چه بخوریم تا پوستمان را سم زدایی کنیم ؟

مجموعه : سلامت پوست
چه بخوریم تا پوستمان را سم زدایی کنیم ؟

روش های کاربردی برای سم زدایی پوست

 

از بین برد لک و چین چروک و همینطور سم زدایی از پوست و صورت میتواند جوانی و ماندگاری پوست رابه شما هدیه دهد .

 

پوست سه وظیفه اصلی را بر عهده دارد: حفاظت، تنظیم و احساس.

 

حفاظت نقش اصلی پوست در برابر اثرات مکانیکی و فشار، تغییرات دما، میکروارگانیسم ها، پرتوافشانی و مواد شیمیایی را حاوی میشود.

 

عملکرد تنظیم پوست عناصر فیزیولوژیکی بیشماری حاوی دمای بدن، گردش خون پیرامونی، و تراز مایع را در بر میگیرد.

 

سایت تالاب : یک شبکه پیچیده از سلول هاي عصبی نیز قابلیت احساس رابه پوست می بخشند. احساس گرما، سرما، درد و لمس هر کدام دارای گیرنده هاي عصبی گوناگون میباشند. این گیرنده ها تغییرات در محیط را تشخیص داده و اطلاعات رابه مغز ارسال میکنند.

 

اهمیت سم زدایی

پوست انسان چیزهای گوناگونی از جمله سموم را ربایش می‌کند. سموم از منابع گوناگون سرچمشه میگیرند، اما محیط زیست متهم اصلی مواجهه درنظر گرفته می‌شود. از دیگر موارد میتوان به مواد شیمیایی موجود در آب و لوازم آرایشی، عادات خوراکی ضعیف و اختلالات هورمونی اشاره کرد.

 

سمزدایی پوست در انتها فواید بیشماری را برای شما به ارمغان می آورد. اینکار پوست را توانا می سازد تا بدون هیچ مشکلی سه وظیفه اصلی خودرا انجام دهد. همینطور، سمزدایی ظاهری تمیزتر و سالم‌تر به پوست می بخشد ودر نتیجه احساس بیشماری بهتری خواهید داشت.

 

در ادامه با بعضی از برترین مواد برای سمزدایی پوست بیشتر آشنا میشویم.

 

آب

چه بخوریم تا پوستمان را سم زدایی کنیم ؟

 

به گزارش تالاب : مصرف مقدار فراوان آب بخشی مهم از فرآیند سمزدایی پوست را حاوی میشود. آب به تخلیه سموم از دستگاه گوارش کمک میکند، که از بین بردن مواد شیمیایی زیان آور را تسریع می‌کند. همینطور، مصرف آب به میزان کافی در روز از خشکی، پوسته پوسته شدن و ریزش پوست پیشگیری میکند.

 

افزودن یک قاشق چایخوری آب لیمو و نصف قاشق چایخوری عسل به یک لیوان آب و نوشیدن آن هنگام صبح روشی بینظیر برای حفظ ظاهر سالم پوست هست.

 

فیبر

چه بخوریم تا پوستمان را سم زدایی کنیم ؟

فیبر یک ماده لازم برای حفظ سلامت گوارش قلمداد میشود. نوعی فیبر به نام سیلیوم هاسک به بدن در خلاص شدن از شر قارچ ها و مخمرها کمک می‌کند، که از حضور و دفع انها توسط پوست پیش گیری میکند. دفع قارچ و مخمر میتواند اساس ساز شرایط پوستی ناخوشایندی مثل آکنه و راش هاي پوستی شود.

 

سایت تالاب : میزان مصرف پیشنهاد شده هر روز فیبر برای مردان بزرگسال 38 گرم و برای زنان بزرگسال 25 گرم هست. لوبیاها، میوه ها، سبزیجات، مغزهای خوراکی و غلات کامل از جمله منابع خوب برای فیبر میباشند.

 

تولیدات فاقد مواد شیمیایی

چه بخوریم تا پوستمان را سم زدایی کنیم ؟

تعداد زیادی از تولیدات آرایشی حاوی پارابن ها، یک ماده نگهدارنده مصنوعی، میباشند. بعضی از تولیدات داروئی نیز حاوی مواد شیمیایی میباشند. بهرهگیری از پارابن ها در اتحادیه اروپا به علت نگرانی هاي سلامت درسال 2012 ممنوع اعلام شد.

 

پروبیوتیک ها

چه بخوریم تا پوستمان را سم زدایی کنیم ؟

سلامت دستگاه گوارش نقش مهمی در سلامت پوست بدن انسان اجرا می‌کند. پروبیوتیک ها که غالباً بعنوان باکتری هاي خوب یا خوب شناخته میشوند، به التیام سلامت روده انسان کمک میکنند. انها همینطور در سلامت کلی انسان، از جمله سلامت پوست، نقش دارند.

 

ماست، کفیر، شکلات تلخ، سوپ میسو، تمپه، و کیمچی از جمله منابع بینظیر برای پروبیوتیک ها میباشند.

 

عرق

چه بخوریم تا پوستمان را سم زدایی کنیم ؟

تعریق میتواند در دفع سموم ازبدن انسان بسیار کارساز باشد. به گفته پزشک جوزف مارکولا، تعریق به دفع سموم کمک می‌کند، که این شرایط از عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن انسان محافظت کرده و به پیشگیری از بیماری هاي مربوط با تجمع بیش از اندازه سموم کمک می‌کند.

 

جدیدترین مطالب سایت