چگونه بهترین لوستر را برای خانه بخریم ؟

چگونه بهترین لوستر را برای خانه بخریم ؟

روش انتخاب بهترین لوستر

اولویت زیبایی هر خانه اي به پرده ها و لوسترهای آن خانه است و صاحب خانه خیلی باید تلاش کند تا بتواند بهترین لوستر ها را انتخاب کند در ادامه میتوانید با تالاب همراه باشید . 

 

انتخاب لوستر , لوستر جزو وسایلی است که علاوه بر زیباسازی و نورپردازی، دکوراسیون خانه شما را هم چشم نوازتر خواهد کرد. نخستین چیزی که برای انتخاب لوستر باید به آن توجه کنید، فضای مورد نظر شماست.

 

این‌که وسعت فضای اتاق کم است یا زیاد، سقف آن اتاق بلند است یا کوتاه، آیا اتاق نشیمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد یا نه، جزو نکات بسیار مهمی است که برای انتخاب لوستر، حتماً باید به انها توجه کنید. 

 

اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است، بهتر است از لوسترهایی با شاخه ها و چراغ هاي کمتر استفاده کنید چرا که اگر لوستری با چراغ هاي زیاد انتخاب کنید درصورت اضافه بودن مجبورهستید برخی لامپ ها را باز کنید که نمای نازیبایی به لوستر شما میدهد.

 

در صورتی که سقف خانه تان چندان بلند نیست، بهتر است لوستر بلند و آویز انتخاب نکنید چرا که سقف خانه را کوتاه تر نشان میدهد. پس بهتر است مدلهای سقفی را انتخاب کنید ودر کنار آن یک چراغ دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با طراحی لوسترتان انتخاب کنید.

 

البته اگر تصمیم گرفتید بالای میز ناهارخوری تان لوستر نصب کنید، حتی درصورت کوتاه بودن سقف می‌توانید از مدلهای آویز و بلند استفاده کنید تا نور تمام میز را روشن کند. 

چگونه بهترین لوستر را برای خانه بخریم ؟

راهنمایی برای انتخاب لوستر مناسب

چیدمان و دکوراسیون خانه در انتخاب نوع لوستر بسیار مهم است مثلاً اگر دکوراسیون شما سلطنتی یا سنتی است، بهتر است لوستر هاي کریستالی با طرح هاي کلاسیک انتخاب کنید یا اگر مبلمان استیل دارید لوستری انتخاب کنید که شاخه هاي آن در جهات مختلف طوری تنظیم شود

 

توصیه هایی برای انتخاب لوستر

که تمام قطعات مبلمان شما رابه یک میزان روشن نشان بدهد. بطور کلی تعیین محل مناسب برای نصب لوستر بسیار مهم است و انتخاب محل نامناسب، می‌تواند کل دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

انتخاب لوستر همان قدر که لوستر برای اتاق نشیمن جذاب است برای اتاق خواب، نور لوسترها چندان دوست داشتنی نیست و قطعا شما ترجیح می‌دهید بجای آن، یک دیوارکوب کم نور یا یک آباژور داشته باشید.

 

رنگ لوسترها باید مطابق رنگ چیدمان دیگر لوازم منزل باشد اما ازآن جا که شما لوستر را مانند پرده یا مبلمان زود به زود تعویض نخواهید کرد، سعی کنید رنگی انتخاب کنید که همیشه شیک و جدید بنظر برسد و با چند نوع دکوراسیون هم خوانی داشته باشد.

 

علاوه بر رنگ خود لوستر رنگ چراغ ها و نحوه نورپردازی هم اهمیت فراوانی دارد و بهتر است از چراغ هاي آفتابی و مهتابی با رنگ هاي متفاوت استفاده کنید تا نور یک رنگ لوستر چشم تان را اذیت نکند و رنگ دکوراسیون منزل تان را هم تحت تاثیر قرار ندهد.

 

اگر لوستری انتخاب می‌کنید که حباب دارد، حواستان باشد که از مدل هایي انتخاب کنیدکه حباب هاي استاندارد و معمول تری دارد تا درصورت شکستن یکی،
بتوانید حباب آنرا دوباره جای گزین کنید. دقت کنید که بدنه لوستری که انتخاب می‌کنید پیچیدگی هاي چندانی نداشته باشد تا از شر دردسر تمیز کردن انحناهای پر پیچ و خم آن در امان باشید. 

 

جدیدترین مطالب سایت