلکه دارای مقادیر زیادی ویتامین اي و آ نیز هست.

 

سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

درمان چین و چروک پوست با پاپایا

 

با توجه به خاصیت آنتی اکسیدان بودن این ۲ ویتامین، آن ها از التهاب پوست پیشگیري میکنند و از مانع از زوال پوست خواهند شد. همچنین پاپایا کمک می‌کند تا لایه هاي‌ رویی پوست به سرعت التیام یابند. نباید فراموش کرد که کارتنوئید موجود دراین میوه برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب اثر به سزایی دارد.

 

آووکادو برای جوانی پوست:

آوکادو دوست خوبی برای پوست شماست. خوردن این میوه ضد چین و چروک باعث میشود تا شما پوست صاف و نرم تری داشته باشید.

 

سن شروع چین و چروک پوست | میوه هایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست

درمان چین و چروک پوست با آووکادو

 

این میوه نه چندان خوشمزه، نه تنها دارای کارتنوئید، فیبر و ویتامین اي است، بلکه روغن هاي‌ امگا موجود در ان باعث تغذیه پوست و پیشگیري از التهاب ان می‌شود. علاوه بر مواد مغذی مذکور، آوکادو حاوی ویتامین ب ۵ است. این ویتامین به ساختن پوست جدید و مرطوب نگاه داشتن ان کمک میکند.

 

خوردن مقادیر زیادی:

کیوی

پاپایا و آوکادو

چین و چروک را متوقف نمیکند، بلکه مصرف انها به همراه دیگر میوه و سبزیجات میتواند به پوست شما کمک کند تا جوانتر بماند. با تغییر عادات غذایی، خودتان را در مسیر زیبایی و جوانی هدایت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت