ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

طراحی ویترین

اگر به فرض کار شما کیف و لباس هست باید دقت داشته باشید به برترین نحو ویترین را طراحی کنید تا مشتری برایتان جذب شود .

 

دکوراسیون اقتصادی و تجاری :

شاید در قدیم ویترین‌ها کاربرد معرفی اجناس و نوع کاربری مغازه یا فروشگاه را داشتند اما امروزه اضافه بر این نقش، سهم زیاد‌اي در جلب و جذب مشتری دارند. فروشگاه‌هاي بزرگ برای داشتن ویترین جذاب‌تر با هم به رقابت می پردازند.

 

در دنیای امروز صرف هزینه بدون برگشت سود،کار معقول و پسندیده‌اي نیست و صاحبان مشاغل خوب میدانند که داشتن ویترین جذاب‌تر و منحصربه‌فردتر یعنی جلب و جذب مشتری بیشتر.

 

هیچ چیز برای مشتریان آزاردهنده‌تر از ظاهر یکسان و یکنواخت مغازه‌ها نیست فقط کافی هست کمی خلاقیت و ابتکار نشان داد و از تغییر و تحول نترسید.

 

یادتان باشد که ویترین مغازه‌ شما نخستین عنصر تبلیغاتی هست که در معرض دید همگان هست. الگوی داشتن یک ویترین مناسب و جذاب را میتوان با مشاهده ویترین‌ مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي برتر بدست آورد پس با تالاب همراه باشید تا با هم نکته هایي را برای طراحی دکوراسیون ویترین مغازه ها را بررسی کنیم.

 

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

انواع چیدمان ویترین

 

برای طراحی ویترین پای‌بند مد و استایل همگانی نباشید، سعی کنید بین مغازه‌هاي اطراف دیده شوید. گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازه‌داران مد می شود و باعث می شود تقریبا تمامی مغازه‌هاي یک راسته از خیابان دکور و ویترینی نمونه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علی‌الخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید

 

مغازه شما بین سایرن گم و حل می شود، پس منحصر به فرد باشید و دقت‌ها را به خود جلب کنید. اگر همۀ در طراحی ویترین‌ شان از روبان بهره گیری میکنند شما از بادکنک بهره گیری کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. این مسئله به ویژه در بین هم‌صنفانی که در یک محدوده فعالیت می کنند بسیار حائز اهمیت هست.

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

مدل های مختلف چیدمان مغازه

 

عدم استفاده از تمامی فضای ویترین برای تبلیغات

 

حتما ویترین‌هایي را دیده‌اید که به قدری شلوغ و پر از برچسب میباشند که شما را سردرگم و کلافه می کنند. یکی از اشتباهات متعارف در طراحی ویترین این هست که مسوولان فروش فکر میکنند که چون ویترین مغازه جنبه تبلیغاتی دارند و به نوعی یک تبلیغ رایگان و آسان هست

 

پس باید از تمامی اجناس موجود در فروشگاه حداقل یکی پشت ویترین قرار گیرد و یا سرتاسر شیشه مغازه باید به معرفی اجناس یا میزان تخفیف‌هاي کالاها اختصاص یابد. این شلوغی و پر بودن لوازم دکوری و ویترین باعث می شود مشتری و بازدیدکننده تعداد زیادی از کالاها را نادیده بگیرد

 

در عوض گذاشتن چند نمونه لوکس و بینظیر از محصولات فروشگاه به مشتری امکان ارزیابی دقیق و دید سه بعدی کالا را میدهد و مطمئنا تاثیر بیشتری بر مشتریان خواهد داشت.

 

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

 

از طراحان برای طراحی ویترین هایتان کمک بگیرید

متاسفانه بیشتر مردم گمان می کنند که طراحی دکوراسیون داخلی یک امر ساده و پیش‌ پا افتاده هست و هر شخصی از عده آن برمی‌آید اما ویترین زدن و طراحی دکور برای فروشگاه و مغازه یک کار تخصصی و فنی هست و اگر به دست صاحب فن سپرده شود مطمئنا نتیجه قابل قبولی خواهد داشت.

 

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

 

برای طراحی دکوراسیون ویترین هایتان هزینه کنید.

برای طراحی ویترین مغازه‌تان باید هزینه کنید. زمان مناسب برای تغییر دکور و بازسازی ویترین مغازه هر ۲ ماه یک‌بار هست و تقریبا برای یک مغازه با ۳ ویترین، ۹ متری، ۲۲ روز کار لازم هست که هزینه آن از در حدود یک تا دو میلیون متفاوت هست. شاید این هزینه کمی گران به نظر برسد اما فراموش نکنید که شما با پرداخت این هزینه مقداری از هزینه‌ها تبلیغات را نیز پرداخت کرده‌اید.

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

 

نورپردازی مناسب برای ویترین هایی جذاب

نورپردازی ویترین یکی از شیوه‌هاي طراحی دکور و ویترین مغازه‌ها هست. اما در نورپردازی گاهی افراط میشود و نور به جای اینکه جاذبه ایجاد کند دافعه ایجاد می کند.

