واکنش ها و حساسیت های پوستی

مجموعه : سلامت پوست
واکنش ها و حساسیت های پوستی

واکنش ها و حساسیت های پوستی

 

بیشتر اشخاص دچار اگزماهای پوستی می شوند.دردهای،ناراحتی های عصبی نوعی پیش بینی برای مضرات شغلی هستند.هنگامی که شما نزد پزشک می روید و پزشکتان حدس می زند که بیماری پوستی شما در رابطه با شغل شما می باشد،داروهای آلرژی را برای شما تجویز می کند.

 

موضوعی که دانستنش اهمیت دارد بدین ترتیب است :

شما باید بدانید که اگزمای پوستی هر دفعه با یک نمود ظهور می کند و بدین شیوه نمی باشد که هر دفعه با مشخصات و علائم دفعه ی قبلی بروز کند،کاملا تغییر پذیر هستند.

 

واکنش ها و حساسیت های پوستی

برای مثال در مشاغلی مانند :

* آرایشگری،از همان ابتدا که شخص به عنوان کار آموز وارد این شغل می شود،علائم و اگزماهای پوستی شروع به ظاهر شدن می کنند دیگه چه برسد به مرحله ای که شحصی به مدت چندین سال است این حرفه دارد .

 
اما در مشاغلی مانند:معماری،بنایی،و … در این مشاغل چندین سال طول می کشد تا بیماری های پوستی خود را نشان دهند اما این افراد باید مدام مراقب پوست خود باشند زیرا اگر کوچکترین سهل انگاری در این باره صورت گیرد باعث می شود که پوست های آنها کاملا حالت خود را از دست دهد ؛ چه بسا که به سرطان های پوست مبتلا شوند .

اکنون به مشاغل پر خطر می پردازیم و  این حرفه ها را نام می بریم :

 

* مشاغلی که با رنگ در ارتباط هستند .

 

* مشاغلی مانند صافکاری.

 

* افرادی که در کارگاه های ساخت یونولیت هستند .

 

* افرادی که در بیمارستان های کار می کنند و با مواد ضد عفونی کننده ای که دارای قدرت اسیدی بالایی هستند،در تماس هستند و زیرا مجبور هستند برای ضد عفونی کردن این نوع محیطهای از موادی با قدرت ضد عفونی بالا استفاده کنند .

 

* افرادی که در مشاغل ساختمانی هستند مانند:نقاشان،بناها، آتش نشان ها،

واکنش ها و حساسیت های پوستی

افرادی که در مشاغل متالوژی هستند:

* مشاغلی که در رابطه با مواد غذایی هستند:مانند افرادی که آشپز هستند زیرا مداوم با حرارت زیاد برای پخت غذا کنار اجاق گاز ایستاده اند .

 

*شغل افرادی که کشاورز هستند یا کارگرانی هستند که بر روی زمین های زراعی کار میکنند،نیز مضر است.

 

جدیدترین مطالب سایت