سعی کنید بهترین رنگ ها را برای اتاق خواب انتخاب کنید

سعی کنید بهترین رنگ ها را برای اتاق خواب انتخاب کنید

روش هایی برای بهترین انتخاب اتاق خواب ها 

اتاق خواب یکی از مکان هایي هست که افراد استراحتشان را به این اتاق منتقل می کنند ، برای برترین استراحت برترین هزینه ها را بپردازید .

 

به گزارش تالاب رنگ هاي که مناسب اتاق خواب را باید گزینش نمایید تا خواب مناسب تری داشته باشید اتاق خواب شما باید از هر نظر ایده آل و جذاب باشند تا برای استراحت شما مناسب تر باشد با آگاهی از این که کدام رنگ چه تاثیری روی خواب می‌‌گذارد، می‌‌توان رنگ اتاق خواب را به شکلی درآورد تا به خوابی خوش نزدیک‌تر شد و از اضطراب و کشمکش‌‌هاي هرروز تا حد زیادی خلاصی پیدا کرد.

 

شب‌‌ها نمی‌توانید مفید بخوابید؟ گرچه می‌‌توانید گناه این بی‌خواب شدن را به گردن اخبار بد، مشکلات خانوادگی و یا گرفتاری‌‌هاي روزمره تان بیندازید و یا فکر و خیال درمورد آینده و حتی سر و صدای بیرون از منزل یا جروبحثی راکه با همسایه‌تان داشته‌اید، علت اصلی این مشکل بدانید.

 

اما پژوهش‌‌ها نشان داده هست رنگ اتاق خواب و نور چراغ خواب نیز تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت خواب دارد. هر رنگ احساس خاص خودش را دارد که می‌‌تواند واکنش‌‌هاي روانشناختی متفاوتی را ایجاد کند.

 

باید و نباید‌‌های رنگ اتاق خواب بر مبنای پژوهش‌‌ها

 

آبی، سبز و زرد

بر زمینه پژوهش‌‌هاي انجام شده رنگ آبی، میزان ضربان قلب و فشار خون را پایین می‌‌آورد. ترکیب سبز و زرد نیز بر کیفیت خواب اثر خوبی دارد.

 

بنابراین وقتی از این رنگ‌‌ها در اتاق خواب بهرهگیری کنید، احتمال این که بتوانید حداقل هفت ساعت و نیم بخوابید، بسیار افزایش می‌‌یابد.

 

سعی کنید بهترین رنگ ها را برای اتاق خواب انتخاب کنید

تاثیر رنگ اتاق خواب برای افراد

 

در استرالیا، محققان به بررسی اتاق خواب‌‌هاي 2000منزل و تاثیر رنگ آن ها روی کیفیت خواب ساکنانش پرداخته و دریافتند افرادی که رنگ اتاق و تزئینات منزل‌شان زرد، آبی و یا سبز هست، خواب شبانه بهتری دارند.

 

بنابه گفته این محققان، در شبکیه چشم ما سلول‌‌هاي دریافت کننده‌اي وجود دارند که به رنگ آبی بیش از دیگر رنگ‌‌ها حساسیت نشان می‌‌دهند.

 

این سلول‌‌ها، اطلاعات دریافتی به مغز و بخشی که ریتم 24 ساعته بدن مان را بازرسی می‌‌کند، مخابره کرده و روی عملکرد و احساس ما می‌‌گذارند.

 

ارغوانی و بنفش

در اتاق خواب از رنگ ارغوانی و بنفش، چندان بهرهگیری نکنید زیرا تحریک کننده میباشند و ممکن هست مقدار خواب را به کمتر از 6 ساعت در شب برسانند.

 

در واقع براساس پژوهش‌‌هاي انجام شده، افرادی که در اتاق خواب‌‌هاي به رنگ ارغوانی و بنفش می‌‌خوابند، به طور متوسط خواب شبانه‌اي معادل 5 ساعت و 56 دقیقه دارند.

سعی کنید بهترین رنگ ها را برای اتاق خواب انتخاب کنید

تاثیر رنگ اتاق خواب برای افراد

 

چون این رنگ‌‌ها تحریک کننده ذهن میباشند و خلاقیت فرد را بیدار می‌‌کنند و ذهن به طور ناخودآگاه فعال باقی می‌‌ماند.

 

در ضمن این رنگ‌‌ها موجب می‌‌شود فرد رویاهای واضح بیشتری داشته باشد و حتی کابوس ببیند، در نتیجه صبح با خستگی زیادی از خواب بیدار شود.

 

خاکستری و قهوه‌اي

از آنجایی که این دو رنگ به شدت ملال آور و افسرده کننده‌اند، مناسب اتاق خواب نمی‌باشند. در حقیقت در اتاق خواب قهوه‌اي رنگ می‌‌توان انتظار کمی بیش از 6 ساعت خواب شبانه راحت داشت.

 

این مقدار در اتاق خواب با رنگ خاکستری فقط چند دقیقه اکثر خواهد شد. افرادی که اتاق خواب‌شان خاکستری رنگ هست، تمایل بیشتری به بیدار ماندن و انجام فعالیت‌‌هایي مثل گشت و گذار در اینترنت دارند.

 

سعی کنید بهترین رنگ ها را برای اتاق خواب انتخاب کنید

تاثیر رنگ اتاق خواب برای افراد

 

همینطور یک پنجم افرادی که تزئینات اتاق‌شان نقره‌اي هست بیش از دیگران تمایل به ورزش پیدا می‌‌کنند.

جدیدترین مطالب سایت