لیزر و نکاتی مهم در مورد آن

مجموعه : سلامت پوست
لیزر و نکاتی مهم در مورد آن
لیزر و نکاتی مهم در مورد آن
 
دانستنی های مهم در مورد لیزر کردن پوست …حتما شما هم تا به حال شنیده‌اید که بعضی از مردم می‌گویند فلانی چند جلسه برای از بین بردن موهای زایدش لیزر کرده‌است، حتما تا به حال عروق خونی اش آسیب دیده‌اند و در آینده سرطان خون می‌گیرد!
 
 
این تصورات نادرست و شایعات دروغین که توسط افراد ناآگاه و به علت ناآشنایی آنها با تکنولوژی لیزر ساخته می‌شود موجب شده عده‌ای از شما نگران شوید و از خود بپرسید آیا چون موهای دور سینه یا خط نافم را لیزر کردم احتمال ابتلا به سرطان پستان یا بدخیمی ‌و تغییرات اعضا و احشای دورن شکم وجود دارد؟
 
 
و برای بعضی دیگر این سوال مطرح شود که آیا چون خالهایی را که لیزر کرده‌اند در ناحیه شکم بوده کبد و کلیه و روده شان آسیب دیده‌است؟
 
 
برای آسودگی خیال همه شما باید بگوییم لیزرها هیچ گونه عوارضی ندارند و برای این قبیل امور زیبایی که ذکر گردید هرگز لیزر تا بیش از عمق یک میلی متری خود پوست پایین نمی‌رود چه برسد به داخل بدن، از این گذشته لیزرها مزیت معروف‌شان به علت کارکرد تخصصی آنهاست. یعنی فقط یک بافت هدف را دنبال می‌کند و صدمه‌ای به‌اطراف نمی‌زنند.
 
 
به گزارش تالاب برای مثال برای شما که خال رنگی داشته‌اید تنها سلول های رنگدانه را هدف می‌گیرد و به عروق منطقه کاری ندارد و برای موارد موهای زاید فقط تخریب در منطقه فولیکول موها صورت می‌گیرد و برای مثال به بافت غددی موجود در پوست صدمه نمی‌زند.
 
 
لیزر بیش از 60 تا 70 سال است برای درمان‌های گوناگون و حتی درمان‌های تومورها و سرطان‌ها که در عمق بدن هستند به کار برده می‌شوند و حتی یک مورد هم مشکلاتی شبیه‌ انچه در ذهن شما است گزارش نشده‌است.
 
 
تنها توصیه ما این است که‌اگر قصد دارید لیزر درمانی کنید حتما با متخصص پوست و مو و افرادی که تبحر کافی در استفاده‌از لیزر دارند مشورت کنید. چون حتما نیاز است پیش از اقدام به درمان موهای ناخواسته یا برداشتن خال بوسیله پزشک پوست و مو بررسی شوید تا مبادا مشکل زمینه‌ای یا موضوع تخصصی نادیده گرفته شود.
 
جدیدترین مطالب سایت