اصول مهم انتخاب کاغذ دیواری

اصول مهم انتخاب کاغذ دیواری

اصول اولیه انتخاب کاغذ دیواری

در انتخاب  ونیز نصب کاغذ دیواری باید نکات زیررا بهتر شناخت و دانست با ما همراه باشید کاغذ دیواری یکی از پوشش هایي هست که این روزها برای دیوارها انتخاب می شود. در این مطلب 5 اصل مهم برای انتخاب کاغذ دیواری را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کاغذ دیواری به علت داشتن بافت و طرح، نور بیشتری جذب میکند، به خصوص اگر طرح‌هاي شلوغ و رنگ‌هاي تیره داشته‌ باشد. بنابراین اگر با کمبود نور مواجه اید، انتخاب کاغذ دیواری شلوغ با رنگ‌هاي تیره، آن هم برای کل دیوارهای خانه، اشتباه بزرگی هست. برای چنین فضاهایی رنگ‌هاي روشن برترین گزینش میباشند. مدل‌هایي با رنگ روشن و طرح‌هاي کم‌ و کوچک انتخاب کنید. از کاغذ دیواری برای یک یا دو دیوار بهرهگیری کنید و بقیه فضا را با رنگی ساده و روشن بپوشانید.

 

برای انتخاب کاغذ دیواری به متراژ منزل توجه کنید

رنگ‌هاي تیره، باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می شوند. اگر در خانه‌اي کوچک زندگی می کنید، بهتر هست از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ و از رنگ‌هاي روشن و کاغذ دیواری‌هایي با طرح‌هاي ساده و رنگ‌هاي روشن بهرهگیری‌ کنید. کاغذ دیواری‌هایي با بافت‌هاي ساده و ریز، انتخاب مناسبی میباشند. طرح‌هاي راه‌ راه هم برای فضاهای کوچک مناسب هست.

 

اگر سقف اتاقی کوتاه هست، انتخاب یک کاغذ دیواری با خطوط راه‌راه عمودی برای این اتاق، باعث می شود سقف اتاق بلندتر به نظر برسد. اگر طول و عرض فضایی با هم تفاوت زیادی دارد و باریک و کشیده به نظر میرسد، با نصب کاغذ دیواری با خطوط راه‌راه افقی روی دیوار کم عرض، می توانید ابعاد فضا را اصلاح کنید.

 

قبل از خرید کاغذ دیواری تصمیم بگیرید

کاغذ دیواری‌ها به‌ قدری در بافت، طرح، رنگ و سبک متنوع میباشند که اگر گذشته از خرید، مدل مد نظرتان را انتخاب نکنید بی‌شک سردرگم می شوید. گذشته از خرید، تصویر هاي گوناگون را بررسی کنید و با دقت به‌نوع فضا و وسایل خانه، معیارهای خود را مشخص کنید. اگر تصمیم بگیرید کاغذ دیواری با بافت ریز و تک‌رنگ با رنگ غالب زرشکی برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید، دیگر طرح‌هاي اخیر شما را به اشتباه نمی اندازند.

 

انتخاب طرح‌های مد سال، خوب یا بد؟

اجازه ندهید مدل‌هاي رنگارنگ شما را به اشتباه بیندازند. طرحی را انتخاب کنید که مطابق نیازهای شما باشد و با فضا، مبلمان و سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد. فراموش نکنید که طرح‎هاي مد سال، با همان سرعتی که مد می شوند از مد می‌افتند، پس طرحی را انتخاب کنید که چندماه بعد، از انتخاب آن پشیمان نشوید.

 

کاغذ دیواری را در فضای خانه ببینید

بعد از انتخاب کاغذ دیواری و گذشته از سفارش، تکه‌اي از طرح مورد نظر را به خانه بیاورید و روی دیوار قرار دهید. گاهی طرحی بسیار زیباست اما وقتی روی دیوار میرود، نظرتان کاملا تغییر می کند. کاغذ دیواری انتخابی را کنار وسایل خانه قراردهید. آیا از نظر رنگ و سبک هماهنگی دارند یا خیر؟

 

چند رول اضافه، محض احتیاط

هنگام سفارش کاغذ دیواری یکی دو رول اضافه‌تر سفارش دهید. بازار کاغذ دیواری به سرعت برق‌وباد تغییر میکند و طرحی که انتخاب می کنید چندماه دیگر ممکن هست در هیچ فروشگاهی پیدا نشود؛ بنابراین اگر در گذر زمان به هر دلیلی گوشه‌اي از کاغذ دیواری پاره شد یا از بین رفت، با داشتن یک رول اضافه، با کمترین هزینه می توانید کاغذ دیواری خانه خود را ترمیم کنید و دیگر لازم نیست به دنبال تعویض کامل کاغذ دیواری باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت