چگونگی مراقبت از پوست خود

مجموعه : سلامت پوست
چگونگی مراقبت از پوست خود

چگونگی مراقبت از پوست خود

 

در اینجا 5 مرحه کامل جهت مراقبت از پوست را برای آموزش به شما قرار داده ایم.

 

مجله تالاب : مراقبت صحیح از پوست، می‌تواند از این اتفاقات پیشگیری نموده و یا این روند را به تاخیر بیاندازد. سعی کنید تا با عاداتی مهم و ساده پوستی سالم و شاداب را در طی سالهای طولانی داشته‌باشید:

 

1-  پوست خودرا در برابر نور خورشید محافظت نمایید :

یکی ازمهمترین روشهای حفظ سلامت پوست، مراقبت دربرابر نور خورشید است در واقع اشعه ماوراء بنفش عامل ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین وچروک، ‌کک ومک، ‌خشکی و ضخیم‌شدن پوست و سرطانهای پوست میگردد لذا برای مراقبت بیشتر و بهتر موارد ذیل توصیه میگردد.

 

* سعی کنید در ساعاتی از روز که حداکثر تابش وجود دارد به بیرون از منزل نروید ( از ساعت 10 صبح الی 4 بعداز ظهر)

 

* از محافظ‌ها مانند کلاه، ‌دستکش و عینک استفاده نمایید، همچنین از لباسهای نخی با آستینهای بلند و شلوار به جای شلوارک استفاده نمایید.

 

* استفاده از ضد آفتاب‌ها :

 

20 تا 30 دقیقه قبل از خروج از منزل از ضد آفتابی با درجه محافظتی بیش از 15 استفاده نمایید و هر دو ساعت یکبار و هر بار که عرق زیادی میکنید و یا بعد از شنا آنرا تجدید نمایید.

 

2- سیگار نکشید :

فرایند پیری پوست در افرادی که سیگار میکشند بسیار سریعتر است به نحوی که تغییرات پوستی در افراد جوان بعد از 10 سال نمایان میگردد. سیگار سبب باریکی و کاهش خونرسانی در عروق سطحی و همچنین سبب کاهش اکسیژن و مواد غذایی پوست مانند ویتامینA  میگردد که در نهایت الاستیسیتی و کلاژن‌های پوستی را تخریب مینماید لذا چین و چروک خیلی زودتر نمایان میگردد.

 

3- پوست خود را با ملایمت تمیز کنید:

تمیزی پوست یکی از مهمترین نکات در حفظ سلامت و مراقبت پوستی است :

* برای شستشو از آب ملایم استفاده نمایید آب داغ و حمام طولانی (بیش از 15 دقیقه ) برای پوست مناسب نیست.

* از شستشو با صابونهای قوی خودداری نمایید، ‌در صورت تمایل به شستشو از صابون‌هایی مانند صابون بچه، ‌DOVE، ‌ستافیل و…استفاده کنید

*  از استفاده از موادی که حاوی عطر یا رنگ خاصی دارد پرهیز نمایید چرا که سبب ایجاد حساسیت و قرمزی در پوست میگردد(به خصوص افرادی که پوستی حساس دارند)

*  آرایشهای صورت خود را با پنبه و یا دستمالهایی نرم به همراه اوسرین و ژلهای مخصوص پاک کنید.

* صورت خود را با آرامی ‌خشک کنید و بلافاصله از کرم و یا نرم کننده استفاده نمایید.

 

 4- استفاده مکرر از نرم کننده‌ها

نرم کننده‌ها کمک میکنند تا پوست لطافت و تازه‌گی خود را داشته‌باشد، همچنین با پوشاندن سطح پوست سبب میگردد تا از تبخیر آب جلوگیری نموده و خشک شدن پوست با تا خیر صورت پذیرد.

 

بهترین نرم کننده برای پوست شما بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله نوع پوست، ‌سن و شرایط خاص دیگر مانند جوشها و…..لذا بهترین روشی که می‌توان نوع پوست خود را تشخیص دهید این است که اگر 20 دقیقه پس از حمام پوست شما حالت خشکی به همراه کشیدگی پدیدارشد پس حتما به نرم کننده نیاز دارید.

 

سعی کنید از نرم کننده‌ای استفاده کنید که حداقل  SPF=15  داشته باشد، ‌تا در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید شما را حفظ نماید. اگر پوست شما حساس است از محصولاتی استفاده نمایید که از رنگ و بوی کمتری در آن استفاده شده باشد.

 

و اگر پوست شما خیلی خشک است از روغنهایی مثل روغن بچه استفاده نموده و اگر برعکس پوست شما خیلی چرب است نیازی نیست از حتی نرم کننده استفاده نمایید.

 

 

5- با دقت ومراقبت کافی موهای صورت خود رابتراشید :

 

* قبل از اپیلاسیون با حوله گرم و مرطوب صورت خود را مرطوب نمایید، ‌یا بعد از حمام اپیلاسیون کنید.

 

* هرگز صورت خود را خشک اپیلاسیون نکنید و حتماً از ژلها و یا لوسیون‌های مخصوص استفاده کنید.

 

* از تیغ‌های تیز استفاده کنید و اگر از دستگاه استفاده میکنید از تماس بسیار نزدیک با پوست خودداری نمایید.

 

* همیشه درجهت موها بتراشید نه در خلاف جهت

 

*  بعد از اپیلاسیون هم با آب گرم صورت خود را آبکشی کنید.

*  اگر صورت شما دچار سوزش شده هرگز از لوسیون‌های حاوی الکل استفاده نکنید گرچه صورت شما را خنک میکند ولی سبب سوزش و قرمزی بیشتر پوست می‌گردد.

 

جدیدترین مطالب سایت