 

نکته دیگر در بهره گیری از نور و لامپ‌هاي رنگی هست که تناسب آن با پس‌اساس و سایر عناصر موجود در کور بسیار اهمیت دارد. این ها همگی اشتباهات متعارف در طراحی دکور و ویترین مغازه‌ها میباشند. اما دقت به رنگ و بافت ویترین شاید نکته اساسی و اصلی در طراحی دکور ویترین باشد.

 

رنگ‌ها بیش از هر چیزی در جذب یا دفع بازدیدکننده موثر میباشند. به طور کلی در به کارگیری رنگ و بافت در طراحی ویترین باید به چند نکته اساسی دقت کرد: توازن و تعادل، تاکید، نسبت و سهم، ریتم و هارمونی.

 

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

 

استفاده از رنگ و بافت در طراحی دکوراسیون ویترین ها

رنگ باعث می شود عابر و رهگذری که از مقابل مغازه یا فروشگاه می‌گذرد اندکی توقف کند و به تماشای ویترین بپردازد. رنگ‌ها فقط منحصر به کالاهای داخل ویترین نمیشوند بلکه رنگ سقف، دیوارها و کفپوش ویترین همگی طیف رنگی را می‌سازند که اگر درست و متعادل گزینش شوند و ریتم و هارمونی مناسب را به بیننده القا کنند مطمئنا تاثیر مثبتی خواهند داشت.

 

رنگ‌ها هر کدام می توانند به فضا روح و احساس ویژه‌اي ببخشند و این بستگی به هدف ما از طراحی دکور، ویترین و نوع کالای مورد عرضه دارد. همان‌طور که همگان واقفند رنگ‌هاي گرم «قرمز، زرد، نارنجی و ترکیبی از رنگ قرمز و زرد مثل سبز – زرد، بژ، هلویی، قهوه‌اي و نارنجی – قرمز» تحریک کننده و خوشحال میباشند. این رنگ‌ها باعث می شوند فضا گرم و صمیمی به نظر برسد. رنگ‌‌هاي گرم باعث می شوند فضا کوچک‌تر و اشیا داخل آن بزرگ‌تر به نظر برسند بنابراین برای تاکید و تمرکز بر یک کالای خاص خوب میباشند.

 

در حالیکه رنگ‌هاي سرد «آبی، بنفش، سبز و ترکیب رنگ‌هاي آبی مثل سبز- آبی، بنفش – آبی» احساس آرامش را در فرد ببیننده ایجاد میکنند.

 

ایده های جذاب برای طراحی ویترین و دکوراسیون محل کار

انواع مدل های مختلف چیدمان مغازه

 

اگر دکور و ویترین کوچکی دارید بهره گیری از رنگ‌هاي سرد برای بزرگ مشاهده فضا می تواند موثر باشد. به طور کلی از نظر کارشناسان در طیف رنگ ۱۲ نوع رنگ متفاوت وجود دارد که هر کدام یک احساس ویژه را منتقل می کنند. انچه متخصصان و کارشناسان طراحی دکوراسیون و ویترین پیشنهاد می کنند

 

بهره گیری از رنگ‌ها متنوع در بازه ‌زمانی مشخص هست که مثل ترکیب رنگ هاي رنگین کمان در دکوراسیون داخلی یک به یک رخ می‌نمایند. فراموش نکنید که بهره گیری از رنگ‌ها به تنهایی تاثیر عمیقی بر بازدیدکننده نخواهند داشت و بافت و الگوی به کار رفته در طراحی نیز به اندازه رنگ موثر هست. از انواع بافت و تکسچر میتوان برای ایجاد کنتراست و تمایز بهره گیری کرد.

 

همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد در به کارگیری طرح، بافت و رنگ، تناسب و میزان بهره‌گیری در ایجاد هارمونی و توازن صحنه ویترین و انتقال ریتم موجود در فضا بسیار مهم هست.

 

به ما بگویید آیا شما هم به دنبال طراحی ویترین هاي جذاب هستید؟لطفا تصویر‌ها و ایده هاي خود را در این اساس در بخش مشاوره دکوراسیون با تالاب به اشتراک بگذارید.

 

شما می‌توانید سوالات خود درمورد معماری و طراحی دکوراسیون داخلی را در قسمت مشاوره دکوراسیون تالاب با اهالی فن و کارشناسان در بین بگذارید.

 

اگر مشغول تولید منزل، بازسازی یا تغییر دکوراسیون فروشگاه و یا فضای اداری هستید یا به دنبال افراد حرفه اي برای انجام اینکار می‌گردید به اهالی فن تالاب مراجعه کنید.

 

در آنجا می‌توانید عکس هاي مربوط به افراد یا شرکت هاي گوناگون را مشاهده نمایید و نمونه کارهای قبلی انها را بررسی کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه منزل ایست که شما می‌خواهید؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن هست بسیار خوشگل باشد.

 

منبع :chidaneh.com

جدیدترین مطالب سایت